Beantwoord

Huawei P8 geen geluid bij bellen

als ik probeer te bellen kan de gene die ik bel mij niet horen maar ik hun wel weet iemand hoe ik dit kan oplossen heb de telefoon ook al uit en aangezet ,simkaart verwijderd helpt ook niet
icon

Beste antwoord door Amy 1 augustus 2016, 12:08

Goedemiddag Herman,

Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Het is natuurlijk super onhandig als anderen je niet kunnen horen! Kan helemaal niemand je horen of gaat het om één persoon die jou niet hoort? Heb je al eens geprobeerd om met je oortjes te bellen? Horen anderen je dan wel? Of staat 'Dempen' misschien aan?

Wanneer helemaal niemand je kunt horen en 'Dempen' ook niet aanstaat kan het zijn dat er iets verkeerd gaat in je toestel. In dit topic vind je allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Ook lees je daar meer over een eventuele reparatieprocedure.

Houd je ons op de hoogte hier? Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Amy,

Ja, ik stuur hem vandaag op.

Tot zover,
Groet, NicoConi
Reputatie 7
Badge +15
Hi NicoConi,

Ah sorry! Ik had dit natuurlijk al kunnen checken.. mijn excuses dat ik je voor reparatie naar de T-Shop heb gestuurd.

Is het ondertussen gelukt om je toestel via de verkoper ter reparatie aan te bieden? 🙂
Hallo Amy,

In de T-shop wist de medewerker meteen al dat hij dit niet kon oplossen.

Helaas kon ik de telefoon niet direct ter reparatie aanbieden omdat ik het contract met jullie via GSM-wijzer had afgesloten. Dan zegt T-Mobile dat het via die partij moet worden afgehandeld. Dat ga ik nu maar doen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey NicoConi,

Jammer dat de reset niet geholpen heeft. 😞

Ik wil je in dit geval adviseren om inderdaad eens langs een T-Shop te gaan. Daar kan een van mijn collega's nog even in real life met je meekijken. Mocht het toch niet lukken om het op te lossen dan kun het toestel in de shop direct ter reparatie aanbieden. Je hebt namelijk altijd 24 maanden fabrieksgarantie. Zorg wel dat je voor je naar de T-Shop gaat een back-up van je gegevens maakt. Mocht het nodig zijn om je toestel ter reparatie aan te bieden ben je in dat geval in ieder geval niet al je gegevens kwijt. Op deze pagina lees je meer over de reparatieprocedure.

Wil je ons op de hoogte helpen hier? Als je nog vragen hebt help ik je graag!
Hallo Hajar,

Helaas heeft een fabrieksreset niet geholpen het probleem op te lossen.
Kan ik voor dit probleem terecht bij een T-Mobile winkel?
Reputatie 7
Badge +19
Hi NicoConi,

Jammer dat de andere tips niet hebben geholpen. Als het een softwarematig probleem is dan is een fabrieksreset vaak de enige oplossing. Als je een back-up maakt van je gegevens dan kan er weinig mis gaan als je een fabrieksreset uitvoert. Op deze pagina vind je de instructies om een back-up te maken en reset uit te voeren.

Laat je mij weten of het hiermee is opgelost?
Hallo Amy,

Ja, zeker onhandig. Zo kan ik niet bellen.

Ik heb al een herstart gedaan en enkele instellingen aangaande het bellen (HD-kwaliteit bv.) gewijzigd. Zonder resultaat.

In de andere topic staan geen oplossingen. Aangezien zowel microfoon als zowel de luidspreker voor handsfree als normaal bellen het doen, is het geen hardwarematig defect. Het moet iets software matigs zijn.

Wat ik wil voorkomen is een reset naar fabrieksinstellingen. Daarom hoop ik dat iemand hier een oplossing voor heeft. Wellicht de ontwikkelaarsmodus gebruiken en iets daar wijzigen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey NicoConi,

Dat is gek zeg! En ook erg onhandig bellen zo! :S

Heb je het toestel al een keer opnieuw opgestart of een fabrieksreset uitgevoerd? In dit topic vind je allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Zou je dat eens door willen nemen? Ik ben erg benieuwd of je hiermee het probleem kunt oplossen!

Wil je ons op de hoogte houden hier?
Ik heb eenzelfde soort probleem. Bij oproepen hoor ik de ander alleen als ik de telefoon op speaker zet en de ander kan mij alleen horen als ik de speaker uitzet. Dus het is of luisteren of spreken, zoals bij een walkie-talkie.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit weer normaal werkend krijg?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag Herman,

Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Het is natuurlijk super onhandig als anderen je niet kunnen horen! Kan helemaal niemand je horen of gaat het om één persoon die jou niet hoort? Heb je al eens geprobeerd om met je oortjes te bellen? Horen anderen je dan wel? Of staat 'Dempen' misschien aan?

Wanneer helemaal niemand je kunt horen en 'Dempen' ook niet aanstaat kan het zijn dat er iets verkeerd gaat in je toestel. In dit topic vind je allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Ook lees je daar meer over een eventuele reparatieprocedure.

Houd je ons op de hoogte hier? Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂

Reageer