Beantwoord

htc wildfire geeft telkens ernstige fout


ik heb de laatste maanden ook last van meldingen dat mijn toestel hersteld is van ernstige fout. nu blijkt dat het misschien wel aan mijn sim kan liggen.
kan iemand mij daar meer info over geven of helpen?
icon

Beste antwoord door Tom 26 juni 2013, 09:43

@michelle gonlag een nieuwe simkaart is onderweg! Deel je het resultaat met ons?

@Melita jij bezit al een nieuwere versie van onze simkaart. Dit is dus niet het probleem. 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

ja je heb dezelfde als ik, vandaag dankzij de goede helpdesk hier een vervangende gekregen...
Vandaag heb ik mijn telefoon van T-mobile terug gekregen. Die heb ik 2 weken geleden ter reparatie verstuurd omdat hij spontaan uit-aan ging, vroeg daarna om de code en gaf iedere keer een melding: `Uw toestel is zojuist hersteld van een ernstige storing/fout. Stel HTC op de hoogte...bla. bla. bla.`
Het meest ironische van dit verhaal is dat mijn toestel, nog niet eens paar uurtjes aan staat, zojuist weer dezelfde melding gaf!!! Weer ging hij uit/aan, weer moest ik de code invoeren, weer hetzelfde!! NA DE REPARATIE!!!
Nu lees ik hier op het forum dat de SIM kaart een oorzaak zou kunnen  zijn voor deze melding. Als dat het geval is kon men dan niet gelijk met de toestel een nieuwe SIM kaart meesturen? Mag ik dan alsnog eentje toegestuurd krijgen? Nog even dat proberen het probleem op te lossen.
Graag uw reactie!
 
ja datzelfde heb ik dus ook, mijn man had het en het is opgelost. dus hopelijk krijg ik ook een vervangende sim
helaas blijven de ernstige fouten zich nog melden, kan iemand mij helpen ermee?
Reputatie 5
@michelle gonlag een nieuwe simkaart is onderweg! Deel je het resultaat met ons?

@Melita jij bezit al een nieuwere versie van onze simkaart. Dit is dus niet het probleem. 🙂
@ Tom, bedankt voor je reactie. Maar mijn telefoon valt nog steeds uit en geeft weer dezelfde storing/fout melding?!! Nu net weer en dit alles na de reparatie??!! 
Waar moet ik dit verder melden?? Met wie kan ik contact opnemen? Dit klopt niet! Er is wel iets degelijk aan de hand!
Graag jullie reactie. 
Groetjes,Melita
Reputatie 5
@Melita heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder je back-up terug te zetten? Heb je na het ontvangen van het toestel direct je back up teruggezet?
Beste T-mobile,

Ik heb al weken, eigelijk al maanden last van steeds opnieuw opstarten van mijn Wildfire S, vaak met herstel van ernstige fout.
Ik heb ALLES geprobeerd was op diverse vragen en sticky's is vermeld als advies, behalve een nieuwe simkaart.
Kunnen jullie mij er een nieuwe simkaart opsturen, want het is een lastig probleem. 
alvast bedankt!
Ik heb hier ook last van.

Mijn Wildfire is nu voor de 3de keer naar HTC gestuurd ik verwacht hem deze week terug. Hopen dat het beter is nu.

Ook heb ik net nieuwe simkaarten aangevraagd want de mijne hebben het 'foute' nummer.

Alleen jammer dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht in mijn geval duo sim 18 euro voor iets waar ik niets aan kan doen omdat ze blijkbaar niet goed zijn?

Als het nu niet goed is weet ik niet of ik ooit nog met de Wildfire wil bellen, en om steeds maar weer naar de winkel te gaan wordt je ook een keer zat.
Tot nog toe als hij klaar is ophalen kaart erin en volgende dag weer melding en weer wegbrengen leuk zo'n telefoon, en nu blijkt het misschien aan de simkaart te liggen?

Ramon
Ik heb contact gehad met de klantenservice van HTC. Ze adviseren me om nog dit uit  te proberen: het toestel zonder sim kaart op te starten. Indien mogelijk een andere sim kaart in te plaatsen. Mocht het probleem opgelost zijn dan kan ik een nieuw sim kaart aanvragen bij mijn provider. Ik ga nog dit even uitproberen. Weet nog niet of ik van iemand een andere sim kaart kan lenen. 
heb onlangs een duo SIM kaart aangeschaft en een extra toestel HTC Wildfire en inderdaad de Wildfire start telkens opnieuw op. Hier ook de melding dat het toestel hersteld is van een ernstige fout en of ik hiervan bij HTC melding van wil maken. Als dit veroorzaakt wordt door de SIM kaart hoop ik ook dat mijn duo sim kaart vervangen wordt door T-mobile.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van HTC. Ze adviseren me om nog dit uit  te proberen: het toestel zonder sim kaart op te starten. Indien mogelijk een andere sim kaart in te plaatsen. Mocht het probleem opgelost zijn dan kan ik een nieuw sim kaart aanvragen bij mijn provider. Ik ga nog dit even uitproberen. Weet nog niet of ik van iemand een andere sim kaart kan lenen. 

