Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Reputatie 5
@Phrozencrew het probleem is inmiddels ontdekt en opgelost. Momenteel wordt het goedkeuringsdocument geschreven. Naar verwachting ontvang je de update binnen 2 weken op je telefoon. Het ziet er dus goed uit! Helaas nog even geduld.
U mag mij John noemen hoor :)

IK ben blij dat er weer wat informatie is....   begrijp me niet verkeerd maar het diirt ook allemaal zo lang terwijl het veel sneller kan natuurlijk maar dat moet je jezelf nu ook weer niet persoonlijk aantrekken!

Ik (en vele anderen) blijven reikhalsend uitkijken naar de fix want het blijft een heel fijn toestelletje!
Reputatie 5
John je mag 'je' zeggen hoor! ;)

Ik snap heel goed dat je op de update zit te wachten. We houden je op de hoogte!
Reputatie 2
Het is wel heel erg stil geworden... @MartenZ, ik dacht dat je bezig was uit te zoeken waar de update was gebleven? Het zou toch leuk zijn te weten of het zinnig is te wachten tot er een officielle bugfix komt of dat de T Mobile gebruikers uit moeten wijken naar een derde partij om hun toestel veilig te krijgen....

John

Hi John,

Excuses voor de late reactie. Ben er zeker mee bezig geweest maar het is nu even bizar druk met oa. 4G software.

Tom helpt me daarom komende tijd uit de brand 🙂 Goedkeuringsdocument is met grote spoed verzocht maar nog niet uitgeschreven helaas. Working on it.

Groeten,
Marten
We wachten af :)

Nog steeds 4G?  Huawei is net begonnen met de 5g hardware te testen in real life....  (network kant)
maar ik zal niet zeuren als de update de Y300 niet voor 5G geschikt maakt OTA upgrades hebben vaak moeite met het versturen van nieuwe hardware :P

Suc6 met de drukte en ik hoop snel "update gevonden" te zien op het sherm 🙂
Reputatie 2

Nog steeds 4G?  Huawei is net begonnen met de 5g hardware te testen in real life....  (network kant)
maar ik zal niet zeuren als de update de Y300 niet voor 5G geschikt maakt OTA upgrades hebben vaak moeite met het versturen van nieuwe hardware :P

Suc6 met de drukte en ik hoop snel "update gevonden" te zien op het sherm :)

Thanks John.

Goed nieuws: goedkeuringsdocumenten zijn zojuist verstuurd! Binnen nu en twee weken moet de update er toch echt zijn. Excuses voor de vertraging, bedankt voor je aanhoudende feedback ;)

4G op de Y300 zou al spectaculair zijn voor dat geld, laat staan 5G. HOTA upgrades zouden wel fraai zijn he? :D

Ontwikkeling van een nieuw netwerk duurt vaak minstens 10 jaar.. in 2001 begon men al specificaties en andere afspraken over 4G te maken, kan je nagaan..
LOlz ja..

Maar das goed nieuws !

En Huawei en 5G is natuurlijk ook pas gepland voor 2020, zag het van de week en was wel boeiend om te lezen. Ik volg een beetje de situatie van Huawei in de VS waar men natuurlijk niet echt fan in van Huawei wegens de vermeende spionage en de situatie dat zo vreselijk veel bedrijven in de vs hardware van Huawei gebruiken..... Ik geef niet zo veel om 4G zelf al heb ik gratis 3G van UPC dat weer van Vodafone komt...  het is handig voor mail....   Ik ben meer voor de Gedeelde modems van Ziggo en UPC wat nu een beetje begint... internet onderweg gebruik ik zelden of nooit.... ik ben ook die ene Nederlander die geen Face Book account (meer) heeft..... Niet twitterd hoe vaak ik naar het toilet gaat en niet tegen andere mensen oploopt omdat ik aan het texten ben 24/7 :)

Ik heb heel beschaafd alleen een G+ account (jpe.hofmann@###mail.com)   Maar 4G is wel een goede zaak en zeker voor de providers want aan het bellen alleen valt gewoon niet veel meer te verdienen momenteel...

tnx again for the tumbs up  en ja, ik zeur snel  en pin altijd mensen vast op wat gezegd is :)   Ik ben jaren supervisor geweest bij Multikabel (nu onderdeel van Ziggo)  ik hanteerde altijd "weet je iets niet 100% zeker zeg dan gewoon dat je het (nog) niet weet"    voor mij is meestal een antwoord als "als het goed is binnen zoveel tijd is het geregeld"  staat gelijk aan we hopen dat binnen kort...    UPC is er geweldig in...  alles is "binnenkort"  bij UPC betekent dat   we weten het niet en waarschijnlijk gaat het ook nooit gebeuren   lolz....

