Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Reputatie 5
Ik denk dat Poco-Loco gelijk heeft dat de boel nog flink geoptimaliseerd gaat worden met nieuwe androidversies zeker icm de nieuwe littlebig soc. Voor nu als je geen games speelt (3d) zal het toestel wel goed zijn werk doen. Meer durf ik er niet over te zeggen omdat ik zelf nog niet met het toestel gespeeld heb. Ik ga hierbij even uit van de ervaringen die ik her en der lees.
Edit; ik bedoel hiermee de M8s
Poco-Loco schreef:

Ik bespreek dit weekend wat het gaat worden qua telefoon met mijn pa..

Hij test mijn M7 op gemak/gebruik de komende 1/2 weken en daarna wordt het er iets gekocht 😉 Dacht, voor zij die misschien toch een review willen zien even de voortgang noemen!
Ik ga vandaag over naar een andere provider, maar hoe gaat het dan met de software updates? hoe worden die doorgeleid naar mijn toestel?
De updates komen of via de playstore of via OTA vanuit HTC zelf.

Enige verschil is welke versie je krijgt, dus je zal T-Mobile versies blijven krijgen terwijl je dus naar een andere provider gaat. Beetje leuke deal dan gehad?
Ja zeker, ik ga over naar Ziggo. Ik ben over de dekking van T-mobile in mijn woongebied niet helemaal tevreden. Overigens is mijn M7 nog in zulk goede staat dat ik voor een sim-only gegaan ben. 4G zal ik persoonlijk niet zo hard gaan missen. Het is heel snel, maar HSPDA is ook nog steeds snel genoeg voor facebook, whatsapp en om zo nu en dan een website te laden. De rest van de gekke dingen gaan toch via WiFi.
Reputatie 5
Updates zul je blijven krijgen, ik hoop dat Vodafone het in je regio goed doet want daar maakt Ziggo gebruik van. Zelf zou ik nooit naar een virtuele provider over stappen ivm karige support (en voor de bekenden op het forum, al helemaal niet naar Vodafone of dochters), hopelijk werkt het bij jou wel goed 🙂
Na vele jaren trouwe dienst stap ik misschien nu over van T-mobile naar KPN. In combinatie met een alles in een Glasvezel abonnement krijg ik meer voor een lager tarief. Heb 2 abonnementen lopen en dit blijkt aardig interessant. Als ik goede ervaringen heb met een leverancier stap ik niet zo maar over. M.a.w. probeer bij T-mobile heel dicht bij de prijs van KPN te komen. Ik ben gisteren in een shop geweest waar ik de M9 e M8S heb beet gepakt en heb een beter ggevoe bij de M8S.De M7 voelt trouwens ook nog heel goed aan.
Reputatie 5
Ik heb ook naar KPN gekeken maar het gebrek aan landelijke capaciteit heeft me doen besluiten bij T-Mobile te blijven. T-Mobile heeft op iedere mast 4G geactiveerd waar KPN het in mijn regio enkel op de GSM900 masten heeft geactiveerd. Nu ben ik niet de gehele dag speedtestjes aan het doen, maar het is wel fijn om tijdens een druk evenement wel een werkende 4G verbinding te hebben waar dat bij KPN nog wel eens tegen kan vallen.
Plus dat KPN 4G op de 800Mhz niet meer dan een veredelde 3G verbinding is qua snelheid.
Daarnaast kan ik die leuke mensen van de webcare bij T-Mobile niet missen natuurlijk :D
Qua dekking in huis maakt het niet uit, zowel KPN als T-Mobile staan in mijn voortuin. Vodafone staat ergens te stralen maar niet richting mijn huis :'D
Ja, het jeukt hier aan mijn vingers Webpolice 😉 maar doe mijn best om het netjes te houden.

Mij zul je bij KPN niet vinden... voor geen enkele dienst. De ervaringen op KPN's internet diensten, hun apparatuur en tv mogelijkheden zijn al genoeg reden om ze permanent te vermijden. De mobiele diensten zijn in mijn optiek altijd erg duur geweest bij hun, dus ik ben benieuwd naar wat voor abo je aan het kijken bent ;)

