Beantwoord

Huawei P Smart internationale oproepen deblokkeren

  • 9 februari 2018
  • 26 reacties
  • 4643 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen de Huawei P Smart. Nu was ik wat in de instellingen aan het scrollen en kwam onder draadloos en netwerken, dan oproepinstellingen, dan Oproep blokkeren de optie uitgaande oproepen tijdens internationale roaming tegen. Deze optie staat aan, ik kan hem echter niet uitzetten omdat het beveiligd is met een wachtwoord. Ik heb dit wachtwoord alleen nooit opgegeven en heb dus geen idee wat dit wachtwoord is! Zoals ik het lees zou ik dus nooit in buitenland kunnen bellen.
Hoe kan ik deze optie toch aanzetten?
icon

Beste antwoord door Hajar 11 februari 2018, 10:02

Hi,



Gefeliciteerd met je nieuwe toestel. Hoe bevalt die verder? In dit topic staan een aantal tips die je kan uitproberen om de blokkade te verwijderen. Ik ben heel erg benieuwd of het hiermee is opgelost!



Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel. Hoe bevalt die verder? In dit topic staan een aantal tips die je kan uitproberen om de blokkade te verwijderen. Ik ben heel erg benieuwd of het hiermee is opgelost!

Houd je ons op de hoogte?
Beste Hajar,
Helaas heeft geen van de oplossingen geholpen. Behalve dan misschien de fabrieksinstellingen resetten maar daar voel ik erg weinig voor.
Zo vaak ben ik ook weer niet in het buitenland. En als ik dan toch moet bellen in het buitenland bel ik wel via Whats app of Skype.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi hoi,

Jammer dat het niet is gelukt. We blijven het proberen!

Zou je ons van een screenshot kunnen voorzien van de pagina waar je het over hebt? Dit maakt het voor ons net wat makkelijker om de juiste instellingen of code voor je te vinden. Ik ben namelijk gaan kijken in de handleiding van de Huawei P Smart, maar hier vond ik geen instructies met betrekking tot de uitgaande gesprekken in het buitenland. Wel ben ik het volgende tegengekomen:



Ik vermoed dat dit niet het geen is waar het over gaat, toch? Heb je daarnaast een aantal standaard codes ingevoerd om de blokkade op te kunnen heffen? Denk aan: 1234, 12345 of 123456789. Controleer wel tijdens het invoeren of je geen beperkt aantal invoerpogingen hebt, anders adviseer ik je om niet zomaar de codes in te voeren. Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
De standaard codes 0000 12345 welkom1 etc doen het ook niet. Bijgaand de screenshot van de optie, screenshot maken van de melding na een wachtwoord kan ik niet screenshotten, hij zegt "Bewerking mislukt, probeer het later nog eens"
Heb je de oplossing nog gevonden? Ik heb nu een klant met hetzelfde probleem.

Alvast dank!
Reputatie 4
Badge +9
Als ik het zo zie zou het bij Huawei toestellen standaard 0000 moeten zijn. Maar vond op internet dat mogelijk het wachtwoord 1919 ook kan zijn, maar helaas geen garantie.

Verder kon ik het volgende vinden:
http://mobilespecs.net/phone/codes/Huawei/Huawei_P_smart.html

Met namen van:
Barring of all outgoing international calls
**331*password# - Activate
#331*password# - Deactivate
*#331# - Check the condition


De codes kun je intoetsen op hetzelfde scherm alsof je iemand zou willen bellen. Maar in plaats van een nummer toets je de bovenstaande codes in. Bijv, #331*0000# of #331*1919#. Dit functioneert precies hetzelfde alsof je de instellingen zelf aan of uitzet. Alleen wat meer omslachtiger. Maar wie weet werkt het.

Ik hoop dat het lukt!

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Ik heb ditzelfde probleem met een Huawei P20 Pro. De Pin2 code is ook niet het wachtwoord.. Hoe deze blokkering in godsnaam op te heffen?? Wat is het wachtwoord? Bij wie moet ik zijn?

Bovenstaand de betreffende schermprints... Ik kan alleen geen screenshot maken als ik de schakelaar wil uitzetten. Er wordt dan om het wachtwoord gevraagd wat ik niet weet en zelf ook nooit heb aangemaakt. Allerlei standaard wachtwoorden al geprobeerd. Graag verlossing
T-mobile, ik had de vraag apart gesteld, omdat ik maar geen antwoord krijg! Het bevreemd mij dat je wel een reactie mbt op slot doen kunt plaatsen bij mijn vraag, maar geen antwoord in dit topic hebt gegeven.. Ik wacht met smart...
Reputatie 7
Badge +18
Beste BabeDeBreda,

