Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Toch well jammer, nog steeds geen update..  maar als de informatie juist is zal die dus halverwege komende week te instaleren zijn via the systemupdate.....

Ik ben een erg ongeduldig mens 🙂
Welke informatie? Woensdag is MartenZ weer terug, dan zullen we wel meer informatie krijgen of de build is goedgekeurd.
OP 7-8   heeft Marten gepost dat de software was goedgekeurd  en naar Huawei zou gaan die het binnen twee weken op de server zouden hebben staan.....

ik vraag ge dan weer wel of waarom dat twee weken moet duren, het gaat om door T mobile aangeleverde software die alleen maar beschikbaar moet worden gemaakt door Huawei, niet bewerkt of zo....

Het zou een mooie laatste stap zijn in mijn Y300 modification :)   bijna alle "look a like" 4.3 apps draaien nu en met Snap HDR  maakt hij nu eindelijk ook video,s in 800x480   ziet er toch een heel stuk beter uit :)  maar ik will gewoon ook de beveiliging in orde hebben, het zal allemaal wel meevallen maar het is gewoon iets wat ook bij Tmobile hoog op het lijstje zou moeten staan  en het is wat van de gekke dat maar een persoon ervoor verantwoordelijk is en er dus tijdens een vacantie niets gebeurt.... (al gun ik hem zijn vakantie van harte)

maar zoals ik al aangaf  ik ben een erg ongeduldig mens :)

John
Zijn collega heeft het goedgekeurd, dus T-mobile Nederland heeft de software goedgekeurd. Maar alle ander t-mobiles, Tsjechië, Duitsland etc moeten de software ook keuren. De vraag is dus of zij de software ook goed genoeg vonden.

Daarbij is MartenZ nu niet verantwoordelijk voor de software. Zijn collega is gedeeltelijk verantwoordelijk, maar boven hem zal nog wel iemand staan.

Ik wacht met smart op de Cyanogenmod. Die is mooi clean en android 4.1.2 maar helaas nog in de alpha versie.
Voor zover mij bekend word de software lokaal getest en als T Mobile Duitsland het goedkeurd kan de software worden vrijgegeven...  dat was nu gebeurt....

Maar als je trouwens op de Huawei site rondkijkt is er verdacht weining te vinden met betrekking op de Y300  nog niet een thema..... niet dat ik op thema,s zit te wachten maar het geeft wel aan hoe Huawei denk over ondersteuning, ook op hun facebook page  alleen maar wat promotie en dat is ook opgehouden...

We zullen het wel zien  Ik ben nog steeds tevreden met wat het beestje kan als je er een beetje werk van maakt, een andere ROM heb ik aan gedacht maar dit werk so goed dat ik het makkelijker vind de juiste apps te vinden om alles eruit te halen. Ik was het meest ontevreden over het feit dat de Y300 alleen maar video op kon nemen in 640x480 maar dat is nu ook opgelost 800x480 werkt perfect en ik kan nu de codec kiezen en met de H264 is de video ook nog eens van een veel betere kwaliteit. Ik heb begrepen dat snapcamera HDR gewoon een aangepaste Galaxy 4 camera app is  en zo ziet hij er ook uit en tot mijn verbazing werken all functies op de Y300  alleen video resolutie instellen op 1080x720 geeft een FC maar dat is te verwachten.

http://youtu.be/F3sxblfoxL8 ik had een duf videotje gemaakt met de Huawei en de animated wallpaper  op het lockscreen :)

Ik kijk volgende week gewoon ff of er wat te updaten valt en anders zal na zijn vakantie Marten wel een berichtje geven hoe het er mee staat...
Op modaco.com is nu ook de y300-0100V100R001C00B194 opgedoken.
Dat zou toch een hint moeten wezen dat de officiele Nederlandse T mobile update  op de Huawei server zou moeten verschijnen...  Als er geen concrete toezegging was dat hij onderweg was dan zou ik overwegen een andere te instaleren maar als alles volgens plan zou verlopen moet hij ergens deze week opduiken...   het is wat jammer dat er van T mobile door vakantie geen input is :)

Maar als het naar mijn smaak te lang duurt en de software op modaco is te instaleren is het een optie.

Lolz was in de war met een andere naam van de Japanse provider  heb het eens bekeken maar wel veel werk voor wat ik wil, alleen de beveiliging op orde.

Met alle apps uitgeschakeld die ik niet wil (en niet kan verwijderen) en de rest verwijderd en Nova Prime als launcer is de Y300 zo goed als stock nu. draaid als een zonnetje en overklokken lijkt me niet echt zinnig, een telefoon zo goedkoop kan nooit veel extra geven zonder een eigen leven te gaan leiden...   Ik heb eens een Yarvik Tablet helemaal in de stress geholpen met proberen er wat van te maken maar die werkt niet eens goed op een stock ROM  alleen op de CM 10 lolz
Nee, de b194 staat nog niet op modaco. Maar wel een screenshot dat die update er al is. De b190 staat al wel op modaco. Die heeft alleen veel bloatware van Huawei, misschien nog wel meer dan de t-mobile versie.
Hmmm   ik heb alles eraf..  alleen de backup app en de (tot nu to ) ongebruikte update app heb ik er nog op.

