Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Ik kan mijn update marshmallow 1e stap niet voltooien, ik gebruik twrp voor backups te maken. Na opnieuw opstarten kom ik direct weer in de systemupdate stap 1 in plaats van deze voltooid te hebben.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo EmilioDalos,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Wat vreemd dat je niet verder komt in de stappen. Heb je al een keer geprobeerd een back-up te maken via de reguliere manier? Welk toestel gebruik je en welke software versie staat er nu op?

Laat het ons weten. We helpen je graag verder. 🙂
Ik heb een htc m9. De backup manier van htc volstaat niet in alle gevallen, helaas ben ik wel eens data kwijt geraakt op deze manier. Ik gebruik nu android versie 5.1. Kan ik anders de update url voor de htc-m9 krijgen?
Hey Emilio,

Ik zie dat je een custom recovery gebruikt TWRP, deze verhindert updates van HTC zelf omdat deze alleen via hun eigen recovery geupdate kunnen worden. Zodra je je originele recovery terugzet zal het updaten wel lukken 🙂
Reputatie 2
Ik lees dat update Android 6 ook beschikbaar beschikbaar is voor m8s, maar ik heb nog steeds niets. Wanneer ik last zoeken is toestel up to date. Iemand een idee?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Leo45,

Goed dat je dit navraagt bij ons. Zou je kunnen aangeven waar je dit precies hebt gelezen? Android 6.0 voor de HTC One M8s moet nog getest worden door ons, na het testen van de software wordt deze pas vrijgegeven. Het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer de software getest gaat worden. Zodra dit bekend is plaatsen we hier een update.
Reputatie 2
Ok thx. Had dit gelezen op tweakers.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Leo,

Ah als je het op Tweakers hebt gezien dan gaat het waarschijnlijk om de unbranded versie. Wij testen de software altijd voordat we deze vrijgeven. De software wordt getest op bugs en de veiligheid wordt ook gecontroleerd. Daarnaast wordt de software geoptimaliseerd voor het T-Mobile netwerk. Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen om nog even te wachten.

Zoals ik al zei, zodra er meer informatie beschikbaar is plaats ik het in dit topic. ;)

Had je jezelf trouwens al voorgesteld? Zo niet, check dan ons voorstel topic. Misschien is het ook leuk om dan gelijk de video te bekijken waarin wij onszelf voorstellen. 🙂
Lees ik nu hier dat er al mensen zijn die de update voor HTC M8 hebben ontvangen? ALs ik op updates controlleer krijg ik geen update te zien.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mozeskriebels,

Welkom op ons Forum! :)

Deze zou inderdaad beschikbaar moeten zijn. Op welke manier probeer je te updaten? Zou je anders kunnen aangeven welke softwareversie er nu op je telefoon staat?
Ik probeer gewoon via instellingen-info-software updates te updaten maar deze geeft aan dat er geen update beschikbaar is. Zowel via 4G als Wifi.

Momenteel staat er
Android: 5.0.2
HTC sense: 6.0
Softwarenummer: 1.10.114.11
Reputatie 6
Badge +16
Hi Mozeskriebels,

Dat is vreemd. Je zou in middels gebruik moeten kunnen maken van Android 6.0. Heb je de telefoon via ons aangeschaft? Zou je het via HTC Sync Manager willen proberen? Hiervoor moet je jouw HTC toestel met een USB kabel verbinden aan je computer of laptop. Hopelijk is de update daar wel beschikbaar.

Laat ons weten of het is gelukt!
Reputatie 2
Ik vind dat de update bij T-Mobile voor de M8S wel erg lang op zich laat wachten. Hoe komt dat?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Leo,

Hier durf ik niet met zekerheid op te antwoorden, dus ga ik dit voor je navragen. Zodra ik een reactie heb laat ik het je direct weten!
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Leo,

Daar ben ik weer. Ik heb inmiddels een reactie gekregen van onze collega's. Ze hebben de software voor de HTC M8s afgelopen vrijdag getest en goedgekeurd. Als deze op internationaal niveau ook wordt goedgekeurd (waar we wel vanuit gaan) dan is de software binnen 3 weken beschikbaar!
Ik heb net de Marsmallow update kunnen installeren op mijn HTC m8s (het toestel bood hem zelf aan). Vervolgens kan ik na een herstart mijn pin-code ingeven.

En daarna gaat het mis.