Vragen worden op volgorde van binnenkomst beantwoord door de moderators. De manier die jij gebruikte om eerder antwoord af te dwingen is tegen de huisregels van het forum.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Mijn excuus daarvoor. Maar ga ik nog antwoord krijgen? Want er is blijkbaar wel tijd om dit soort reacties te geven... Maar antwoord krijg ik niet... En dat vind ik merkwaardig...
Reputatie 7
Badge +18
Geen probleem. Je krijgt echt wel antwoord maar het is soms ook voor de moderators even zoeken en puzzelen bij dit soort specifieke toestel problemen. Verder hopen we natuurlijk dat er andere Huawei gebruikers dit lezen en wellicht een oplossing hebben.
OK, ik wacht geduldig af dan...
Reputatie 7
Badge +20
Hi BabedeBreda,

Ik ben zelf geen Huawei expert, maar heb even rondgekeken and ben een mogelijke oplossing tegen gekomen. Zou je eens deze code kunnen intoetsen #*330*0000# en dan op beltoets klikken? Hiermee zou de blokkade verwijderd moeten zijn. Mocht dat niet werken dan zou ik je adviseren om je vraag neer te leggen bij deze Huawei support desk en zij kunnen meedenken met een oplossing.

Laat je even weten of het lukt?
Beste Hajar,

Dank voor je reactie.. Helaas, ook deze code werkt niet. Ik zal de Huawei support desk ook eens benaderen. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.
De volgende reactie kreeg ik van Huawei Support Desk:

"Ik heb het even nagevraagd aan de technicus, en het blijkt dus dat dit niet aan het toestel ligt, dit wachtwoord wordt ingesteld door de service provider, wij kunnen u hier dus helaas niet mee verder helpen, het is het beste om nogmaals contact op te nemen met de service provider zodat zij u verder kunnen helpen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Dussss....
T-mobile, svp die blokkering 'uitgaande oproepen tijdens internationale roaming' opheffen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik heb een case aangemaakt voor onze technische dienst. Zij gaan dit verder onderzoeken. Zodra zij meer weten zullen ze contact met je opnemen.

Ik wens je een fijne jaarwisseling! 😉
Reputatie 2
Ik heb sinds 2 dagen een oneplus 6t. En ik heb het zelfde als me voorgangers. En ik krijg het ook niet uitgeschakeld. Wie heeft een idee? En wat betekend het eigenlijk? Ik heb ook een Vodafone sim in me tel, en die heeft het niet. Is echt een T-Mobile kwaal

Reputatie 7
Badge +20
Hi BabedeBreda,

Ik zie dat je onze specialist al hebt gesproken. Het gaat in jouw geval waarschijnlijk om een netwerk issue. Ik wil je daarom ook vragen om ons te voorzien van 3 voorbeelden met tijdstip wanneer je met een internationaal nummer belt. Dan kunnen onze netwerkspecialisten dit verder onderzoeken.

@Truckertje; We hebben contact gehad met Huawei en de issue lijkt toch bij hen te zitten, omdat wij niks blokkeren. Ervaar je problemen als je met en naar het buitenland belt? Kun je ons voorzien van 3 voorbeelden met tijdstip. Dan zet ik dit door!
Hi Hajar,

Het bleek dus geen netwerk issue te zijn, maar iets wat Huawei zelf instelt. Inmiddels is het door tussenkomst van de technicus die contact heeft opgenomen met Huawei, door Huawei zelf uitgeschakeld. Hiervoor moest de technicus mijn i-mei nummer aan hen doorgeven, en toen konden ze het dus uitschakelen. Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst deze default instelling, default uitschakelen voor de Nederlandse markt.

Ik heb er trouwens niet echt problemen door ondervonden, toen de blokkering was ingeschakeld. Ik heb iig vanuit NL naar een Frans nummer kunnen bellen. Wel heb ik nu 3x gehad dat als ik in Frankrijk gebeld werd door NL vriend die ook in Frankrijk was, ik niks hoorde toen ik opnam. Als ik vervolgens terugbelde, had ik wel verbinding. Geen idee of dat ermee te maken heeft, zou erg vreemd zijn, maar je weet het nooit.. . Ben benieuwd of het nu nog voorkomt nu de blokkering is uitgeschakeld. Laat het over een tijdje weten..
Reputatie 7
Badge +19
Hoi BabedeBreda,

Superlief dat je dit nog even terugkoppelt, zo hebben andere bezoekers er wellicht ook nog wat aan! En heel fijn dat het nu is opgelost!
Reputatie 2
Kan die netwerk specialist ook eens naar oneplus bellen? Dan kan ik het ook uitzetten 🤗
Reputatie 7
Badge +20
Hi Truckertje,

Ik heb eerst meer informatie nodig voordat ik het kan doorzetten naar onze technische afdeling. Zou je alsnog antwoord kunnen geven op de vragen hierboven? Dan zet ik het gelijk door!

Reageer