Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Ik ben ook benieuwd naar de update. Vorige week een Y300 gekocht voor m'n moeder, wetende van dit forum dat de update er aan kwam...
Voor de rest laat ik het aan T-Mobile over, deze afbeeldig spreekt voor zich.....

Reputatie 5
@Phrozencrew ik heb het bij Huawei voorgelegd. Je mag mij gerust de schuld geven hoor bij die andere mensen. 😉
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/phrozencrew-302815/" ik heb het bij Huawei voorgelegd. Je mag mij gerust de schuld geven hoor bij die andere mensen. ;)

Nope,

Het is nooit verstandig iets door te geven waar je niet absoluut zeker van ben...  Dus als ik rondbazuin dat de update er voor een bepaalde datum is, zonder dat zwart op wit te hebben ben ik te voorbarig geweest...
En buiten dat, MartenZ heeft twee keer een toezegging gedaan niet jij :)

Ik wacht verder gewoon af tot hij er echt is, dan als ik hem op de Y300 heb draaien ga ik het nieuws rondbazuinen 🙂
Woopie !!!

http://www.dekeijzer.eu/tnet/t-mobileB192.png

https://lh5.googleusercontent.com/-lMUbmziEGqY/UkGuI1YA6mI/AAAAAAAAONY/NryPfhPOZh8/w512-h853/24-09-13%2B-%2B1
Reputatie 5
Woehoe! :D

Ben benieuwd naar je ervaringen met deze update. 🙂
Hai Tom,

Ik ga de komende dagen eens god vergelijken en eerste indruk is goed. De gaten zitten dicht en het werkt verder zoals het hoort!
Ik zal letten op batt verbruik en ben benieuwd het lijkt of er iets meer RAM vrij is maar dat kan ook gewoon zo lijken. IK ben al een poosje uitgespeelt met de Y300
dus het vergelijk zal vrij eerlijk zijn aangezien ik weinig of niets meer te veranderen heb.  Was grappig had net een Youtube video gepost waar ik het niet kon laten de "geen update" te laten zien... uurtje later was hij er 🙂.

Tnx again Tom !!!
Op advies van John, ook hier maar een bericht plaatsen. Sinds gisteren een nieuw mobiel en ik volgde al een tijdje het Huawei tpic op tweakers. Nu zou er een update zijn sinds vandaag.

Helaas komt deze  niet door ook niet na een paar keer herstarten en checken [img]http://www.foto-hobby.nl/tmp/huawei.png[/img]

Hoe krijg ik de update?
Op advies van John, ook hier maar een bericht plaatsen. Sinds gisteren een nieuw mobiel en ik volgde al een tijdje het Huawei tpic op tweakers. Nu zou er een update zijn sinds vandaag.

Helaas komt deze  niet door ook niet na een paar keer herstarten en checken [img]http://www.foto-hobby.nl/tmp/huawei.png[/img]

Hoe krijg ik de update?

Ik zie al gelijk een verschil.....  Jouw versie van de ROM is anders..   Y300-0100V1  en niet Y300-100_DT_xxxxx   Ik zou bijna denken dat die V staat voor Vodafone maar dat is gissen voor mij.. DT zou zomaar eens Dutch T-Mobile kunnen wezen....  

Welicht weet Tom raad!

Welicht weet Tom raad!

We wachten even af heb @Tom een pb met imei gestuurd durfde dat niet zomaar hier te plaatsen
IK zie nu dat ik NA de update ook gewoon V1 heb staan en niet langer meer DT...   ik had daar niet eens naar gekeken NA de update alleen voor 🙂
Ehm...waarschijnlijk heel erg slim van me, maar...ik kreeg de melding dat er een update was voor m'n Huawei Y300, dus ik heb deze laten installeren...alleen nu startte hij amper op, batterij heb ik een paar keer moeten verwijderen...het nieuwste en meest irritante is nu echter dat hij opstart, en dan mag ik vrolijk de 4cijferige beveiligingscode invoeren en...dan loopt het telefoontje vast...ik kan nu dus niets met dat ding...HELP!!!
Dat is heel vreemd en vervelend.
De telefoon zou na de update precies hetzelfde moeten werken als voor de update... Er worden geen instellingen veranderd of apps toegevoegd.