IK heb weer vertouwen in T mobile  en juist mijn pre paid omgezet naar een abo :)

(Ik vind alleen de "doet lekker mee" komisch lolz

Ik ga de zon in, nogmaals bedankt voor de input ook voor je collega Tom
Hey Marten,

Was het bekend welke versie de update gaat worden?  Had ik goed begrepen dat het versie 195 was?  IK zag een hoop goeds over de versies boven 190.
Via een duits forum zijn een hoop updates te instaleren via de SD card maar daar lees ik net iets te veel vage reacties over en nog een weekje wachten lukt wel :)

http://www.android-hilfe.de/huawei-ascend-y300-forum

Dit is dat Duitse forum waar aardig wat updates en andere zaken voor de Y300 te vinden zijn.
Hoi,

ik heb steeds vaker problemen met mn telefoon en hoop dat een software upgrade deze problemen kan oplossen, maar ik krijg de software upgrade niet voor elkaar.

Ik heb een LG P990 Optimus 2x die draait op android 2.3.4   Eind vorig jaar heeft LG (eindelijk) een upgrade naar 4.0 vrij gegeven, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze op mn telefoon te krijgen. Ik heb contact gehad met zowel LG als T Mobile via Twitter, waarbij T Mobile me wel bruikbare tips heeft gegeven, waaronder ten slotte verwijzen naar dit forum (ik heb al mn hoop nu op jou/jullie gevestigd 😉 ).

Ik heb de laatste driver en software geinstalleerd, zowel op windows8 als windows7 laptops geprobeerd, zonder mn firewall en virusscanner aan te hebben. Ook geprobeerd na mn telefoon teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen, via aan- en volume down knop opnieuw installeren vanaf leeg en ook langsgeweest bij een phone house met geek squad die het ook niet voor elkaar kreeg:

ik krijg van mn pc update tool de melding dat hij aan het voorbereiden is om ICE te installeren, vervolgens een melding dat ik een backup moet maken, dan een scherm met een backup knop en een greyed-out upgrade knop die pas geactiveerd wordt na het klikken op de backup-knop. Maar als die actief is en ik druk erop krijg ik meteen de foutmelding: "an unsupported action was attempted" (zie voor screendump: http://twitter.com/RobvdBrink/status/377798399287767040)

Op geen enkele manier krijg ik het voor elkaar om de upgrade te starten. Kunt u me aangeven wat ik nog kan proberen?

met vriendelijke groet en in spanning afwachtend,
Rob

Oh ja, het openingsbericht geeft aan dat ik de software versie ook moet vermelden, maar mijn telefoon geeft geen menu 'Software informatie'.  Wel een software update, maar daar staan geen nummers. Ook in het menu zelf staat geen 'software versie' maar wel informatie die je wellicht bedoeld of handig kan zijn: 
model nr: LG-P990
Android versie 2.3.4
Baseband versie: 1035.21_20110725
Kernel versie: 2.6.32.9
Build nummer: GRJ23
LGE versie: LGP990-V20r
@ Rob,

Als het een update voor JOU toestel is dan zou het een OTA moeten wezen toch?  Als je een andere update probeert te instaleren en je toestel is T-Mobile banded gaat dat meestal gewoon niet lukken als je niet eerst de bootloader het ontgrendeld.
Als LG een update uitbrengt is dat voor "losse toestellen" toestellen die niet verkocht zijn via een provider en dus bijna altijd de bootloader hebben gelockt, die kun je denk ik ook voor jou toestel simpel verwijderen maar voordat je dat gedaan heb zal de update waarschijnlijk nooit gaan werken...

Het zou mooi zijn als T_mobile ergens een lijstje zou hebben waar voor hun toestellen de laatste door T-mobile branded toestelen software staat...
IK kan het mis hebben maar wat je beschrijft lijkt een geval te zijn van een niet correcte ROM... Als de fabrikant een upgrade uitbrengt betekent dit niet automatisch dat hij voor alle toestellen is. (de T-Mobile ROM heeft natuurlijk de bloatware ingebouwd en de T-Mobile branding in de info)

John
Nok, Nok  zijn de update mensen weer op vakantie ?
Huawei Ascend G615:
Ik heb in dit draadje nog niets over deze telefoon gelezen. Ik heb er een en ben er niet onverdeeld gelukkig mee. Ik heb hem trouwens los gekocht, niet via T-mobile of zo. 

Ik ben niet overdadig blij met het toestel. Heb zelfs spijt van de aankoop. Maar daar gaat het nu even niet over. Ik weet dat er een softwareupdate voor te krijgen is. Op dit moment staat er Android 4.0.4 op met build nummer U9508V100R001C00B107.

Er is een update beschikbaar in Duitsland. En ik neem zomaar aan dat die ook in het Nederlands te zetten is. Het nummer daarvan is: U9508_V100R001C00B509 . Ik heb hem vanmorgen -inclusief handleiding- gedownload. Na de update heb je dan Android 4.1.2 met de nieuwe versie van de interface van Huawei. 

Maar komt deze update ook via de T-Mobile kanalen beschikbaar? Als ik mijn telefoon laat zoeken naar een update, zegt 'ie dat die er niet is. En volgens de klantenservice van T-Mobile is de kans groot dat ik hem niet via T-Mobile kan downloaden omdat ik mijn toestel niet bij hen heb aangeschaft. Dat zou betekenen dat ik de sjaak ben. 
Als je toestel niet een T-Mobile ROM heeft moet de update van Huawei komen, en dat zou alleen maar vlugger gaan...  als de update voor een bepaalde provider is in Duitsland moet je proberen de ROM te downloaden en dan via de SD kaart instaleren.... 

