Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Reputatie 5
Haha nee hoor ik was alleen 2 weekjes vrij.. moet ook af en toe gebeuren. 🆒 Via je link krijg ik de melding 'This webpage is not available'. 😞
De M8 heeft ook een update ontvangen, ik zie er verder geen wijzigingen aan, de M7 had meer optimalisaties in de rom zitten volgens mij
LOL, bij mij doet die link het wel.... Nu ook weer :D

Naja, hoop dat je een fijne vakantie had ;)
https://telekomhilft.telekom.de/t5/Sonstige-Smartphones-Handys/Aktuelle-Freigaben-f%C3%BCr-kommende-Software-Updates-in-2015/td-p/1219645
Reputatie 5
Hmm via het netwerk op kantoor werkt de link niet, als ik 'm open op mijn telefoon zie ik 'm wel 🙂!
Zo'n overzicht had ik inderdaad voor Sony en Samsung gemaakt toen de L update 'hot' was. Vanwege de drukte op onze kanalen heb ik dit toen niet doorgezet. Wie weet in de toekomst weer. Thanks voor het meedenken dat kan ik waarderen!
Tom weet jij toevallig ook of er nog een update voor de M8 uitkomt met 5.1? of gaat deze zoals de vage roddels beweren direct door naar M?
Nav van het topic 'geen sms versturen' vroeg ik me voor de gebruiker af of er nog een software update in de planning staat voor de desire 510. Smsjes versturen naar verkorte kiescodes lijkt niet te werken met de meest recente sw versie.
Kogel door de kerk. Opvolger grandioze HTC One M7 is uiteindelijk de M8 geworden. In verband met de aankondiging van de A9 en de niet echt geweldige recensies van de M9, leek het me achteraf niet verstandig de M9 te kopen. De M8 in de aanbieding voor € 345 kunnen scoren. Even wennen aan het ontbreken van de capacitieve knoppen, maar a la. Fijn toestel, maar persoonlijk vind ik de M7 indrukwekkender. Kan Sense echt niet missen, zodat een ander Android toestel al sowieso geen optie was. Viel me op dat de M8 nog onder Android 5.01 draait.
Kogel door de kerk. Opvolger grandioze HTC One M7 is uiteindelijk de M8 geworden. In verband met de aankondiging van de A9 en de niet echt geweldige recensies van de M9, leek het me achteraf niet verstandig de M9 te kopen. De M8 in de aanbieding voor € 345 kunnen scoren. Even wennen aan het ontbreken van de capacitieve knoppen, maar a la. Fijn toestel, maar persoonlijk vind ik de M7 indrukwekkender. Kan Sense echt niet missen, zodat een ander Android toestel al sowieso geen optie was. Viel me op dat de M8 nog onder Android 5.01 draait.
Ik ben blij dat je je keus hebt kunnen maken, de enige reden die ik kan verzinnen voor de M9 is LTE-A, maargoed ergens heb ik dat helemaal niet nodig. 4G (max) is snel zat voor me. Volgend jaar kijk ik wel weer verder. Sense kan ik tegenwoordig ansich wel missen dus wellicht als die nieuwe BB wat wordt dat ik daar naar uitwijk. Maar dat is pas volgend jaar.
Reputatie 5
@Iwan nee dat weet ik niet, voor de nabije toekomst staat er bij ons voor de M8 iig geen update op de planning.

@webpolice gefeliciteerd met dit mooie toestel 🙂!
Is er voor de desire 510 nog een update gepland? Dat was nog een vraag van een gebruiker die problemen heeft met het versturen van smsjes naar verkorte nummers (3333 8090 etc)

De M8 werkt tegenwoordig met alle updates die ook vanuit HTC gekomen zijn, prima met 5.01. Batterijduur is weer zoals toen ik nog 4.4.4 draaide.
Ah ja, Iwan... Klopt het dat afgelopen week er een M8 update was? Was iemand die een fabrieksreset daarna nodig had (google process thread), maar initieel M9 had gezegd (dus ik zat al op de update check te tikken)..