Heb je al eens geprobeerd de accu er even uit te halen en dan weer terug te plaatsen en de telefoon te herstarten? Als de telefoon zelf meld dat er een update is heb je ook zeker de goede versie en zou de update vlekkenloos moeten verlopen. Mocht het niet helpen de accu er even uit en je kunt doorstarten probeer dan eens een fabrieksreset. Je bent dan wel al je data kwijt maar het kan een oplossing zijn. ( ik ga er even vanuit dat je telefoon niet geroot is en de bootloader ook intact is)
Sorry, ik zie dat je de accu al meerdere malen eruit had gehaald... (Kan op de ipad niet editen)
hopelijk weet tom de weg naar dit forum nog te vinden 😉

Helaas komt deze  niet door ook niet na een paar keer herstarten en checken

Hoe krijg ik de update?

Jouw telefoon heeft de B188 versie, en die heeft blijkbaar (nog) geen update mogelijkheid naar B192. Aan de versienummers te zien zullen er waarschijnlijk ook minder verschillen tussen zitten.
Een update-bestand zoals die nu voor de B171-versie te downloaden is, bevat een aantal 'patches' die de wijzigingen tussen de bestanden in de oude en nieuwe versie beschrijven. Dit werkt alleen als de bron-versie precies de goede is. Om van B188 naar B192 te gaan moet Huawei en/of T-Mobile dus een ander update-bestand samenstellen, en dat is blijkbaar nog niet gebeurd.

Problemen kunnen ook voorkomen als je zelf hebt lopen 'knutselen' aan de software. Ik had een aantal programma's die T-Mobile meelevert (o.a. eBay, Deezer, en de Hotels-app) volledig verwijderd van mijn telefoon, en ik moest daarom voor ik kon updaten een backup terugzetten die alle originele bestanden bevatte.
@Xiphias,

Zolang het toestel niet geroot is en de bootloader intact is kune je alle appsdie je wilt verwijderen of uitschakelen zonder dat je daardoor in de problemen komt met de OTA. Een backup terugzetten is nergens voor nodig... Ik heb ook geen enkele T-Mobile app meer op het toestel draaien (behalve dan de mijn T-Mobile.
Ik beweer ook niet dat het problemen geeft voor iedereen dingen dingen veranderd heeft, maar in mijn geval was het wel nodig om backups terug te zetten.

Mijn toestel was overigens wel geroot, en dat op zich was geen probleem bij het updaten. Rooten voegt maar twee dingen toe:
●  /system/xbin/su
●  /system/app/Superuser.apk. 

De problemen die ik had met updaten waren meer dat ik:
●  systeem-bestanden had verwijderd en aangepast
●  de standaard recovery had vervangen door TWRP

Beide hebben wel te maken met rooten (zonder root zijn er geen systeem-bestanden aan te passen, en zonder TWRP is het lastig root worden), maar gelukkig geeft het ook extra mogelijkheden tot backups. Iemand die niet weet waar hij me bezig is moet er inderdaad niet aan beginnen, maar ik heb alles gewoon weer netjes stock gemaakt voor de update en dan werkt het dus ook weer.
Ehm...waarschijnlijk heel erg slim van me, maar...ik kreeg de melding dat er een update was voor m'n Huawei Y300, dus ik heb deze laten installeren...alleen nu startte hij amper op, batterij heb ik een paar keer moeten verwijderen...het nieuwste en meest irritante is nu echter dat hij opstart, en dan mag ik vrolijk de 4cijferige beveiligingscode invoeren en...dan loopt het telefoontje vast...ik kan nu dus niets met dat ding...HELP!!!

Je bent niet de enige, ik heb hier hetzelfde probleem na de update gister avond.
Ik kom ook niet verder dan de 4 cijferige code en daar blijft hij dan vrolijk op staan.
Ik kan dus helemaal niks meer met de telefoon.:mad:
Heel de nacht de batterij er uit gehad en ook dat hielp niet.
iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen???
Is de code die gevraagd wordt voor het vastlopen de PIN-code van de SIM-kaart of de code van het lockscreen?

