Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

HTC M9 5.1

Tom? Tom? Tom? Tom? :8:8
Ok, strike that...

5.1 wordt nu hier binnen gehaald! Ik ben benieuwd!
🆒🆒 🆒🆒

Reputatie 5
Whahaha sneller dan het licht onze updates tegenwoordig! 🆒

Hoe bevalt de update?
Enorm goed, echt belachelijk hoeveel beter de M9 is geworden...

Nu waren er een paar kleine bugjes in gekomen bij de vorige updates (time-out scherm was te hoog, dus ophangen was vervelend) en niet alles liep even soepel, maar ik kan me niet herinneren dat ik achteruit ben gegaan bij een update. Ondanks die bug was het nog steeds een stap naar voren.

Als ik nu kijk dan zijn het animaties die soepeler lopen, een standby die rigoureuzer is in het cachen en een telefoon die op de een of andere manier nog vloeiender lijkt te werken. Ik had de afgelopen week een wake-lock en werd gek van de 1 dag batterij die ik er aan overhield. Nu... weer helemaal terug.

5.1 is echt een verademing gezien de ellende van 5.0 en jongen wat komt er ineens een potentie naar voren. Verder lijken er nog wat aanpassingen links en rechts te zitten, maar heb nog niet alles zelf gevonden.

In principe is dit zo'n "wat LP had moeten zijn" update ;)

-edit-
Ohja, als je dus nog twijfelde tussen een M8 en M9, de M9 komt met 5.1 zo goed tot zijn recht dat (ook met de huidige prijzen) de M8 het niet meer wint in mijn optiek. Leg die extra 150 neer en pak een M9!
Ooohhhhh

Dames en heren, bedank de Stagefrigt bug maar want met spoed zal er dus een update voor de M8 aankomen! Gezien er weinig nuttigs in zit om iets anders dan daar de 5.1 van te maken... Goed nieuws voor jullie dus!

Ik zou ook niet verbaasd staan als HTC ook de M7 nog op deze schop gooit (aangezien die bug ook in dat toestel nog wel opgelost zou moeten worden als we het over honderden toestellen gaan hebben).

Zie de bron via Mark_K Nu.nl berichtje uit het Bug topic thread.
Als dat nog naar de M7 gaat komen dan kan ik mijn geluk niet op, dan blijf ik hem dalijk nog twee volle jaren gebruiken! Maar de M9 omschrijving van PocoLoco... breng me weer aan het twijfelen!

GO M7 met 5.1, GO, GO 😃

Pascal, de M7 staat wel op deze lijst om een fix voor de bug te krijgen. Zou mij verbazen als HTC veel meer doet dan gewoon de 5.1 ook daar heen te sturen!

Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, wel dat als hij komt het zeer spoedig komt (staat op augustus als planning!).
Ik kan niet meer dan wachten en heel blij worden als mijn telefoon de update gaat binnen halen! wetende dat het waarschijnlijk de laatste zal zijn totdat ik een nieuwe HTC mijn portemonee laat passeren 😉 je raakt er toch wel aan gehecht, vind je ook niet? zeker nu hij weer - afgezien van de krasjes en deukjes door de stagiair - tip top in orde is!

voor een volgend toestel: als de M10 maar een alu-body heeft! anders ga ik twijfelen
Inderdaad de M7 is nog steeds onnavolgbaar gebleken. De M8 ligt wel heel lekker in de hand, maar kwa vernieuwing en design wint de M7 het wel. De M9 is om zeep geholpen door een inschattingsfout van HTC zelf. Een Tosti ijzer met veel mankementen naar Tweakers sturen terwijl de concurrentie al maanden stemming aan het maken was over de problemen met de nieuwe chip, kost je in deze vechtmarkt de kop. Zeker als de prijszetting niet gelukkig is. Het kind is met het badwater weggegooid. Nu blijkt dat de M9 met 5.1 zijn prijs gedeeltelijk waard is, ben je veel te laat. Ik vind de M9 niet lekker in de hand liggen en wacht nog wel even af. De M8S leek me wel wat, maar de IR blaster wordt niet geactiveerd. Ik gebruik de IR blaster betrekkelijk vaak, zodat ik op de nieuw aangekondigde modellen ben aangewezen. Komt er geen IR Blaster meer bij HTC dan stap ik terug naar het mid-range segment. Bijna 700 a 800 euro is sowieso gekkenwerk.
Hehe, ja helemaal mee eens op 1 ding na... Er is slechts 1 enkele benchmark geweest (TRex) waar de M9 voorbij zijn thermal throttling ging...

Al die SD810 hitte bs is echt om gestoord van te worden en Tweakers (beter gesteld die Wouter die nota bene hoofdredacteur gaat worden) is zijn objectiviteit al een tijdje kwijt... te jammerlijk gewoon..

Meest erge is nog wel dat HUN resultaat daarna op andere sites weer als waarheid over de SD810 werd gebruikt... Massieve Samsung smeer-campagne.
Het probleem ligt ook bij HTC, hun sturen naar een grote reviewsite een toestel op met betasoftware die daardoor erg warm wordt en snel leegloopt.
Dit hadden ze voor moeten zijn door dat toestel niet op te sturen op dat moment en hun software even een flinke slinger te geven de goede kant op.
De M9 is een prima ding, maar veel fans hadden qua design toch liever iets anders gezien.
Ja, nouja... Ik kan begrijpen dat HTC dacht dat de software ok was. Het is 1 specifieke benchmark geweest (beter gesteld 1 bench binnen een benchsuite), maar aan de andere kant... Ja... ze hadden wel even alle benchmarks mogen testen ja ;)

Goed, de M9 is qua uiterlijk natuurlijk niet afwijkend genoeg volgens velen én een hoop zaken zijn pas maanden na lancering met updates naar hoog niveau getrokken. Wat dat betreft hadden ze de lancering gewoon moeten uitstellen en zeker de camera moeten verbeteren, dan was 1 benchmark geen probleem geweest en waren de overige 'problemen' ook minder zwaar mee gaan wegen.

