Beantwoord

Huawei E5776 geeft aan Roaming! please access webui to connect!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb sinds een week de Huawei 4G Mobile WiFi E5776. Nu heb ik alles geïnstalleerd zoals in het instructieboekje beschreven staat. Nu geeft het apparaat zelf aan: Roaming! please access webui to connect! Ik heb van alles geprobeerd om connectie te krijgen maar het lukt me niet. Kunt u mij verder helpen?
icon

Beste antwoord door Bram 13 april 2015, 15:21

Hey Anna,

Ik snap dat zo'n foutmelding heel irritant is. Ik heb van het internet ondertussen vernomen dat het te maken kan hebben met jouw instellingen. Heb je ook de functie dataroaming aanstaan? Wil je die eens uitzetten? Wat is het type simkaart wat je in het toestel gebruikt? Genoeg vragen maar ik hoop ook op antwoorden! 🙂

We komen er samen wel uit.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Hey Anna,

Ik snap dat zo'n foutmelding heel irritant is. Ik heb van het internet ondertussen vernomen dat het te maken kan hebben met jouw instellingen. Heb je ook de functie dataroaming aanstaan? Wil je die eens uitzetten? Wat is het type simkaart wat je in het toestel gebruikt? Genoeg vragen maar ik hoop ook op antwoorden! 🙂

We komen er samen wel uit.
Hallo Anna en Bram,
Ik heb sinds een week een Amplicomms. en krijg een soort gelijke melding. Nu heb ik nog een orange chipkaart die ooit omgezet is naar Tmobile. Ergens heb ik gelezen dat dit de constante roaming veroorzaakt (volgens dit toestel. Op mijn oude mobiel is dit nl niet het geval.)
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing hiervoor.
mvg Antina
Hoi Bram,
Zondag ben ik naar de T-Mobile shop geweest in Venlo. Ze hebben gezien dat de simkaart juist is en deze geactiveerd is. Ze hebben ook gezien dat de roaming uitstaat, en dat alle andere instellingen goed zijn van het kastje en mijn mobiel/laptop. Ze konden het probleem niet oplossen. Er wordt navraag gedaan. Ze hadden verder helaas geen kennis van de Huawei 4G Mobile wifi.
Hopelijk kunt u mij verder helpen.
Mvg Anna
Reputatie 5
Badge +13
Ik heb het vermoeden dat de instellingen niet goed staan. Controleer de instellingen eens met wat hier staat: https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet
Reputatie 5
@Anna93 Deze melding komt naar voren omdat voor de 097-nummers een IMSI reeks wordt gebruikt die vroeger geregistreerd was bij het voormalige 'Orange' maar al enige tijd van T-Mobile is. Deze IMSI reeks wordt door sommige apparaten niet herkend als een T-Mobile reeks. Dit heeft verder geen invloed op je ervaring of rekening, op de melding van 'roaming' na dan. No worries dus!
Ik kwam in deze discussie terecht doordat mijn E5776 met 097-nummer in Duitstand, nota bene op het netwerk van telekom.de, geen internet geeft. Als ik inlog op het modem, zie ik dat roaming daar aan staat, dus dat kan het probleem niet zijn. Maar wat dan wel?
Reputatie 7
Badge +18
Heb je in Mijn T-Mobile geen blokkade staan wellicht? Zie Gegevens & Instellingen, Blokkades.
Alle rekeningen betaald? Vervelend om te vragen maar het kan een tijdelijke blokkade veroorzaken.
Dat lijkt me stug. Wel heb ik 11 dagen geleden mijn abonnement vernieuwd!
Maar je had gelijk: om onnaspeurbare redenen stond internet buitenland geblokkeerd. Bellen niet, maar dat doe je ook niet met een modem.
Bedankt voor de tip. Ik heb weer internet met mijn eigen modem,

Reageer