Als het misgaat bij de PIN-code van de SIM-kaart zou je eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de SIM-kaart uit de telefoon haalt.
@berserkr,

Bedoel je met de 4 cijferige code je eigen pin of wat anders?  je zou anders , als je eigen pin niet werkt de standaard pin eens kunnen proberen wellicht dat tijdens de update de pin gereset is.

Ik heb en had zelf geen pincode ingesteld dus kan niet vergelijken maar mijn telefoon doorliep de update zonder ook maar het geringste probleem.
Gaat het in beide gevallen wel om een "standaard" toestel?  dus geen root en geen unlockte bootloader ?  De reacties die ik tot nu toe gelezen heb zijn allemaal positief en daar is de update van B171 naar B192 probleemloos verlopen...  alleen de mensen die hun toestel geroot hadden en/of de bootloader unlocked hebben lopen nu tegen problemen aan, wat natuurlijk te verwachten is.

De onderstaande link is een video hoe je de Huawei Y300 een "harde reset" kunt geven en kunt herstellen. Ik hoop dat dit jullie een stapje verder kan helpen..

http://youtu.be/ibzHL98G9vY
Met de sim kaart er uit loopt hij wel door:(
@berserkr,

Bedoel je met de 4 cijferige code je eigen pin of wat anders? je zou anders , als je eigen pin niet werkt de standaard pin eens kunnen proberen wellicht dat tijdens de update de pin gereset is.

Ik heb en had zelf geen pincode ingesteld dus kan niet vergelijken maar mijn telefoon doorliep de update zonder ook maar het geringste probleem.
Gaat het in beide gevallen wel om een "standaard" toestel? dus geen root en geen unlockte bootloader ? De reacties die ik tot nu toe gelezen heb zijn allemaal positief en daar is de update van B171 naar B192 probleemloos verlopen... alleen de mensen die hun toestel geroot hadden en/of de bootloader unlocked hebben lopen nu tegen problemen aan, wat natuurlijk te verwachten is.

De onderstaande link is een video hoe je de Huawei Y300 een "harde reset" kunt geven en kunt herstellen. Ik hoop dat dit jullie een stapje verder kan helpen..

Het gaat bij mij om het gewone "standaard" t-mobile toestel
@berserkr,

Bedoel je met de 4 cijferige code je eigen pin of wat anders? je zou anders , als je eigen pin niet werkt de standaard pin eens kunnen proberen wellicht dat tijdens de update de pin gereset is.

Gaat het in beide gevallen wel om een "standaard" toestel? dus geen root en geen unlockte bootloader ? De reacties die ik tot nu toe gelezen heb zijn allemaal positief en daar is de update van B171 naar B192 probleemloos verlopen... alleen de mensen die hun toestel geroot hadden en/of de bootloader unlocked hebben lopen nu tegen problemen aan, wat natuurlijk te verwachten is.

Het gaat bij mij om het gewone "standaard" t-mobile toestel

En de originele pincode werkt ook niet.
Zou er geen andere oplossing zijn dan een harde reset??
@berserkr

Niet dat ik weet....    Ik vind het wel vreemd dat dit gebeurt op een standaard toestel...
Maar wat is er mis met een harde reset?  nu doet hij niets..... maar ja, je bent wel al ja data kwijt en je zult dus even je backup terug moeten zetten die je als het goed is gemaakt heb VOOR de update (dat is waarom het maken van een update vermeld werd...)

Heb je ook niet tijdens de update wat gedaan?   het toestel zou de hele update gewoon zelf uit moeten voeren en dan na de update gewoon opnieuw moeten booten met de aangepaste firmware. Wat jij beschrijft heb ik wel gelezen maar betrof het toestellen waarvan men de Bootloader had unlocked of het toestel had geroot.

Maar geen paniek, als je werkelijk niets aan je telefoon veranderd heb en een fabrieks reset ook niet helpt dan heb je gewoon garantie... die vervalt alleen als je zelf dingen sloopt, niet als tijdens een update de telefoon defect raakt  maar dan wel alleen als de je echt niet eerst zelf bezig bent geweest 🙂 :)
Huawei geeft zelfs gewoon garantie als je het toestel root, maar wel met de vermelding dat wanneer het toestel onbruikbaar word tijdens het rooten je pech heb, een geroot toestel wat een defect krijgt heeft gewoon (Huawei) garantie..

Reageer