Laatste tijd geen klacht van mij uit.. Alles loopt soepel en behalve dat ik nog steeds niet te spreken ben over big.LITTLE implementaties van Android zelf, bijna 3 dagen (2.5 dag in absolute uren) op een lading is een prima toestel zo!
Lees toch allemaal goede berichten over de HTC One M9 van gebruikers van deze telefoon. Na mijn aanschaf van de HTC One M8 op Google reviews over de M8 en M9 gelezen en die logen er niet om. Het is haast een voor opgezet plan geweest om de M9 te bashen in de pers. Terwijl de M9 vernietigend werd afgeserveerd, krijg de Samsung S6 al het voordeel van de twijfels. Met een update zou het allemaal wel goed komen. Knap dat Samsung met zijn vaak laggy apparaten iedere keer zo goed voor de dag kan komen. Mensen kicken op pure harde specs, maar een turbo processor plaatsen in je telefoon terwijl je niet sneller scoort in gebruik dan een minder snel exemplaar bewijst dat het complete pakket niet in evenwicht is. Wel knap hoe de gemiddelde gebruiker en reviewer die Samsung toestellen blijft ophemelen, terwijl de Samsung exemplaren veel soft- of hardwarematige problemen vertonen. Jammer dat HTC in een hoek zit waar zij klappen krijgt, maar ik ben dik tevreden met de M8. Ik heb mijn best gedaan een model van de concurrent uit te zoeken, maar ondervindt met de M8 dat HTC gewoon meer brengt. Uitstekende uitgebalanceerde hard- en software, robuuste bouw en design. Die M9 of een opvolger ervan gaat er over een poos gewoon weer van komen. De M7 voldeed eigenlijk nog prima wat mij betreft en de M8 biedt enige verbetering.
Dat viel mij ook al op, nou is het design alles behalve vernieuwend, het toestel zelf is zo slecht nog niet.
Ja misschien is de camera niet alles, en zijn er wat kleine probleempjes mbt hitte. Maar bij de M7 hoorde je daar ook niemand over en dat was ook een aardige kachel als je een game aan het spelen was. De M8 wordt een stukje minder heet, en de M9 heb ik niet lang genoeg vast gehad om te zien en voelen wat deze qua warmte produceert.

Wel mis ik bij de M8 de 16Gb extra die ik wel had bij de M7, al die google troep neemt gewoon meer dan de helft van de ruimte in ik hoop dat ze bij Android M al die rotzooi als hun office suite lekker achterwege laten want erg nuttig is het niet als je het niet gebruikt en ik kan de ruimte die daardoor vrij komt wel beter gebruiken...
IWAN!!!

Foei!

Jij zou beter moeten weten 😉 dan te happen op 'hitte'!

Nee, serieus, de M9 is koeler dan de M7 in gebruik. Ik heb de M7 makkelijker en sneller in 'bak een ei' modus dan de M9 en als ik de M9 al daar krijg dan blijft deze koeler. De throttling staat nu erg streng laten we maar zeggen...

De camera is wel degelijk alles, wat een verademing over de M7, zo lang je niet in het donker iets probeert... Dat is het het enige gemis... Ik gebruik de 'selfi' nu voor nachtfoto's (want daar zit die UltraPixel nu). Wat betreft bloatware mag het allemaal wel minder ja.

Maaruh... aankondiging nieuwe HTC is gedaan he 😉 29 september...
IWAN!!!

Foei!

Nee, serieus, de M9 is koeler dan de M7 in gebruik. Ik heb de M7 makkelijker en sneller in 'bak een ei' modus dan de M9 en als ik de M9 al daar krijg dan blijft deze koeler. De throttling staat nu erg streng laten we maar zeggen...

De camera is wel degelijk alles, wat een verademing over de M7, zo lang je niet in het donker iets probeert... Dat is het het enige gemis... Ik gebruik de 'selfi' nu voor nachtfoto's (want daar zit die UltraPixel nu). Wat betreft bloatware mag het allemaal wel minder ja.