Je bent niet de sjaak.... maar alleen aangewezen op Huawei.... voor jou toestel heb ik nog nooit gekeken maar huawei heeft een aantal updates op hun site, niet veel maar ze zijn er. Het belangrijkst is uit te vinden wat er in de update veranderd is...  het kan ook gewoon zijn dat een duitse provider alleen hun bloatware heeft verbeterd/aangepast.  meestal zijn de talen gewoon beschikbaar die zitten gewoon in Droid gebakken.

Ik heb al eens naar Huawei gemaild voor wat dingen en mijn ervaring is dat ze redelijk snel met een antwoord komen dus wellicht is het een idee om even een mail naar Huawei te sturen of ze een officieele update beschikbaar hebben en waar...   ik ga er dan even van uit dat jou toestel unbranded is (gewoon los gekocht zonder logo van een provider)
Reputatie 5
@Phrozencrew excuses voor de wat latere reactie. ;)

De update van de Y300 gaat om de software gebaseerd op versie:V100R001C150B192
Tnx Tom!

IK kijk elke half uur of hij er al is :-)     oke twee keer per dag....

werk ze
Reputatie 5
@Asterix1423 Welkom op het T-Mobile forum! :)

Zou je je IMEI nummer via een privébericht willen sturen? Dan check ik of je gebruikmaakt van open markt software of T-Mobile NL branded software.
Reputatie 5
@RobvdBrink zou je kunnen aangeven wat er komt te staan wanneer je *#1234# intoetst?
Ik als ongeduldig mens.....  Heeft iemand al de Update gezien? 
Reputatie 4
weten jullie al meer over de update voor LG optimus G? ja, ik ben nieuwsgierig. LG zal er de aankomende maanden nog weinig aan doen, als ze het al doen..
Reputatie 5
@storm91 wij verwachten deze software in week 40 te ontvangen. Wanneer de software wordt goedgekeurd zal deze in week 42/43 beschikbaar zijn.

@Phrozencrew Graag nog even geduld totdat de update wordt aangeboden. De alternatieve methode die jij via een privebericht voorstelde is helaas niet mogelijk.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/storm91-219371/" wij verwachten deze software in week 40 te ontvangen. Wanneer de software wordt goedgekeurd zal deze in week 42/43 beschikbaar zijn.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/phrozencrew-302815/" Graag nog even geduld totdat de update wordt aangeboden. De alternatieve methode die jij via een privebericht voorstelde is helaas niet mogelijk.

Vooruit dan maar 🆒  Het is gewoon een beetje dat hij al zo lang beloofd is en er nog steeds niets is...
maar er zit dan niets anders op dan geduldig blijven wachten en twee maal daags even kijken of het goede bericht eindelijk op het zo lege sherm zal verschijnen....
Reputatie 4
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/storm91-219371/" wij verwachten deze software in week 40 te ontvangen. Wanneer de software wordt goedgekeurd zal deze in week 42/43 beschikbaar zijn.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/phrozencrew-302815/" Graag nog even geduld totdat de update wordt aangeboden. De alternatieve methode die jij via een privebericht voorstelde is helaas niet mogelijk.

ah ok. netjes. eerder gedacht dan verwacht. en dit is dan 4.2 of 4.3? heb de berichten eerder wel gelezen, en dat het 4.3 zou worden, maar toch voor de zekerheid. en nog bedankt voor de info

Suc6 met de drukte en ik hoop snel "update gevonden" te zien op het sherm :)

Thanks John.

Goed nieuws: goedkeuringsdocumenten zijn zojuist verstuurd! Binnen nu en twee weken moet de update er toch echt zijn. Excuses voor de vertraging, bedankt voor je aanhoudende feedback ;)

4G op de Y300 zou al spectaculair zijn voor dat geld, laat staan 5G. HOTA upgrades zouden wel fraai zijn he? :D

Ontwikkeling van een nieuw netwerk duurt vaak minstens 10 jaar.. in 2001 begon men al specificaties en andere afspraken over 4G te maken, kan je nagaan..

Nou..... precies twee weken later dus vandaag zou het moeten gebeuren of..... er is iets niet in orde...... Ik ben er helemaal klaar voor.......
Reputatie 5
@storm91 het gaat om versie 4.2.

@Phrozencrew spannende tijden inderdaad! Mocht de update er vandaag inderdaad niet zijn dan zullen wij Huawei achter de broek gaan zitten. 😉!
Dat is je maar geraden ook ;-)       Ik heb nu mezelf wat belachelijk gemaakt door mensen te vertellen dat hij er echt zou zijn.... eigen schuld natuurlijk maar het is ook slecht voor de reputatie van T-Mobile...  (mijn reputatie was al opgelost toen ik nog voor UPC werkte :P)

Reageer