Had een poosje de Huawei cloud software maar de Mega app geeft natuurlijk meer opslag en werkt prima, vooral de camera sync is handig.

ik vind de Huawei schil een ramp, het maakt van je telefoon een soort iPhone...   en de camera app haalt niet het uiterste uit de camera  al is die natuurlijk niet al te best om mee te beginnen...  ik denk trouwens dat ik alleen de officiele update kan gebruiken aangezien ik nog steeds de Y300 niet heb geroot....
Dit moet even veranderen :)   

Ja, die eerste bug is in de B190 gepatched, maar de twee bug nog niet. Vraag mij dus af of die gepatched is in de B192. Zoniet, dan kunnen ze beter wachten met de software totdat ze beide gepatched zijn.
Zou wel heel treurig zijn als dat het geval is...    de Bugs zijn al vrij lang bekend  en het begint nu haast zeuren te worden om de toestel veilig te krijgen.....

Ik zal er morgen eens wat meer werk van maken op wat andere plaatsen, als meer mensen gaan realizeren dat er nog steeds geen patch is vrijgegeven loopt T Mobile mischien wat harder om het opgelost te krijgen. Om de Bug te fixen is geen verdere aanpassing van de software nodig, het is gewoon een Fix van een huidige ROM... daar is dan ook geen eindeloze controlle van talloze mensen binnen het T Mobile gebeuren voor nodig....  Het is gewoon een kwestie van hoe belangrijk vind T Mobile het om dit op te lossen....  en tuurlijk het is niet zo dat je telefoon zal ontploffen als het niet opgelost word maar het zou wel een heel klantgericht gevoel geven bij veel mensen....
Dat patchen van die bugs is volgens mij een probleem bij Huawei, niet zozeer bij t-mobile.
Dat klopt!   en het is de taak van T Mobile te zorgen dat Huawei dat regelt....   niet vaak geeft een app exact de juiiste oplossing....   de verkoper van de telefoon , in dit geval T Mobile,  is de partij die voor de oplossing dient te zorgen....  als bijvoorbeeld de remmen van je auto niet goed zijn ga je ook naar de garage en niet naar de fabriek....   MartenZ gaf volgens mij aan dat de fix geregeld was samen met wat andere bugs  maar dat is voor mij nooit echt duidelijk geweest.  De busfix is niet gecompliceert en voor elke ROM deze, dat is niet iets wat opnieuw moet worden uitgevonden voor elk toestel. 

Het geeft weer wel aan hoe vervelend het is dat bijna elk merk zo nodig hun eigen versie van Android will hebben.... Het is een van de weining dingen die ik geweldig vind van IOS....  het werkt altijd en een bug fix is gelijk voor alle toestellen gedaan....  (niet dat ik ooit een iPhone zal kopen maar toch)

Ik hoop dat er op een dag op elk toestel twee ROM,s staan  stock Android en een ROM die de leverancier kan opleuken.....   De trend is momenteel dat toestellen met stock Android opvallen gewild zijn en diversen Chinese merken leveren nu al hun telefoons met gewoon Stock Android en beiden de optie een aangepaste/opgeleukte ROM te instaleren...

Ook voor ontwikkelaars zou het een droom zijn....

IK vraag me trouwens af, de bug is bekend en de oplossing ook  ik denk zelfs dat T Mobile verantwoordelijk kan worden gehouden voor schade ontstaan door het lek als er wat mee zou gedaan worden.... nalatigheid komt dan in het vizier.... de eindgebruiker heeft geen boodschap aan Huawei....   beetje ver gezocht geef ik toe maar  aangezien je als klant afhangkelijk bent van T Mobile ligt de verantwoording helemaal bij hun....

Als je de telefoon via het net of anders direct gekocht heb is het een kompleet ander verhaal...  dan moet je bij de fabrikant zijn....

sorry consumenten recht is iets wat hier op mijn desk vaak voorbij komt 🙂
Tillaz van modaco heeft met de FusionX rom al 280mb aan ram vrij weten te krijgen tegen 180mb bij andere roms.
Dat is niet verkeerd !    Ik was juist Active notifications aan het updaten...   dat is een geweldige app   heet sinds vandaag Dynamic notifications   het gebeurt niet vaak dat ik een app koop  lolz.  aanradertje 🙂
Reputatie 2
Hi Phrozencrew & Sieberkriem,

Lekker bezig in "mijn" topic! ;)

Ben weer up & running. Vertel, is de update nog niet binnen?!

Het is niet eens door T-Mobile aangeleverde software. Huawei bouwt onze software variant ook, wij vragen alleen om branding in de vorm van apps, logo's en ringtones.

Met onze leveranciers hebben we de afspraak dat binnen 2 weken na goedkeuring de software update naar de server moet gaan. Ik heb alleen geen goedkeuringsdocument voorbij zien komen volgens mij dus ga dit even uitzoeken.

De precieze inhoud van de bugfixes durf ik niet te zeggen, men heeft mij beloofd dat "alles" er in moet zitten :)

Hoe bevalt de P6?

