Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Reputatie 1
Beste Hajar, nu net mijn Lg G3 aangesloten via LG pc-suite maar er is nog geen update naar Android 6.0.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Harm,

Er waren verschillende en meerdere signalen dat er nog steeds niet kon worden geüpdatet naar 6.0. Inmiddels is er een duidelijk antwoord. De update is beschikbaar. Heb jij inmiddels al kunnen updaten? Heb je geprobeerd om je toestel en pc/laptop opnieuw te starten?

Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 1
Mitch schreef:

Hoi Harm,

Er waren verschillende en meerdere signalen dat er nog steeds niet kon worden geüpdatet naar 6.0. Inmiddels is er een duidelijk antwoord. De update is beschikbaar. Heb jij inmiddels al kunnen updaten? Heb je geprobeerd om je toestel en pc/laptop opnieuw te starten?

Nee hoor het is niet gelukt Nieuwste software is al geinstalleerd En dat is niet ^.0 maar 5.0 lollipop, Dus nog geen Android 6.0. Helaas
Reputatie 1
Ook na het uit en aanzetten van de telefoon en de pc is het niet gelukt. LG pc Suite geeft aan dat de laatste software al is geinstalleerd Lollipop 5.0 en is dus de Android 6.0 nog niet beschikbaar.
Met vriendelijke Groet.
Reputatie 1
Harm1959 schreef:

Ook na het uit en aanzetten van de telefoon en de pc is het niet gelukt. LG pc Suite geeft aan dat de laatste software al is geinstalleerd Lollipop 5.0 en is dus de Android 6.0 nog niet beschikbaar.
Met vriendelijke Groet.

Softwareversie; V21a-EUR-XX
Reputatie 1
Wat een traag antwoordt beleid Al acht dagen geen enkel antwoordt van Jullie.
Bedankt Hoor.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Harm1959,

Excuses voor de late reactie. Ik kan geen reden bedenken waarom er niet op je gereageerd is. Het schiet nog niet echt op zo, maar ik denk dat ik een oplossing heb. Zou je de volgende manieren willen proberen?

1. Zou je via deze pagina op de website van LG je toesteltype willen selecteren en vervolgens op het tabblad 'Software update' kunnen klikken en die stappen volgen?

2. Als dat niet werkt, zou je dan i.p.v. PCSuite willen proberen om de update te installeren via LG Bridge?

Reputatie 1
Nee het is nog niet gelukt er is nog geen update voor de LG G3.
Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +17
Hi Harm,

Volgens onze experts zou de update wel beschikbaar moeten zijn via PCSuite. Ik heb nu aangegeven dat het alsnog niet werkt en wacht de reactie van de expert af. Zodra ik meer weet, laat ik het jou weten!
Reputatie 7
Badge +17
Hi Harm,

Ik hoor net dat de update inderdaad niet beschikbaar is voor de LG G3. Mijn collega had zich vergist en dacht het om de LG G4 ging. Het is nog niet bekend of er een Android 6.0 update beschikbaar zal zijn, maar dat gaan wij navragen bij onze collega's van LG.

Het ziet er wel naar uit dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar we houden onze vingers gekruist!
Ik heb ook geen update gehad. Ik vind het wel heel raar dat ieder ander met LG g3 wel de update krijgen. En wij als tmobile klanten weer in de steek worden gelaten.
Reputatie 7
Badge +17
Hi markinge,

Welkom terug op ons Forum!

Onze excuses voor het feit dat de Android 6.0 update niet beschikbaar is voor de LG G3. Ik begrijp dat je hiervan baalt, helaas kan ik weinig betekenen hierin.
Elk model dat ouder is als 2jaar laten jullie vallen. Denk dat ik toch maar eens ga kijken naar een andere provider die wel zijn klanten waardeerd.
Hoe kan het dan dat lg deze update WEL maakt voor de g3 maar dat jullie bij tmobile hem gewoon niet aan de klant geven?!
Reputatie 7
Badge +17
Hi Steven,

Mijn collega is dit nog gaan navragen bij LG, maar waarschijnlijk komt er geen update meer vrij voor de 6.0...
https://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/8781/lg-g3-ontvangt-android-6-0-marshmallow-update
Is er al meer bekend over de update naar 6.0 voor de LG g3?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Michel,

Welkom op ons Forum!

