Beantwoord

Huawei P10 vraagt steeds pincode, gegevens zijn vergrendeld

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi,
Ik heb sinds kort een Huawei p10 met nieuwe sim. Nu vraagt hij iedere keer bij opstarten de pincode en kom ik de telefoon niet in. Kan iemand mij hier mee helpen dit op te lossen?

Mijn dank is groot.
icon

Beste antwoord door Remzes 6 juni 2017, 13:02

Het is inmiddels opgelost. A technisch als ik ben bleek het gewoon de schermbeveiliging die ik met pin moest ontgrendelen, had ik zelf zo ingesteld maar verder geen rekening meer mee gehouden..... 😑
Ach ja.

Dank voor je tip.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Remzes, welkom op het klantenforum.

Als de telefoon dat alleen bij het opstarten vraagt, staat de Sim-pincode (waarschijnlijk) aan. Je hebt dus de pincode van de huidige simkaart nodig om in je toestel te komen.

Zodra je 'in je toestel zit', zou dit onder "Instellingen -> Beveiliging & privacy -> Aanvullende instellingen -> Sim-vergrendeling instellen" uit te zetten moeten zijn. Zet het schuifje achter "Sim-kaart vergrendelen" op 'uit' en de telefoon zou niet meer om een Sim-pincode moeten vragen.

Laat je weten of het gelukt is?
Het is inmiddels opgelost. A technisch als ik ben bleek het gewoon de schermbeveiliging die ik met pin moest ontgrendelen, had ik zelf zo ingesteld maar verder geen rekening meer mee gehouden..... 😑
Ach ja.

Dank voor je tip.
Dat kan ook natuurlijk. Fijn dat je het hebt weten op te lossen en bedankt voor de terugkoppeling. Bij deze heb ik je antwoord gemarkeerd als beste antwoord op je vraag. 🙂
Goedemiddag,

ik heb het zelfde probleem echter. stap 1 ik voer mijn code in van mijn sim deze is correct. stap twee mijn telefoon vraagt om zijn pincode, deze weet ik! maar mijn telefoon geeft aan dit niet te erkennen.

ik heb mijn telefoon gereset, ook dit heeft geen resultaat.

dus mijn vraag hoe kom ik nu in mijn telefoon?

Reageer