Dat allemaal gezegd, de M9 is echt geweldig en het enige waar ik inmiddels tegenaan ben gelopen wat ik niet leuk vindt is dit:
- De medialink HD doet het er niet op.....

Andere hardware, dus ik ga die M7 bij mijn pa terughalen zodat de tv in mijn slaapkamer weer verbonden is 😉
Haha werkte onder 5.xx die medialink nog wel dan? Ik gebruik al tijden Chromecast, werkt even een stukje fijner vind ik 🙂
Nou.... geen idee want mijn M7 zou twee weken bij mijn pa blijven en is nog niet terug.. Beter gesteld, hij wilde hem al houden (dat spreekt dan weer wel voor de M7, maar ondertussen 😉 )

De M9 heeft t.o.v. de M7/8 andere hardware wat ik kon vinden en daarom zou die hele link het niet meer doen. Beetje apart en zeker niet doordacht, want dat was nu juist een sterk punt van HTC i.m.o.
Ik las vanochtend een bericht over Nextbit, een bedrijf opgericht door oudmedewerkers van HTC en Google. Zouden ze er met de kwaliteit van HTC en een nieuw besturingssysteem gebaseerd op android een nieuw toestel willen ontwikkelen? ben benieuwd! wordt op 1 sept aangekondigd. das misschien ook wel een interessante vervanger voor de M7 dan?
Eerst maar even zien wat de 3th party support gaat doen hiermee, nog meer verzadiging op de markt (android is al een en al verzadiging) zal weinig goeds doen denk ik.
Daar zit wat in inderdaad. Het kan overigens ook zijn dat ze toch gewoon android gaan gebruiken, maar met een aanpassing die de speciale features gaat realiseren zoals de zelflerendheid (is dat een woord?) die het toestel beter moet maken naar mate het langer gebruikt wordt...

Iemand al een idee trouwens wanneer de M7 aan zijn stagefright bug update toe is? Of het nu 5.1 wordt of een minor update...
Haha zelflerendheid ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is meer aanvullende software, niet een eigen ecosysteem (eigen store, eigen updates etc) wat hier waarschijnlijk mee bedoeld wordt.

Over de M7 en M8 is officieel niks bekend (Behalve dat binnen afzienbare tijd deze bug geplet gaat worden). De M8 schijnt volgens roddels direct naar Android M te gaan, maar zolang ik niks hoor van HTC zelf neem ik die gerechten met een korrel zout.
Er komt snel een verbeterde M9. Ben we niet gerust op dat HTC in business blijft. Kun je onderhoud wellicht geheel vergeten. Wacht het nog even af en blijf bij de M7.Handzaam en doet wat ie moet doen. T.o.v. KitKat is LP 5.02 geen verbetering. Dat Android begint ongeloofwaardig te worden. Kan ook niet over het ontbreken van een IR blaster van de M8S heen stappen, anders had ik die nu aangeschaft. Twee honderdvijftig euro bijbetalen en ik kan weer 2 jaar vooruit. Buiten HTC ben ik overigens geen boeiende concurrent tegen gekomen als aanvaardbaar alternatief. Ga geen 700 euro wegsmijten aan een ander toestel als dat toestel niet minstens hetzelfde biedt. Dan wordt het een mid-range HTC vanwege Sense met dat maar wat mindere specs. Hoop dat HTC opnieuw goed voor de dag blijft komen, maar vrees het ergste.
Komt hier een update binnen voor de M7.... zal zo ff kijken wat het was (iets van 200MB dacht ik).
Is softwareversie 7.18.111.30, en android 5.0.2 (of was het al die android versie?)
.22 was een maand geleden

Ik vermoed dat .30 dan de versie met patch(es) zou zijn voor wat er allemaal loos is. Dus nog wel 5.0.2 dan? Dat is wel jammer...

Een grappige link is deze: Mooi overzicht van versies... bij onze Duitsers

Die klopt overigens niet, want volgens die pagina zou ik vandaag de update van 2 weken geleden pas mogen krijgen op mijn M9. Maar het is een leuk overzicht!

@Tom.... Kan zo'n pagina ook in NL gemaakt worden of begin ik nu weer over "editing opties" 😉
Vandaag ook update 7.18.111.30 ontvangen. Duurde even voordat deze geïnstalleerd was. Goh wat een nieuws de afgelopen week over nieuwe HTC toestellen. Ben bang dat ik in afwachting van deze toestellen ga verlengen met een sim only abonnement. Wordt het toestel bij aanschaf vaak wel wat duurder. Of ik wacht met die aanschaf tot de kop van het gewenste toestel er af is. Na checks van veel andere toestellen wil ik het liefst bij HTC blijven. De M8S zou bijna perfect geweest zijn de M7 te vergeten, maar dan moet ik het zonder bruikbare IR blaster doen.
Ik zag hem voorbij komen maar door een custom recovery wil deze natuurlijk niet installeren...
Is er nog iets veranderd behalve die bug, ik neem aan dat er in die 180Mb wel wat meer zit.
Ik heb het idee dat het excessieve stroomverbruik is opgelost.
Ik heb het gevoel dat Tom ons een beetje verlaten heeft..... Toch wel jammer 😉

Reageer