De LG (softwareversie V30c) update zou deze week beschikbaar moeten zijn (open markt versie). Je kan hem via de pc-client updaten.

Laat je ons weten of het lukt? 🙂
Hoi Hajar

Via LG pc suite is de update naar 6.0 gelukt!
Reputatie 7
Badge +17
michel_79 schreef:

Hoi Hajar

Via LG pc suite is de update naar 6.0 gelukt!

Ahhh super Michel! Ben blij dat het is gelukt. Als ik nog iets kan doen, let me know! 😳
Ik stelde deze vraag:
Ik heb een Huawei P-7 L-10 met T-mobile abonnement deze draait op Android 4.4.2. met Emui 2.3
Inmiddels is al langere tijd Android versie 5.1.1 met Emui 3.1 beschikbaar
Al mijn vrienden en kennissen met eenzelfde toestel als mij bij andere providers hebben al een tijd geleden de nieuwe versie gepushed gekregen via hun netwerk.
Ik draai echter nog steeds met een verouderde versie en krijg ook geen updates, ook niet als ik er om zoek.
Ik vraag me af waarom dit is en wanneer deze update voor mij beschikbaar komt?
Op de site van Huawei staat de nieuwe versie ook beschikbaar, kan ik die gebruiken of is dat niet mogelijk? er staat n.l. ook een speciale versie voor T-mobile en dat is de oude.
dit is de link:
http://consumer.huawei.com/nl/mobile-phones/support/downloads/ascend-p7-nl.htm
En kreeg binnen een paar dagen deze reactie:
Bedankt voor je bericht waarin je vraagt wanneer de Android versie 5.1.1 met Emui 3.1 voor je Huawei P-7 beschikbaar komt via T-Mobile. Ik kan me voorstellen dat je hier met smart op zit te wachten en geef je hier graag meer informatie over.

Wanneer er nieuwe software door de fabrikanten uitgebracht worden voor T-Mobile branded toestellen, controleert T-Mobile deze software altijd op veiligheid en stabiliteit. Daarnaast worden er enkele T-Mobile branded Apps klaargezet of voor geïnstalleerd. Omdat kwaliteit en veiligheid voorop staan in een door T-Mobile branded toestel, kan dit altijd een paar weken duren. Het kan in sommige gevallen voorkomen dat een bepaalde update zelfs helemaal overgeslagen wordt. Op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer T-Mobile de Android versie 5.1.1 met Emui 3.1 uitbrengt. Verder kan ik je wel informeren dat het niet mogelijk is om de generieke (niet T-Mobile branded) versie van Android versie 5.1.1 met Emui 3.1 te downloaden op je Huawei P-7.
Ik voel me hiermee als klant met een T-mobile branded toestel behoorlijk in de steek gelaten.

Veiligheid en stabiliteit? Android 5.1.1. draait al tijden bij kennissen en vrienden en is al weer bijna achterhaald, dus dit is een non-argument
Een paar T-mobile branded Apps (waar ik overigens niet op zit te wachten) lijken mij ook niet zo'n probleem.
Erg teleurstellend van T-mobile... ik weet inmiddels welke providers wel snel zijn met uitrol van nieuwe versies of die gewoon een unbranded Android versie aanbieden.
Dit gaat zeker zwaar meewegen bij keuze aanbieder volgend contract!
Reputatie 6
Badge +16
Hi JohnG,

Ik kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van de nieuwere software versie. Zoals eerder is verteld testen we de software zodat deze geoptimaliseerd is voor ons netwerk en testen we de software ook op stabiliteit en veiligheid. We doen ons uiterste best om alle updates zo snel mogelijk uit te brengen, dat is bij de Huawei P7 niet gelukt, waarvoor onze excuses. Als er meer informatie beschikbaar is over de uitrol van Android 5.0 voor de Huawei P7, dan plaats ik direct een berichtje in dit topic.
Wanneer is de update naar android 6.0 voor de lg g3 beschikbaar bij T-mobile?

Reageer