Wat betreft M9 vs. M8s, voor half augustus is er iets geregeld aan telefoon en als het een M8s wordt, dan komt er een flinke review. Mijn vader's obsessie met phablets kennend zou iets anders onzinnigs groot ook niet verbazen, dus een E9+ ofzo zie ik ook nog wel gebeuren :S Kan dus voorlopig niet zeggen wat ik van de M8s vind, maar gezien de zwakkere GPU is het voor mij persoonlijk niet een optie. Ligt natuurlijk flink aan wat je ermee wil doen.
Reputatie 5
Hey Hey @webpolice wat zie ik nu? Werk sinds een tijdje weer op het forum, dikke domper om dit direct te lezen. 😞 Voordat je beslist wil ik je vragen om onze verkoopadviseurs een kans te geven om je een mooi aanbod te doen. Mocht je hiervoor openstaan laat maar weten! Dan zorg ik dat er contact met je wordt opgenomen. 🆒
Reputatie 5
Tja voor internet thuis waren er niet al te veel opties die aan mijn eisen voldeden.
Ziggo heeft het afgedaan bij me door die verschikkelijke horizonbox bij elke wijziging door de neus te willen drukken (en uiteraard huur betalen). Plus dat de kwaliteit van de zenders door de variable bitrate niet meer boven KPN staat.
Xs4all vond ik te duur, en ik heb de KS eigenlijk nooit nodig dus wil ik daar ook niet voor betalen.
Toegeven KPN heeft een leuke deal voor bestaande klanten, alleen dat spotify vind ik helemaal niks, en de bovenliggende reden nam ik ook mee in overweging.

Ik zou persoonlijk zelf voor een M8 gaan omdat ik her en der lees dat de M8s momenteel schijbaar trager aanvoelt dan de M7, welke 2,5 jaar oude hardware bevat. Is een jaar simonly anders geen optie als je nog tevreden bent met de M7?
Ziggo moet je hard schreeuwen of om een ubee modem vragen (of in ieder geval alles naar bridge te laten zetten zoals bij mij), want anders heb je inderdaad niks qua netwerk. Heb geen horizonbox meldingen nog gehad, maar goed... mijn geschiedenis chat is allerminst subtiel nadat een of andere nieuweling over half duplex begon te mauwen naar mijn gigabit router... ja... staat op full duplex gigabit en weet wat het is... argh.

De variabele bitrate viel me ook al op bij sommige zenders, maar mijn live TV is minimaal en Ziggo heeft wel wat ik aan zenders wil dus tja, zit daar nog voorlopig. KPN echter flinke ruzie mee gehad (ohw die box ga je gewelddadig vinden, nee geen tikfout) en gezien hoe dat netwerk is, wens ik je enkel sterkte toe.

De M8s is langzamer dan een M7 in sommige meldingen, maar ik neem het verhaal ook met een korrel zout. Op Tweakers zie ik tegenstrijdige dingen (en eigenlijk zoek ik het nieuwe Tweakers waar niet iedereen tegenwoordig komt en 'expert' denkt te zijn) erover langs komen. Ene persoon heeft het gevoel van lag waar de andere het niet heeft. Wat wel langskomt is dat de M8s beter met de batterij is en ik deel de mening (van de persoon die de lag meldt) dat de M8s mogelijk nog ver van optimalisatie is. Mag aannemen dat hier mijn mening over LP al wel bekend is 😉 (zeg maar wat de algemene mening over Dynafix bij anderen is :P)
Ga nog bij T-mobile aan de bel. Klein verschil geen probleem. Ben toch wel verknocht aan HTC. Misschien gewoon wachten op de opvolger van deze geweldige M7. De M9 overtuigt me niet. Het is een stuk gereedschap voor mij en tot nu toe volstaat die M7 wel. AnTuTu 30900 nog steeds voldoende. Game niet met mijn smartphone.
KPN glasvezel kende aanvankelijk wel wat aanloop problemen. In het verleden veel met netwerken en configureren computers te maken gehad en een telefoontje was voldoende de KPN te overtuigen om mijn hardware te vervangen. Later ben ik financieel tegemoet gekomen door het WiFi gebeuren in eigen hand te nemen. M.a.w.de service is echt niet verkeerd en binnen 24-48 uur staat er een koerier voor je deur. Wat KPN mobiel betreft, heb ik geen ervaring. T-mobile vind ik super. Vooral de checks van het branded toestel behoedt de gebruiker van misfits. Zo had T-mobile Lollipop 5.02 van mij flink lang mogen ophouden. Ben even gaan Google op de HTC M8S en lees tot nu toe weinig goeds. Zal niet waar wezen dat HTC zich hier aan verteld heeft. Dan zit er niks anders op om een jaar langer met de M7 door te gaan. De HTC M9+ gaat ons misschien verrassen.
Hehe, de M9+ met Mediatek? Neh, die denk ik niet hoor ;)

