Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

339 reacties

Je zou kunnen proberen met een andere telefoon (bijv. een oude Nokia) de PIN-code geheel uit te zetten op de SIM-kaart. En dan kijken of het dan wel werkt.

Ook kan je voor je besluit de telefoon helemaal te resetten eerst nog een backup maken van bestanden op van de telefoon door op te starten zonder de SIM-kaart.
Ik heb ondertussen maar een hard reset gedaan en hij doet het weer.
Bedankt voor de hulp
@berserkr,

Geen punt ik ben blij dat hij weer werkt !!

Heb je nu ook de B192 ?
Sinds afgelopen 2 weken de telefoon binnen, via kijkshop de prepaid variant. Standaard niets aangepast. Hoe krijg ik de rom geupdate?

Als ik: Over de telefoon > Systeemupdates > Online-update doe dan zegt ie dat er versie B188 op zit en als online-update wordt aangeklikt komt de melding geen update beschikbaar.

Het gaat hierbij om een T-mobile branded telefoon (als ik de telefoon opstart krijg ik het roze t-mobile logo te zien)

Het gaat hierbij om IMEIcode: 868438017329XXX (indien laatste 3 cijfers noodzakelijk zijn dan graag even contact via mail)
Reputatie 5
@Allen ik ga voor jullie uitzoeken hoe het zit met de update van versie B188 naar B192. Ik kom hierop terug!
Reputatie 5
Voor de mensen die momenteel versie B188 draaien; krijgen jullie wanneer het toestel opstart een T-Mobile logo te zien?
Klerksen schreef dat hij het logo en de bloatware op zijn toestel had Tom.... Ik heb nog maar twee mensen gehoord met de B188 ROM....  op Tweakers hoor je ook niemand over de B188...  alleen de B171 en de B174....   Ik ben wel benieuwd of de mensen met de B188 de beveiliging gepached hebben, het zou dan zomaar een ROM kunnen wezen die gelijk is aan de B192.....
Reputatie 5
Ah excuses dat had ik inderdaad moeten zien! Ik ga het navragen bij Huawei. 🙂
Geeft niet, ik volg het ook nog steeds ook al ben ik geholpen en erg tevreden..

De B192 heeft duidelijk een aantal verbeteringen want ik heb constant meer RAM vrij bij een zelfde gebruik dus dat is erg prettig!
Of de Viber nu goed werkt weet ik niet, ik gebruik dat niet. Verder ben ik helemaal niets tegen gekomen wat opvalt dus dat is denk ik alleen maar goed!

IK heb in Tweakers de vraag uitgezet of daar mensen zijn met de B188 en zo ja of dat T-Mobile is en/of andere providers of unbranded  als daar wat uitkomt post ik het voor je.
@Tom,

De B188 ROM zijn toestellen (van de Kijkshop) van T-Mobile MET simlock ..
@Tom,

De B188 ROM zijn toestellen (van de Kijkshop) van T-Mobile MET simlock ..

Dit is inderdaad correct, het gaat hierbij om een gelocked toestel (t-mobile) van de Kijkshop, Phrozencrew wat bedoel je met: Ik ben wel benieuwd of de mensen met de B188 de beveiliging gepached hebben. Met het toestel is niets meer gebeurd dan uit de doos gehaald en opgestart.

Nu ik hier mijn bericht toch aan het typen ben zou ik graag het volgende in de groep willen gooien. Het gaat hierbij zoals boven gemeld om een gelocked toestel, ik heb via de t-mobile site een unlockcode aangevraagd maar deze blijkt niet te werken. Ik krijg bij het scherm ``PINcode invoeren voor sim-netwerk`` dat het vrijgeven mislukt is. Kan iemand mij hier verder mee helpen? (ik had Tom al even een pb gestuurt maar tot op heden nog geen reactie ontvangen)

Alvast hartelijk dank,
Jan
Dit is inderdaad correct, het gaat hierbij om een gelocked toestel (t-mobile) van de Kijkshop, Phrozencrew wat bedoel je met: Ik ben wel benieuwd of de mensen met de B188 de beveiliging gepached hebben. Met het toestel is niets meer gebeurd dan uit de doos gehaald en opgestart.

In de oudere toestellen (B171) zat een beveiligingslek, wat opgelost wordt met update B192. De vraag is dus of dit in B188 ook opgelost is.
Je kunt in de Play store (gratis) bluebox instaleren, die laat zien of de beveiliging gefixed is  ik heb hier ergens een screenshot van die app geplaatst...
Reputatie 5
Even een update:

Het B188 verhaal is voorgelegd bij Huawei, ik wacht nog op een terugkoppeling.

@klerksen ik heb dit even voor je nagevraagd. Er blijken inderdaad verkeerde unlock codes te worden verstrekt voor de Y300 via My T-Mobile. Ik ga je gegevens doorgeven aan onze Handset afdeling. Zij zijn dit momenteel aan het uitzoeken. Zodra zij meer weten zullen ze met een terugkoppeling komen.
Even een update:

Het B188 verhaal is voorgelegd bij Huawei, ik wacht nog op een terugkoppeling.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/klerksen-315964/" ik heb dit even voor je nagevraagd. Er blijken inderdaad verkeerde unlock codes te worden verstrekt voor de Y300 via My T-Mobile. Ik ga je gegevens doorgeven aan onze Handset afdeling. Zij zijn dit momenteel aan het uitzoeken. Zodra zij meer weten zullen ze met een terugkoppeling komen.