IWAN!!!

Foei!

Hey in verhouding met andere toestellen worden de HTC's wel een stukje warmer 😉
De M7 vond ik tijdens het intensief gamen of browsen soms zelfs onaangenaam warm worden, de M8 zit 90% is een dotview cover en ik heb het idee dat deze aardig wat warmte tegenhoudt, maargoed aluminium is een prima geleider voor warmte 😃.
Ja binnenkort als het nog lang duurt met android M ben ik maar weer van plan (al dan niet tijdelijk) een custom rom te flashen waarbij ik al die troep er af kan gooien. Ik heb nu nog maar 2Gb ruimte over, ansich geen probleem nog maar als ik er een navigatieapp tzt op wil gaan zetten zit de boel aardig vol.
Ik ben benieuwd de 28e, de M8 is een tussenstap voor me, ik zit te wachten op de nieuwe BB, WP10 of een HTC waarbij ik het idee heb dat het voldoende vernieuwingen bevat om deze aan te schaffen. De SD820 ziet er op papier machtig uit, nu de praktijk nog 😉
Kan niet geloven dat de aangekondigde A9 met de uitgelekte mid-range specs, €700 gaat kosten. Het verhaal wordt blind door de hele vakpers zonder kanttekening over genomen. Subsidieert de grootste HTC concurrent nu ook al de "onafhankelijke" vakpers. BCC verkopers ontvangen een bonus als zij een klant met een televisie van die concurrent de winkel uit te laten gaan. Mij werd geprobeerd toch de keuze voor dit bedrijf te maken en het door mij gekozen toestel niet te nemen. Kreeg verhaal te horen die bij controle later gewoonweg niet klopte. Kortom neem die vakpers niet serieus als je objectief geïnformeerd wil worden.
Marshmallow is onderweg voor de HTC One's begrijp ik.
Marshmallow is onderweg voor de HTC One's begrijp ik.

Vast niet voor de M7 😞
Begrijp dat Android 6.0 de sd kaart weer in ere gaat herstellen. Lastig dat je na de M7 - die had geen sd card slot - nu tegen allerlei beperkingen aanloopt om rechtstreeks vanaf je NAS of een USB stick naar je sd card wil schrijven. Heel vervelend als je dat niet meer gewend bent. Indirect via je interne sd kan je met ES File Explorer nog wat uitrichten. Met een beetje geluk ben ik met mijn nieuwe M8 binnenkort van het probleem af. Niet verkeerd de M8.Kwa energieverbruik een verademing. Geen verkeerde keuze geweest.
Ik gebruik een eigen cloud server thuis, maar die app moet dus de foto's die op mijn sd kaart staan eerst naar het interne geheugen kopiëren en daarna kan deze pas de foto's uploaden naar mijn server. Ik hoop dat je gelijk hebt, want dan gooi ik er per direct een 64Gb sd high speed kaartje in
ik hoop alleen maar meer dat HTC de M7 niet achterwege laat in de update! Als ze hem nog één keer willen ondersteunen ben ik ze heel erg dankbaar! (oja, en eventuele bugfixes na de port naar Android 6 zou ook fijn zijn! 😛 )
http://tweakers.net/nieuws/105535/htc-geeft-one-m8-en-one-m9-voor-einde-van-het-jaar-update-naar-android-60.html

M8 en M9 krijgen (zeggen ze nu) een update naar M, waarschijnlijk laatste grote update voor de M8, de M7 is nu definitief EOL en zal geen nieuwe android versies meer ontvangen. Tenzij je de play editie hebt, die zie ik nog wel een update krijgen.
Krijg net een update binnen op m'n M7, iets van eeen andriod secuity update. Zit nu op 7.18.111.35 (nog steeds android 5.0.2 en sense 6.0).
Die security update gaat nog steeds over de stage fright bug. Deze was deels opgelost in de vorige versie. Helaas zijn er nog steeds andere problemen met stage fright die nog gepatched moeten worden. Hiervoor zijn alleen nog geen updates beschikbaar

Reageer