Sticky Beantwoord

Huawei en LG software update topic - stel je vragen aan de expert!


Reputatie 6
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over Huawei of LG software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als Huawei en LG. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.

_______________________________
Mod-edit Marten : sinds 1-12-2013 heb ik een andere rol binnen T-Mobile. Mijn collega's (T-Mobile Moderators) en de klantexperts beantwoorden nu de vragen. Blijf ze vooral stellen 😉
icon

Beste antwoord door robotjan 3 mei 2016, 12:38

Hoi T-mobile,

Ik heb dus die fabrieksreset gedaan. Backup lukte ook niet via LG PC Suite, want die optie is niet ook niet zichtbaar. Nu ik heb wederom gekoppeld heb is er nog steeds qua software update zichtbaar. Niet via de telefoon, noch via LG PC Suite. Nog meer van zulke goede ideeën? 😳

Bekijk origineel

339 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Rena,

De software updates worden je het toestel bij ons hebt gekocht door ons goedgekeurd en daarna door LG uitgerold.
Worden de updates van de G7 thinq door LG of door T-Mobile uitgerold? (Ik heb over een toestel die met een T-Mobile abonnement gekocht is natuurlijk).
Reputatie 7
Badge +17
Hi Be36,

Sowieso is het aan te raden om updates direct te installeren wanneer het toestel daarom vraagt. In dit geval is het de customisatie dus de optimalisaties en apps zoals My T-Mobile. Je kan dit dus uitvoeren als je wilt.
Dag,

Ik ben een erge leek.. (ook wat betreft zo'n forum) dus misschien vraag ik iets heel stoms 😉
Maar ik heb vandaag mijn nieuwe Huawei P20lite geinstalleerd met nieuwe simkaart, maar ik krijg meteen een melding met T mobile logo dat ik een systeemupdate moet/kan downloaden? Maar dat is toch gek, het is een nieuwe telefoon??
Of gaat dit om iets anders?
Er staat een codebij: DT.NLD 8.0.0.5 (CT.FO1)
Wat is dit en moet ik dit doen??
Dank alvast voor de antwoorden.
Reputatie 7
Badge +20
Helemaal super, mooi dat het gelukt is! Fijne jaarwisseling! 😃
Hoi David

Het werkt weer voor zover, gisteren nog eens goed gekeken. Ik heb zonder een fabrieksreset het weer voor elkaar gekregen!
bedankt!.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nicole,

Op het moment werken dus allebei de simkaart dus niet? Wanneer er problemen ontstaan na een update raden we altijd aan om een fabrieksreset uit te voeren. Het kan zo zijn dat een update voor wat issues zorgt. Met de reset trek je dit helemaal recht en zou alles weer moeten werken.

In onze toestelhulp vind je de instructies voor het uitvoeren van een reset. Zorg er wel voor dat je eerst een goede back-up van je gegevens maakt, zodat je niets verliest. Deze instructies vind je ook via de link.

We horen graag van je of het uiteindelijk toch goed is gekomen en je jouw telefoon weer kunt gebruiken! 🙂
Hoi
Ik heb gisteren een systeem update gedaan op mijn Huawei Ascend Y540 . Is allemaal goed gegaan. Ik heb 2 simkaarten. Nu is de simkaart die niet in gebruik is geactiveerd terwijl juist de andere moest zijn. Ik heb dit willen veranderen bij simkaart beheren maar dat gaat niet. Dus ik kan eigenlijk niets doen met mijn gsm.
Graag info, dank alvast
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Goed om weer van je te horen. Dit keer gelukkig met wat positiever nieuws.

Ik ben blij dat er inmiddels een update beschikbaar is gekomen op je toestel! Bedankt voor je terugkoppeling. 😉
Ik heb vandaag een update ontvangen, V20g. Deze bevat ook de security update van juli. Niet de laatste dus, maar beter dan het was. Een kleine 450MB. Dus toch nog...
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Bedankt voor je reactie. Het is in deze situatie inderdaad verstandig om dan met LG contact op te nemen. Zij moeten je van meer informatie kunnen voorzien. Laat je ons weten als je meer informatie hebt?

Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
Ik heb de telefoon gekocht bij botom.nl. Geen idee waar hij dus oorspronkelijk vandaan komt. Ik zal wel eens met LG contact opnemen. In ieder geval bedankt.
Reputatie 6
Badge +16
Hi buzzbuzz,

Dat is vreemd! Waar heb je jouw toestel aangeschaft? Jouw IMEI nummer komt namelijk niet voor bij ons in het systeem.

Van welke software versie maak je gebruik? Ik wil je vragen om, indien mogelijk, contact op te nemen met de leverancier van je toestel. Als deze leverancier alleen een tussenpersoon is dan kan je contact opnemen met LG zelf. Zij brengen de open markt software uit en dus ook de security updates. Hier hebben wij verder geen inzicht in en invloed op.

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Ok. Om de 1 of andere reden krijg ik deze updates niet. Als ik check op software updates zegt hij dat ik up-to-date ben, maar het android-beveiligingspatchniveau is 2016-01-01. En bij LG staat er dat het huidige patchlevel 2016-08-01 is. Enig idee wat de reden kan zijn?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Buzzbuzz,

Als je een openmarkt versie hebt van de LG G4 dan krijg je de updates uiteraard ook, maar dan vanuit LG zelf. In allebei de gevallen wordt je dus voorzien van de meest recente veiligheidsupdates.
Hallo Issam.

Betekent dit werkelijk dat toestellen die niet door jullie geleverd worden geen beveiligingsupdates krijgen? Dit lijkt mij een kwalijke zaak. Want ik zit nog op de oudste update.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Buzzbuzz,

Daar ben ik weer. Ik heb snel een reactie gekregen van onze collega's.

Zij geven aan dat wanneer je toestel door ons is geleverd je automatisch Over The Air de veiligheidsupdates krijgt. Dit wordt automatisch gedaan zonder dat je hier handelingen voor hoeft te verrichten. De meest recente veilgigheidsupdate is dus al geïnstalleerd op je telefoon.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord!
Reputatie 6
Badge +16
Hi Buzzbuzz,

Sorry voor mijn late reactie! Ik heb gelijk contact opgenomen met onze collega's die verantwoordelijk zijn voor de updates. Zij zullen ons van meer informatie voorzien. Zou je me in de tussentijd een privébericht willen sturen met daarin je IMEI nummer? Alvast bedankt!
Hmm... De eerste reactie was snel, gevolgd door een enquête. Maar nu is het al lang erg stil. Valt er nog wat te melden over de veiligheids updates voor de LG G4?
Issam schreef:

Hi hi buzzbuzz,

Weet jij toevallig welke je nog zou moeten ontvangen?

We horen graag van je!



Via deze link kun je zien dat er updates zijn van mei, juni en juli. Het zou fijn en verstandig zijn als deze doorgegeven zouden worden.
Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi buzzbuzz,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of er na deze beveiligingspatches nog nieuwe zijn vrijgegeven, maar dit kan ik uiteraard wel voor je navragen. Weet jij toevallig welke je nog zou moeten ontvangen?

We horen graag van je!
Hallo.

ik heb nu al enige tijd een LG G4 met een T-Mobile sim van mijn baas. Als ik kijk naar de software versie dan zit het Android-beveiligingspatchniveau nog op 2016-01-01. Ik weet dat er al diverse beveiligingsupdates zijn uitgekomen. Is er een reden dat ik deze niet ontvang?
Reputatie 7
Badge +15
Goed om te horen Robotjan! 😃
Ja, dat is me inmiddels gelukt.
Reputatie 7
Badge +17
Hi robotjan,

Heb je het inmiddels ook geprobeerd via Windows? Is het nu wel gelukt?

Reageer