Tom

Hartelijk dank, ik wacht het af.

Mvg,
Jan
@ Tom  en John

(op tweakers discusws) mijn toestel komt bij t-mobile vandaan en heeft de B188 rom. Deze start inderdaad met het t-mobile logo op. De SIM-unlock code  werkt niet op dit toestel. Deze vraagt ook niet om de sim-unlock code maar om de network unlock code.
Reputatie 5
Zojuist een terugkoppeling bij onze internationale collega's gevraagd over de B188 update naar B192. Het blijkt momenteel niet mogelijk te zijn om de B188 versie te laten updaten naar de B192 update. Huawei is dit nu aan het onderzoeken, zij checken of alle oplossingen die in versie B192 zitten ook in B188 zit.
Die nieuwe modelen van de Kijkshop of van de T-Mobile website met T-Mobile rom komen met een simlock. Is deze simlock gratis te verwijderen? En wordt er nog steeds een 2020mAh batterij bij geleverd?

Overigens is er al weer een nieuwe build, namelijk de B197.
Het grote probleem met branded roms is dat ze altijd achter lopen omdat ze door t-mobile aangepast en getest moeten worden.
Reputatie 5
@Sieberkriem de batterij is van 1730 mAh zoals beschreven op de T-Mobile website.
De simlock kun je na 12 maanden gratis verwijderen. Wanneer je dit eerder doet kan het zijn dat hier kosten aan worden verbonden.

Daarnaast heb ik nieuws voor degene met versie B188. Onze internationale collega's hebben in overleg met Huawei ervoor gezorgd dat jullie binnenkort kunnen updaten naar versie B192. 🙂
Hoi  Tom,

Is het ook bekent wat er veranderd is met de versie B192.:eek:
@ Snooze,

Het viber probleem is opgelost en de veiligheid patches zijn doorgevoerd. Verder merk ik dat er meer RAM vrij is gemaakt ik heb nu gemiddeld 120 Mb RAM vrij met een aantal apps gewoon draaiend (Gmail. G+ en mijn Seriesguide) voor de update was dat gemiddeld 70 Mb of minder....

Ik moet wel zeggen dat ik gebruik maar van de Nova Launcher en geen Huawei widgets of apps heb draaien op de achtergrond die zijn allemaal uitgeschakeld.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/sieberkriem-302934/" de batterij is van 1730 mAh zoals beschreven op de https://"http://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/Huawei-Ascend-Y300-zwart-wit/mhuy300pzw.html?ab_agid=1021".
De simlock kun je na 12 maanden gratis https://"http://www.t-mobile.nl/simlock". Wanneer je dit eerder doet kan het zijn dat hier kosten aan worden verbonden.

Ondertussen heb ik hem gekocht bij de kijkshop. Er zit een 2020mAh batterij bij en een gratis unlock code waarvan het laatste cijfer niet klopt. Dus voor iedereen die ook een unlock code van t-mobile krijgt die niet werkt, probeer van de laatste 0 iets anders te maken. Bij mij moest het een 2 zijn, bij anderen een 1 of 3.
Volgens mij heeft de Europese Y300 altijd de andere accu gehad :)     Is wel nodig ook....   Omdat we het met droid 4.1 moeten doen heb je voor de notificaties soms extra apps nodig die de batt redelijke belasten (Nils)  maar dan heb je wel bijna de functienaliteit van Android 4,2 en hoger :)

Maar ik zou toch best wel de notificaties op mijn lockscreen willen......  daarvoor hen ik nog geen app gevonden die me echt goed bevalt, de meeste komen met een eigen lockscreen..  Ik ben gewoon te veeleisend denk ik  lolz
Hallo,

Ik heb dus de Huawei Y300 en ik heb ook een sd kaartje geplaatst.
Nu krijg ik af en toe de melding dat er geen sd kaart inzit.

Ligt dit aan het toestel of het SD kaartje??
Het toetsel is net gekocht.

Groet,

Arthur
@SpijkenisseTips,

Dat is niet simpel te beantwoorden.....

Heb je ook een andere SD kaart geprobeerd?  Normaal gesproken zouden alle merken tot tot en met 32 Gb gewoon moeten werken maar je kunt gewoon een slechte kaart hebben of nu net toevallig dat ene merk wat niet lekker werkt. Ik raad je aan eens een andere kaartje te proberen (lenen mischien) en dan eens een poosje te kijken of hetzelfde gebeurt of dat het nu wel goed gaat. En mischien zijn de contacten van de kaart vettig....  even het kaartje eruit haven en met een pluisvrije doek de contacten schoonmaken zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn.

Blijft het probleem, ook na met een andere SD kaart dan moet het toch aan het toestel liggen en dat is dan garatie natuurlijk....  de fout kan ook in de kaartlezer zitten en daar kun je zelf niets aan doen of veranderen.

John

Reageer