Beantwoord

Huawei Ascend Y300 prepaid betalen voor whatsapp ondanks wifi.

Hallo,

Mijn dochter heeft een Huawei Ascend Y300 met prepaid. Hoe kan het dat , ondanks dar wij thuis wifi hebben, ze toch betaald voor whatsapp berichten?
icon

Beste antwoord door JohnH 7 december 2013, 10:33

Graag gedaan,  mocht je nog hulp nodig hebben weet je ons te vinden!

John

Bekijk origineel

13 reacties

Dat kan als ze mobiel internet heerft aanstaan dat gaat af van het beltegoed.

Het beste kun je dan ook om extra kosten of een snel opgaand beltegoed te vermijden mobiel internet uitzetten.

https://www.youtube.com/watch?v=kTR1U7AAhTw

Als ik de goede link heb gepakt laat de video zien hoe je de mobile data uitzet op een Y300
je dochter moet internet,netwerkinstellingen veranderen.van   je beltegoed is voor 3g internet verbindingen afgeschreven. automatische 3g internet verbinding uitschakelen. waarschijnlijk dan opgelost
Voor alle duidelijkheid..... Je moet gewoon de mobiele internet in zijn geheel uitschakelen....  Als je alleen 3G uitschakeld (die optie heeft een Y300 trouwens niet) kan er nog gewoon met langzamere verbindingen mobiel contact zijn.  Als je bijvoorbeeld kijke bij netwerken zie je voor de Y300 minimaal twee T-Mobile netwerken..... in elk geval 2G en 3G   4G word door de Y300 niet ondersteund.

Helemaal uit dus zoals in de video is te zien.
gaan we morgen direct proberen, had al zo'n vermoeden! Bedankt tot dusver!
Graag gedaan,  mocht je nog hulp nodig hebben weet je ons te vinden!

John
Ik heb de video precies opgevolgd, maar nog steeds gaat er 4 eurocent per whatssapp-bericht van haar beltegoed af....Nog meer tips??
??

Nu moet ik zeggen ik gebruik die app niet maar dit lijkt erop dat je gewoon per bricht betaald, Heel simpel gesteld.... Als de Mobile internet uit staat kan er GEEN mobile dateverkeer plaatsvinden en dus geen kosten daarvoor ontstaan....  Als de settings staaan zoals op de afbeelding is ALLE mobile data op de Y300 uitgeschakeld......   Als de app een instelling heeft om de soort verbinding in te stellen kijk dan daar ook even naar.....

https://lh5.googleusercontent.com/-RhxweocJVPY/UqMxN5rLuNI/AAAAAAAAPzU/eVOeQkfWbJU/w475-h790-no/07-12-13+-+1

En om zeker te zijn heb ik deze screenshot net gemaakt van mijn eigen Y300 met de data uit..... 🙂
euvel gevonden....hij maakt geen contact met onze router: geeft aan autheticatieprobleem. Iemand hier een oplossing voor?
Juiste wachtwoord invoeren......    eventueel als het niet lukt eerst even de router resten maar wel met de wifi aan op de Y300, dan zou de router de telefoon moeten zien... het inloggen zou dan moeten lukken....
tot dusver probleem opgelost! Router ff uit gehad en met de huawei opnieuw aangemeld en voila! Dus dank!
Dat maakt mij blij !!!

Veel plezier en graag gedaan    fijn weekend !!!
Dank je John! Meis dolgelukkig, kan lekker whatssappen...hihi.
Reputatie 4
@ isabelleke8

Fijn om te horen dat JohnH je naar tevredenheid heeft geholpen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum!

Reageer