Dan zou ik even kijken in het geruchten threadje waar Iwan Project Aero heeft gepost. Die is dan meer interessant.
T-mobile gaat me bellen om eventueel te concurreren met KPN. Ben benieuwd. HTC One M8S bij KPN voor 300 belminuten en 10GB data voor slechts 32.50.Iphone 6 voor 42.50 en 149 euro bij betaling. KPN voert wel zomeractie nu.
Geen IR blaster op de HTC M8S. Valt dan af.
Reputatie 5
webpolice schreef:

Nou met de M8 heb ik er ook weinig meer aan, dat peel vind ik 3x niks 😞
Werkt bij mij nu wel goed. Ga gewoon nog even door met de M7. Misschien de M9 nog even goed bekijken. Blijf graag bij HTC en IR wil ik niet missen. In combinatie Smart TV ook wel handig. Optie de M8.ligt ook goed in de hand.
Reputatie 5
webpolice schreef:

Werkt bij mij nu wel goed. Ga gewoon nog even door met de M7. Misschien de M9 nog even goed bekijken. Blijf graag bij HTC en IR wil ik niet missen. In combinatie Smart TV ook wel handig. Optie de M8.ligt ook goed in de hand.

Het werkt wel aardig, maar sensetv zat gewoon beter in elkaar, was veel lichter, en had een vertaling die niet door google heen is gehaald 😉.
Ik vond het een stuk veelzijdiger in ieder geval.
Had het al een paar pagina's eerder gepost, maar deze app: Sure Universal Remote doet het erg goed op mijn M7 en M9.

Web, er staat nog een M9 review ergens hier op de site 😛 zal echte aan het aanbod dan liggen, want de M8 blijft met zijn prijs een goede tegenhanger en op Tweakers is niet elke M8 + M9 bezitter M9 overtuigt 😉
Iwan_HTC schreef:

webpolice schreef:

Nou met de M8 heb ik er ook weinig meer aan, dat peel vind ik 3x niks :(

Zo.. meer dan mee eens! Peel is niet wat Sense TV was.. ben gaan zoeken naar een vervangende app voor afstandsbediening en heb Smart Remote gekozen (ja zelfs gekocht.. nog nooit zo veel voor een app betaald, maar is wel goed.) Echter hou er rekening mee dat Smart Remote is zoals het klinkt, een remote GEEN GIDS ETC. Maar die remote is wel heel persoonlijk in te stellen met zeer veel opties. Misschien een aanrader.

Misschien wordt Peel nog eens aangepast en verbeterd... al heb ik niet veel hoop.

Overigens ben ik wel (na 2 jaar) van de M7 naar de M9 gegaan.. gewoon omdat ik na twee jaar eigenlijk altijd van toestel wissel. Ik heb er geen spijt van de M9 is gewoon een erg goed toestel dat marketing technisch het enorm moeilijk heeft.. Toestellen van HTC met het marketing budget van Samsung zouden de wereld veroveren daarvan ben ik overtuigd.

Mijn 'oude' M7 gebruik ik overigens met een KPN chip van de zaak (mij krijgen ze niet aan een iPhone, die heb ik geweigerd..) en dit oudje overtreft de rest van het management teams iPhones met gemak. Net zoals T-Mobile mij op het werk in Venlo beter van dienst is dan KPN.

Mijn vrouw heeft onlangs een M8 gekozen (ik weerhield haar van de M8s) en de M8 voelt zeker erg prettig aan en het verschil met de M9 zit hem in details..
Reputatie 5
Ik ben van mening dat zowel de M8 als M9 prima toestellen zijn, het probleem zit hem in android lollipop, alhoewel het met de laatste rits updates een stuk beter lijkt te gaan in het geval van de M8.
Ik hoorde overigens wel dat Android M ook naar de M8 M8s en de M9 komt, de M7 krijgt nog wel Sense 7 maar geen update meer naar een nieuwe androidversie. Al met al klasse, zeker in het geval van de M7.

Qua remote apps moet ik nog even uitzoeken welke ik het fijnste vind werken, ik zoek een app die ook mijn HT aan kan sturen. Ik moet nog steeds de app van Poco-Loco proberen maarja tijd en zin is een beetje het probleem momenteel...
Ik heb veel veldwerk verricht en blijf sowieso bij HTC. Sense is ongeëvenaard en tot heden is het design van de HTC One serie robuust en mooi. De HTC M8 ligt gewoon goed in de hand. In oktober wordt een nieuw model gelanceerd waar ik nog even op wacht. Een vierde HTC zit er wat mij betreft dik in.
Gisteren Summersale in VS op o.a. HTC M9 25%korting. Van 648 voor 488 dollar. Komt de aktie naar Nederland dan hap ik toe.

Reageer