Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hi Erwin,

Ik heb jouw vraag verplaatst naar het bestaande topic over updates voor LG.

De goedkeuring voor de update is in maart doorgestuurd naar LG. De nieuwe software zou je nu in ieder geval via de PC moeten kunnen installeren. Had je dat al uitgeprobeerd? 🙂
Ik zit ook op de andriod 6.0 te wachten voor mijn lg g3. Wanneer kan ik die updaten via mijn telefoon?
Reputatie 7
Badge +20
Hi makaveli29,

Welkom terug op ons Forum.

De 6.0 update voor de LG G3 is wel al beschikbaar via PC. Heb je al geprobeerd om via de LG PG Suite te updaten? Ik heb even nagevraagd of en wanneer het mogelijk is om via de telefoon te updaten. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten in dit topic.
Oke prima
Ik heb hem al geupdate via lg pc suite. Zal dit de laatste grote update zijn voor de lg g3?
Reputatie 2
Zowel via PC suite als via de telefoon zelf nog geen Anrdoid 6.0. update kunnen draaien op mijn LG G3, wanneer gaat T-mobile deze nu eens uitrollen?
Ik heb hem al.
Reputatie 7
Badge +20
@Makaveli29

Daar kunnen we helaas op dit moment nog niets over melden, zodra we hier nieuws over hebben zal dat in dit topic worden geplaatst!

@Harf

Welke software heb je op dit moment op je toestel staan? Geeft je PC aan dat je de nieuwste software al op je telefoon hebt staan? De update zou namelijk via PC Suite gewoon te downloaden moeten zijn, zoals mijn collega Hajar hierboven ook al aangaf.

We horen graag of het alsnog gelukt is!
Hoi T-Mobile,

Ik wacht ook al een tijdje op 6.0.
Krijg steeds meer softwareproblemen met mn G3, dus hopelijk zorgt Marshmallow voor een betere ervaring.
Ik draai nu: V21a-EUR-XX
Via PC Suite zie ik nergens de mogelijkheid om de software te updaten.

groeten,
Robert
Reputatie 7
Badge +20
Hi Robert,

Ik heb even bij LG nagevraagd waarom jij nog niet kan updaten. Volgens hen staat de juiste versie op je toestel om te kunnen updaten naar V30c. Zou je jouw toestel kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen en nogmaals willen proberen via PC Suite? Maak wel eerst middels LG Backup (tooltje op telefoon) een backup van alles en plaats de back-up op je PC of SD-kaart.

Laat je ons weten of dit lukt?
Hi Hajar,

Als ik PC Suite opstart zie ik nergens de mogelijkheid tot updaten. Zou de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen daarbij helpen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi RobotJan,

Jammer dat je de melding niet te zien krijgt. Een fabrieksreset kan het zeker verhelpen.

Vergeet alleen niet om eerst een volledige back-up te maken van al je gegevens. De instructies vind je op onze toestelhulp pagina.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Hoi T-mobile,

Ik heb dus die fabrieksreset gedaan. Backup lukte ook niet via LG PC Suite, want die optie is niet ook niet zichtbaar. Nu ik heb wederom gekoppeld heb is er nog steeds qua software update zichtbaar. Niet via de telefoon, noch via LG PC Suite. Nog meer van zulke goede ideeën? 😳
Nou, wat blijkt: de Windows- en Macversie van LG PC Suite zijn compleet verschillend. Via de Macversie kun je geen backup maken en geen software update doen. Via de Windowsversie wel :@:D
Reputatie 7
Badge +20
Hi robotjan,

Heb je het inmiddels ook geprobeerd via Windows? Is het nu wel gelukt?
Ja, dat is me inmiddels gelukt.
Reputatie 7
Badge +15
Goed om te horen Robotjan! 😃
Hallo.

ik heb nu al enige tijd een LG G4 met een T-Mobile sim van mijn baas. Als ik kijk naar de software versie dan zit het Android-beveiligingspatchniveau nog op 2016-01-01. Ik weet dat er al diverse beveiligingsupdates zijn uitgekomen. Is er een reden dat ik deze niet ontvang?
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi buzzbuzz,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of er na deze beveiligingspatches nog nieuwe zijn vrijgegeven, maar dit kan ik uiteraard wel voor je navragen. Weet jij toevallig welke je nog zou moeten ontvangen?

We horen graag van je!
Issam schreef:

Hi hi buzzbuzz,

Weet jij toevallig welke je nog zou moeten ontvangen?

We horen graag van je!

Via deze link kun je zien dat er updates zijn van mei, juni en juli. Het zou fijn en verstandig zijn als deze doorgegeven zouden worden.
Alvast bedankt.
Hmm... De eerste reactie was snel, gevolgd door een enquête. Maar nu is het al lang erg stil. Valt er nog wat te melden over de veiligheids updates voor de LG G4?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Buzzbuzz,

Sorry voor mijn late reactie! Ik heb gelijk contact opgenomen met onze collega's die verantwoordelijk zijn voor de updates. Zij zullen ons van meer informatie voorzien. Zou je me in de tussentijd een privébericht willen sturen met daarin je IMEI nummer? Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Daar ben ik weer. Ik heb snel een reactie gekregen van onze collega's.

Zij geven aan dat wanneer je toestel door ons is geleverd je automatisch Over The Air de veiligheidsupdates krijgt. Dit wordt automatisch gedaan zonder dat je hier handelingen voor hoeft te verrichten. De meest recente veilgigheidsupdate is dus al geïnstalleerd op je telefoon.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord!
Hallo Issam.

Betekent dit werkelijk dat toestellen die niet door jullie geleverd worden geen beveiligingsupdates krijgen? Dit lijkt mij een kwalijke zaak. Want ik zit nog op de oudste update.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Buzzbuzz,

Als je een openmarkt versie hebt van de LG G4 dan krijg je de updates uiteraard ook, maar dan vanuit LG zelf. In allebei de gevallen wordt je dus voorzien van de meest recente veiligheidsupdates.

Reageer