Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Klinkt als dat de launcher stuk is... dan weet ik geen andere oplossing (naja... ) dan een fabrieksreset uitvoeren..

Dat kan voordat je de telefoon opstart, maar je bent wel alles kwijt. Je kan proberen of je telefoon nog wel met de PC verbinding maakt en dat je dan een backup kan doen. Dat scheelt iig telefoonnummers en/of foto's.

Wat betreft reparatie. Daar geldt de originele bon van aanschaf voor de EU wetgeving wat betreft garantie en niet zozeer een reparatie bij fabriek. Wat dan betreft de telefoon, NL wetgeving zegt nog meer dus als je nog tot 8-17 een abo hebt lopen, mag een verkoper daar even gewoon pech in hebben.

Als je een backup hebt weten te maken, kom dan even terug.. Dan leggen we stapsgewijs uit hoe je in de boot-menu komt om een reset uit te voeren.
Zelfs na reboot en het herstellen van de netwerkinstellingen en de reset op de telefoon , start de telefoon niet naar behoren op en houd htc sense er ook gelijk mee op , helaas geeft de telefoon nu ook aan dat Android er mee ophoud... dusss ,
En wat bedoel je precies met : NL wetgeving zegt nog meer dus als je nog tot 8-17 een abo hebt lopen, mag een verkoper daar even gewoon pech in hebben??
Ik wil graag mijn telefoon opsturen richting fabriek maar zie geen mogelijkheid zonder medewerking van T-Mobile..
Je hebt volgens EU wetgeving recht op 2 jaar garantie op elektronische apparatuur bij het verkooppunt.

Je hebt volgens NL wetgeving recht op de te verwachten levensduur qua garantie... daarvan kan je stellen dat 2 jaar wel aan de krappe kant is voor een top-telefoon 😉

Een verkoper die dus niet wil helpen omwille van een bon, kan gewoon het bos in als jij kunt aantonen het toestel daar gekocht te hebben. Daarvoor geldt aldus consumentenrecht ook gewoon een bankafschrift en zelfs je contract waar het toestel bij genoemd staat. Enige discussie kan zijn dat als je toestel is omgeruild bij de vorige garantie dat je huidige toestel een ander IMEI nummer heeft. Echter ook daar is de gang van zaken bewijsbaar, dus ook daar zou een 'verkoper' niet de discussie al te ver moeten laten oplopen.

In kort, verkoper heeft gewoon zijn werk te doen, maar neem mee wat je hebt aan bewijsvoering. Dan zal het toestel gewoon gereparareerd moeten worden (momenteel zit je van wat ik begrijp) gezien de minder dan 2 jaar kwestie.
Top , dan maar op zoek naar een bankafschrift , ik heb de zolder kelder en schuur al op de kop gehad, nu mijn rekening maar eens binnenste buiten keren.. hahahah, geen bon te vinden...
thank you so very much!!
Laat weten of het lukt, want de M9 blijft een ondergewaardeerd toestel wat zeker zijn best doet (als die werkt dan)...
Reputatie 5
De update voor de A9 rolt inmiddels ook uit
Hallo,

De update van mijn HTC One M8S mislukt.

Het huidige softwarenummer is 1.10.114.11
Android versie 5.0.2

De update zou deze brengen naar 1.12.114.1
Android versie 6.0

Bij het updaten krijg ik de volgende foutmelding:
system partition has unexpected contents
E:Error in @/cache/recovery/block.map
(Status 7)

Installation aborted.

Ik heb de data en cache gewipet, en factory reset uitgevoerd.

Daarnaast heb ik op advies van HTC de gegevens voor de volgende apps verwijderd:
Configupdater
Google Services Framework

Dit heeft niet geholpen.

Mochten jullie nog advies hebben hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Hoi oooo,

Aiii dit ziet er niet best uit, ik heb even gezocht en de enige mogelijke oplossing is het flashen van de officiële ruu, indien je toestel niet geroot is moet je deze sideloaden.

Helaas ben ik al enige tijd HTC af en heb ik deze ruu niet meer. Daarnaast is het niet geheel risicoloos, je kunt je toestel daardoor 'bricken'. Indien je nog garantie hebt, zou ik het toestel naar HTC sturen ter reparatie. Deze kunnen zonder problemen de software updaten.
Beste Iwan,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij zit er geen garantie meer op, en was inderdaad al aan het kijken naar adb/fastboot-achtige oplossingen. Voordat ik dat ging proberen wilde ik eerst zeker weten of ik niet iets triviaals over het hoofd zag.

De telefoon is helemaal stock, en dus inderdaad niet geroot.

Meer informatie over wat ik zover heb geprobeerd staat op mijn xda-thread: https://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/one-m8s-general/error-updating-to-android-6-0-t3719322/post74846715#post74846715

Begrijp ik het goed dat ik de OTA zip (OTA_M8_QL_UL_L50_SENSE60_TMO_NL_1.21.114.1-1.10.114.11_release_472459l24j5h7g40lc8ekp.zip) moet sideloaden?

Is er overigens een manier om sneller met elkaar te communiceren?
oooo schreef:

Begrijp ik het goed dat ik de OTA zip (OTA_M8_QL_UL_L50_SENSE60_TMO_NL_1.21.114.1-1.10.114.11_release_472459l24j5h7g40lc8ekp.zip) moet sideloaden?

Excuus, ik zie dat je het had over de RUU en niet de OTA. Als ik zoek naar officiële RUUs kom ik terecht bij:
https://www.androidsage.com/2016/05/17/download-htc-one-m8s-and-m8-full-ruu-stock-firmware-android-6-0-marshmallow-files/

http://www.htc.com/us/support/rom-downloads.html

Die onderste lijkt me niet handig, wellicht de bovenste?

Groet

EDIT: Ik zie dat de naam van de OTA '_TMO_' in de naam heeft, waarschijnlijk voor T-Mobile. Dat doet me vermoeden dat ik dus ook een RUU met dat kenmerk moet hebben.

Zojuist contact gehad met HTC en als ik het goed begrijp kan ik niet via hun aan de RUU komen.

Volgens mij moet ik deze RUU hebben: https://ruu.lalleman.net/HTC_M8S%28QL_UL%29/RUU/RUU_M8_QL_UL_L50_SENSE60_TMO_NL_1.10.114.1_R_Radio_1.0.U20410.1G50408_15.00_016_F_release_429423_signed/
Reputatie 5
Hoi,

Dat lijkt me de correcte versie, echter heb ik nog nooit een volledige rom gesideload.
Ik rootte het toestel altijd waarna ik via TWRP (een recoveryloader) de image kon flashen.
Gezien je geen garantie meer hebt lijkt me dat een 'eenvouderiger' optie dan het directe sideloaden
https://htc-one.gadgethacks.com/how-to/unlock-bootloader-root-your-htc-one-m8-0154444/

Zodra dit gelukt is kun je de zip naar je sd kaart (of je interne geheugen) plaatsen, dit zou dan zonder problemen moeten gaan.
Maak overigens wel een backup van al je files, omdat zodra je de bootloader unlocked het toestel zichzelf naar de fabriekstinstellingen zet.

Reageer