Groeten,
Marten
P6 komt over drie weken... Enne nope nog geen update te bekennen... Ik dacht dat jij had gemeld dat de software goedgekeurd was, althans dat begreep ik uit het berichtje dat je plaatste hier. Ik heb vanmorgen voor het laatst op het toestel gekeken maar die vertelde nog steeds at er niets voor me was. Ik dan ook maar de bootloader unlock code aangevraagd zodat als het te lang duurt ik er toch maar een andere ROM op zet. Maar ik heb nog even geduld 🙂
Reputatie 2
P6 komt over drie weken... Enne nope nog geen update te bekennen... Ik dacht dat jij had gemeld dat de software goedgekeurd was, althans dat begreep ik uit het berichtje dat je plaatste hier. Ik heb vanmorgen voor het laatst op het toestel gekeken maar die vertelde nog steeds at er niets voor me was. Ik dan ook maar de bootloader unlock code aangevraagd zodat als het te lang duurt ik er toch maar een andere ROM op zet. Maar ik heb nog even geduld :-)

Oh maar je hebt de P6 al wel besteld? Misschien goed om even te wachten, er komt nieuwere hardware van uit, die zou wat issues oplossen.
Ik heb inderdaad gemeld dat wij (T-Mobile Nederland) de software hebben goedgekeurd. Vervolgens wachten we af wat de rest van de T-Mobile groep heeft gedaan. De Technical Manager in Duitsland schrijft als alle tests goed zijn gegaan een approval (goedkeuringsdocument) uit, waarna de software live gaat. Maar er lijkt iets mis te zijn gegaan, de vraag staat uit. Hou jullie op de hoogte :)

Fijne avond
Welkom terug in "ons" topic 😃 Goede vakantie gehad?

Er wordt door verschillende mensen ook hard gewerkt aan de cyanogenMod 10 én 10.1. Die zien er ook veelbelovend uit.
Voorlopig is het wachten op t-mobile.

Fijne avond
P6 komt over drie weken... Enne nope nog geen update te bekennen... Ik dacht dat jij had gemeld dat de software goedgekeurd was, althans dat begreep ik uit het berichtje dat je plaatste hier. Ik heb vanmorgen voor het laatst op het toestel gekeken maar die vertelde nog steeds at er niets voor me was. Ik dan ook maar de bootloader unlock code aangevraagd zodat als het te lang duurt ik er toch maar een andere ROM op zet. Maar ik heb nog even geduld :-)

Oh maar je hebt de P6 al wel besteld? Misschien goed om even te wachten, er komt nieuwere hardware van uit, die zou wat issues oplossen.
Ik heb inderdaad gemeld dat wij (T-Mobile Nederland) de software hebben goedgekeurd. Vervolgens wachten we af wat de rest van de T-Mobile groep heeft gedaan. De Technical Manager in Duitsland schrijft als alle tests goed zijn gegaan een approval (goedkeuringsdocument) uit, waarna de software live gaat. Maar er lijkt iets mis te zijn gegaan, de vraag staat uit. Hou jullie op de hoogte :)

Fijne avond

Hij staat in pre order......  zal dan even wachten en kijken wat er veranderd....  ik had even gewacht met bestellen tot ik die rotte iPad verkocht heb en die gaat half volgende maand naar een nieuw baasje :)

En het is altijd wat met die Duitsers.....  Ik hoop dat ze wat opschieten daar...  all over the interweb schreeuwen mensen om een update lolz    en ik heb een oog op de CM ROM....  dat is waarom ik gisteren de bootloader unlock code aangevraagd heb....  ik wilde ook de Bravia engine gaan flashen  ik heb een tweede Y300 nu om mee te spelen..  het is er eentje met een gebarsten scherm maar werkt nog prima  kan ik mooi gebruiken om dingen te proberen die de telefoon om zeep kunnen helpen.....
Huawei zelf is mooi snel :)   vanmorgen de unlockcode in mijn mailbox :)   maar ik had hem voor de verkeerde aangevraagd....  Dus nog maar eens aangevraagd voorde goede Y300 lolz

Ik hoop dat er snel wat meer nieuws komt van het update front....  want zolang er geen echt bruikbare CM10 is zou ik toch graag de update instaleren...

O, en goede morgen :):)
Is er al wat bekend over de update is in het niets lijkt te zijn opgelost ?  Of kunnen we er vanuit gaan dat hij er niet echt aan zit te komen?
http://www.android-hilfe.de/attachments/root-custom-roms-modding-fuer-huawei-ascend-y300/213581d1371281925t-ascend_y300-y300-0100_android_4-1_emotion_ui_v100r001c00b182-screenshot_2013-06-15-09-37-43.png  Ik wil ook 190 of hoger 🙂
Het is wel heel erg stil geworden... @MartenZ, ik dacht dat je bezig was uit te zoeken waar de update was gebleven? Het zou toch leuk zijn te weten of het zinnig is te wachten tot er een officielle bugfix komt of dat de T Mobile gebruikers uit moeten wijken naar een derde partij om hun toestel veilig te krijgen....

John

Reageer