Terugkomend op mijn verhaal hierboven:
Op advies van HTC klantenservice heb ik twee weken lang "geexperimenteerd" : SIM  kaart uit de toestel gehaald, telefoon opgestart en al die tijd is het nog niet EEN keer gebeurd dat mijn telefoon spontaan uitging/herstarte!!!
Opstarten met kaart ging natuurlijk ook zonder problemen maar in de loop van de dag mijn toestel ging weer uit/aan het minst 1x per dag...MET SIM KAART!!
Kunnen jullie me nu uitleggen, verklaren waar dit aan ligt?? Hoe kan mijn probleem opgelost worden??
Alvast bedankt!
Melita
1-07-2013: k heb contact gehad met de klantenservice van HTC. Ze adviseren me om nog dit uit  te proberen: het toestel zonder sim kaart op te starten. Indien mogelijk een andere sim kaart in te plaatsen. Mocht het probleem opgelost zijn dan kan ik een nieuw sim kaart aanvragen bij mijn provider. Ik ga nog dit even uitproberen. Weet nog niet of ik van iemand een andere sim kaart kan lenen.


15-07-2013: Terugkomend op mijn verhaal hierboven:
Op advies van HTC klantenservice heb ik twee weken lang "geexperimenteerd" : SIM  kaart uit de toestel gehaald, telefoon opgestart en al die tijd is het nog niet EEN keer gebeurd dat mijn telefoon spontaan uitging/herstarte!!!
Opstarten met kaart ging natuurlijk ook zonder problemen maar in de loop van de dag mijn toestel ging weer uit/aan het minst 1x per dag...MET SIM KAART!!
Kunnen jullie me nu uitleggen, verklaren waar dit aan ligt?? Hoe kan mijn probleem opgelost worden??
Alvast bedankt!
Melita
Reputatie 4
@Melita en @Suusboz

Hebben jullie wel de laatst mogelijke update op je HTC Wildfire? En ook zie ik geen reactie of het toestel is gereset naar de fabrieksinstellingen. Graag willen wij dit nog wel even weten, dit kan namelijk veel problemen oplossen. Ik heb hier de toestelhulp link van de HTC Wildfire gelinkt, hierin staat hoe je alles moet doen. Let wel op dat je altijd een backup maakt van het toestel.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/melita-282102/" en @https://"https://forum.t-mobile.nl/members/suusboz-279483/"

Hebben jullie wel de laatst mogelijke update op je HTC Wildfire? En ook zie ik geen reactie of het toestel is gereset naar de fabrieksinstellingen. Graag willen wij dit nog wel even weten, dit kan namelijk veel problemen oplossen. Ik heb https://"http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/htc/a3333-wildfire/" van de HTC Wildfire gelinkt, hierin staat hoe je alles moet doen. Let wel op dat je altijd een backup maakt van het toestel.


@Bram,
Ik heb van alles gedaan en geporobeerd! Alle mogelijke adviezen die ik hier op het forum heb gevonden....  De laatste update heb ik al, het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar dat helpt niet! Het probleem blijft gewoon en zelfs ook na de reparatie!

 
Reputatie 6
@Melita

Maak je gebruik van NL Alert? Zo ja, dan wil ik je vragen om dit uit te zetten en te kijken hoe het hierna gaat.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/melita-282102/"

Maak je gebruik van NL Alert? Zo ja, dan wil ik je vragen om dit uit te zetten en te kijken hoe het hierna gaat.


@Ruben,
Nee, NL Alert gebruik ik niet en ik heb het al lang geleden uitgezet!
Ik bedoel, alle adviezen van jullie moderators hier heb ik aandachtig gevolgd en alles gedaan in hoop dat het zal helpen....Maar toch mijn telefoon gaat nog steeds spontaan uit/aan....??!! En nu...hoe en wat verder??
Reputatie 2
@Melita
Vervelend dat je nog steeds een probleem ervaart met het toestel :(
Wat je kunt doen is het toestel opsturen voor reparatie, de reparateur zal dan nogmaals kijken naar het defect.
Hopelijk is het probleem zo spoedig mogelijk verholpen.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/melita-282102/"
Vervelend dat je nog steeds een probleem ervaart met het toestel :(
Wat je kunt doen is het toestel opsturen voor https://"http://www.t-mobile.nl/reparatie/aanmelden", de reparateur zal dan nogmaals kijken naar het defect.
Hopelijk is het probleem zo spoedig mogelijk verholpen.


@Bren1,
Nog een keer proberen....reparatie??? Denk je echt dat het gaat helpen???
Is goed, ga dan klantenservice deze dagen bellen. Maar nog even een vraag: ik ga binnenkort op vakantie. Kan ik dan van T-mobile een vervangende toestel krijgen???   
Reputatie 5
@Melita je ontvangt dan geen vervangend toestel. Alleen wanneer je een verzekering hebt afgesloten kan het voorkomen dat via de verzekering een vervangend toestel wordt aangeboden.

Reageer