Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Ok. Om de 1 of andere reden krijg ik deze updates niet. Als ik check op software updates zegt hij dat ik up-to-date ben, maar het android-beveiligingspatchniveau is 2016-01-01. En bij LG staat er dat het huidige patchlevel 2016-08-01 is. Enig idee wat de reden kan zijn?
Reputatie 6
Badge +16
Hi buzzbuzz,

Dat is vreemd! Waar heb je jouw toestel aangeschaft? Jouw IMEI nummer komt namelijk niet voor bij ons in het systeem.

Van welke software versie maak je gebruik? Ik wil je vragen om, indien mogelijk, contact op te nemen met de leverancier van je toestel. Als deze leverancier alleen een tussenpersoon is dan kan je contact opnemen met LG zelf. Zij brengen de open markt software uit en dus ook de security updates. Hier hebben wij verder geen inzicht in en invloed op.

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Ik heb de telefoon gekocht bij botom.nl. Geen idee waar hij dus oorspronkelijk vandaan komt. Ik zal wel eens met LG contact opnemen. In ieder geval bedankt.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Bedankt voor je reactie. Het is in deze situatie inderdaad verstandig om dan met LG contact op te nemen. Zij moeten je van meer informatie kunnen voorzien. Laat je ons weten als je meer informatie hebt?

Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
Ik heb vandaag een update ontvangen, V20g. Deze bevat ook de security update van juli. Niet de laatste dus, maar beter dan het was. Een kleine 450MB. Dus toch nog...
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Goed om weer van je te horen. Dit keer gelukkig met wat positiever nieuws.

Ik ben blij dat er inmiddels een update beschikbaar is gekomen op je toestel! Bedankt voor je terugkoppeling. 😉
Hoi
Ik heb gisteren een systeem update gedaan op mijn Huawei Ascend Y540 . Is allemaal goed gegaan. Ik heb 2 simkaarten. Nu is de simkaart die niet in gebruik is geactiveerd terwijl juist de andere moest zijn. Ik heb dit willen veranderen bij simkaart beheren maar dat gaat niet. Dus ik kan eigenlijk niets doen met mijn gsm.
Graag info, dank alvast
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nicole,

Op het moment werken dus allebei de simkaart dus niet? Wanneer er problemen ontstaan na een update raden we altijd aan om een fabrieksreset uit te voeren. Het kan zo zijn dat een update voor wat issues zorgt. Met de reset trek je dit helemaal recht en zou alles weer moeten werken.

In onze toestelhulp vind je de instructies voor het uitvoeren van een reset. Zorg er wel voor dat je eerst een goede back-up van je gegevens maakt, zodat je niets verliest. Deze instructies vind je ook via de link.

We horen graag van je of het uiteindelijk toch goed is gekomen en je jouw telefoon weer kunt gebruiken! 🙂
Hoi David

Het werkt weer voor zover, gisteren nog eens goed gekeken. Ik heb zonder een fabrieksreset het weer voor elkaar gekregen!
bedankt!.
Reputatie 7
Badge +20
Helemaal super, mooi dat het gelukt is! Fijne jaarwisseling! 😃
Dag,

Ik ben een erge leek.. (ook wat betreft zo'n forum) dus misschien vraag ik iets heel stoms ;-)
Maar ik heb vandaag mijn nieuwe Huawei P20lite geinstalleerd met nieuwe simkaart, maar ik krijg meteen een melding met T mobile logo dat ik een systeemupdate moet/kan downloaden? Maar dat is toch gek, het is een nieuwe telefoon??
Of gaat dit om iets anders?
Er staat een codebij: DT.NLD 8.0.0.5 (CT.FO1)
Wat is dit en moet ik dit doen??
Dank alvast voor de antwoorden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Be36,

Sowieso is het aan te raden om updates direct te installeren wanneer het toestel daarom vraagt. In dit geval is het de customisatie dus de optimalisaties en apps zoals My T-Mobile. Je kan dit dus uitvoeren als je wilt.
Worden de updates van de G7 thinq door LG of door T-Mobile uitgerold? (Ik heb over een toestel die met een T-Mobile abonnement gekocht is natuurlijk).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rena,

De software updates worden je het toestel bij ons hebt gekocht door ons goedgekeurd en daarna door LG uitgerold.

Reageer