Beantwoord

Huawei Acend Y300 2G en 3G uitzetten

Ik zit met het volgende, sinds kort heb ik een smartphone. Ik dacht dat ik had aangegeven dat hij enkel wifi pakte. Toch krijg ik tekentjes te zien dat 2G of 3 G gepakt wordt. Hoe zet ik beide uit.

Bij Instellingen Mobiel netwerk staat gsm-UMTS net werkvoorkeuren staat 3G/2G automatisch en ik kan beide niet uitschakelen. Ik kan alleen kiezen uit beide automatisch en 3G uitschakelen of 2G uitschakelen.

Iemand tips hoe ik toch beide kan uitzetten.
icon

Beste antwoord door Tom 21 januari 2015, 15:45

@RRCPHuizer Welkom op het T-Mobile forum!

Het is inderdaad niet mogelijk om zowel 2G als 3G uit te schakelen, je bent dan namelijk ook niet telefonisch bereikbaar. Ik begrijp uit je bericht dat je liever geen gebruikmaakt van mobiel internet, en dus alleen data wilt verstoken via Wifi. Hiervoor dien je niet 2G of 3G uit te schakelen maar de gegevensverbinding op je toestel. Dit doe je via Instellingen > Alles > Mobiele Netwerken > Gegevenstoegang Uit. Wanneer deze instelling uitstaat zul je geen gebruik kunnen maken van mobiel internet via het T-Mobile Netwerk.

Mocht je het prettig vinden dan kan ik eventueel ook de toegang tot mobiel internet vanuit het netwerk blokkeren. Laat maar even weten of je dat laatste wilt!

Ik hoop je hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Vragen hierover? Let me know!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
@RRCPHuizer Welkom op het T-Mobile forum!

Het is inderdaad niet mogelijk om zowel 2G als 3G uit te schakelen, je bent dan namelijk ook niet telefonisch bereikbaar. Ik begrijp uit je bericht dat je liever geen gebruikmaakt van mobiel internet, en dus alleen data wilt verstoken via Wifi. Hiervoor dien je niet 2G of 3G uit te schakelen maar de gegevensverbinding op je toestel. Dit doe je via Instellingen > Alles > Mobiele Netwerken > Gegevenstoegang Uit. Wanneer deze instelling uitstaat zul je geen gebruik kunnen maken van mobiel internet via het T-Mobile Netwerk.

Mocht je het prettig vinden dan kan ik eventueel ook de toegang tot mobiel internet vanuit het netwerk blokkeren. Laat maar even weten of je dat laatste wilt!

Ik hoop je hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Vragen hierover? Let me know!
Beste Tom,

Dank u voor de reactie. Ik heb nu wat u doorgegeven heeft, na gelopen en uit gezet.
Toch zou ik het extra prettig vinden, zoals u voorgesteld heeft om mobiel internet van het netwerk te blokkeren.

Dank u alvast.
Reputatie 5
Hoi RRCPHuizer,

Goed om te lezen dat het is gelukt. Je hoeft geen zorgen te maken, ik heb nog een extra blokkade voor je geactiveerd. Je kan vanaf je simkaart nu helemaal geen verbinding met Internet meer maken.

Laat het ons gerust weten zodra je nog vragen hebt. 🙂

Reageer