Ik krijg namelijk een zwart scherm (met status icoontjes bovenin, en de 3 standaard iconen onderin en een popup dat Sense Home gestopt is. ( "Unfortunately, Sense Home has stopped" )
Deze melding blijft steeds terugkomen als ik hem wegklik.

Een normale herstart van het toestel lost dit probleem niet op.

Enig idee hoe ik deze lus kan doorbreken?
Had ik ook. Probeer via de toets rechtsonder in de play store te komen en update dan HTC sense home. Na updaten werkt alles normaal.
Ik heb het al opgelost door via Settings naar Apps te gaan. En dan bij Sense Home de data en cach te verwijderen. daarna werkt alles weer normaal.

@Roy1970: Hoe dan ook, bedankt voor de tip.
Reputatie 2
Hoi Issam,

Ik wacht het af.....
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.
Reputatie 2
Als deze op internationaal niveau ook wordt goedgekeurd (waar we wel vanuit gaan) dan is de software binnen 3 weken beschikbaar!

Schijnbaar is sinds vanmorgen de Android 6.0 OTA update ge-released voor de HTC M8s.

Echter na het downloaden en tijdens de installatie de 'bekende status 7' foutmelding: (Daadwerkelijke meldingtekst is afwijkend, onderstaande gekopieerd van een website)
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
Installing update...
Verifying current system...
"/system/app/Drive.apk" has unexpected contents.
E:Error in /tmp/update.zip
(Status 7)
Installation aborted.

Wipe/Cache partition heeft geen effect.
Factorty reset niet geprobeerd ivm verlies van data
Altijd een slag om de arm, maar zojuist de Android 7.0 Nougat update op de M9 binnen gekregen...

Geslaag en al, dus we gaan eens zien... zitten al wel wat andere GUI dingetjes zo te zien.
Ok, omdat de M9 branded er nog niet zou moeten zijn (de verwarring was ook bij mij aanwezig) hebben we mijn toestel gecontroleerd...

Ik had een van de eerste en daarmee ook een unbranded toestel (nog)... Vandaar dat bij mij de unbranded is uitgerold. Overigens betekent dit enkel dat branded M9's iets later komen, maar de update wordt actief aan gewerkt momenteel. Helaas voor alle anderen even geduld dus.
@poco-loco, volgens mij is dat eerder ook wel eens gebeurt bij Samsung toestellen, later kwam er dan alsnog een aanvullende update met branding. Misschien zijn ze gestopt met het branden van de HTC toestellen?
Hoi hoi, mijn Htc m9 blijft crashen , ik zie alleen nog maar een zwart scherm na het opstarten en kom niet meer bij mijn apps. Daarnaast begint de telefoon te glitschen, en meld herhaaldelijk dat apps ermee zijn gestopt. Ook de Htc home sense kapt ermee zodat ik niet in de 1e opmaak van mijn paginaverdeling kom. Zelfs na een reboot blijft mijn telefoon raar doen of een zwart beeld geven. Nu ben ik bij de t-mobile shop in Enschede geweest om dit probleem op te lossen of de telefoon naar de fabriek te laten sturen, maar omdat mijn telefoon voor een jaar geleden richting fabriek is geweest (gevalletje waterschade)wou de medewerker mijn telefoon niet innemen zonder bon(ik neem aan van de voorgaande reperatie). Ik vind het vreemd want dit heeft volgens mij meer met een hardware probleem te maken, en significant detail, sinds ik de telefoon terug heb zit er een LOCK op, en daarnaast heb ik nog sinds 08-2017 een lopend abonnement. De 1e x de telefoon op laten sturen was geen probleem, en qua service zelfs kostenloos. Nu werd ik niet eens serieus behandeld, terwijl ik alle problematiek heb kunnen laten zien, de verkoper keek gewoon langs mij heen...😒 erg jammer, maar ik weet nu nog niet WAT ik moet doen.
Btw, ik heb geen enkel flauw benul van versies , en in principe hardware of software enz.. (whahaa ik ben verzorgende Ig van beroep en hou me vooral bezig met de ouden van dagen in deze samenleving) dusuuuh, ik vind dat ik al een heeeeel eind ben technisch gezien , but correct me if i am wrong..
Mijn tel heeft de Android vs 6.0
HTC Sense vs 7.0
Software nr 3.35.114.12, HELP!

Reageer