Beantwoord

Huawei P8 Lite doet raar na inloggen op andere wifi

• 10 maart 2019
  • 4 reacties
  • 1099 Bekeken

Reputatie 2
Gisteren kwam mijn moeder langs en logde ik haar in op mijn wifi. Sinds ze weer thuis is komen mijn berichten die ik via Whatsapp stuur heel soms aan maar met een hoop vertraging. Zelf heeft ze geen verstand van telefoons, opnieuw opstarten heeft in ieder geval niet geholpen. Haar bellen via het gewone netwerk is ook nauwelijks meer mogelijk. Dat de Wifi in de war is daar kan ik nog inkomen maar nu heeft ze dus ook problemen met gewoon bellen en gebeld worden. Morgen ga ik naar haar toe. Dingen die ik zelf in gedachte heb om te proberen; de simkaart er even uithalen en weer terug erin doen en indien mogelijk ook de batterij. Als het hiermee niet goed komt de hele telefoon resetten. Zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad en nog een andere oplossing weten?
icon

Beste antwoord door David 12 maart 2019, 11:11

Hi @Vanessaaa,

Heel apart probleem, zeg! Hoe is het gisteren gegaan? Heb je haar kunnen helpen met het probleem? Als het nog niet is opgelost, zou je dan aan kunnen geven wat je hebt geprobeerd om het op te lossen? De opties die je zelf had bedacht zijn ook suggesties die wij zouden geven.

Je kunt daarnaast ook nog een kruistest proberen. Je plaatst dan jouw simkaart in haar telefoon en vice versa. Op die manier kun je eigenlijk direct achterhalen waar het nou precies verkeerd gaat.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie, Vanessa!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @Vanessaaa,

Heel apart probleem, zeg! Hoe is het gisteren gegaan? Heb je haar kunnen helpen met het probleem? Als het nog niet is opgelost, zou je dan aan kunnen geven wat je hebt geprobeerd om het op te lossen? De opties die je zelf had bedacht zijn ook suggesties die wij zouden geven.

Je kunt daarnaast ook nog een kruistest proberen. Je plaatst dan jouw simkaart in haar telefoon en vice versa. Op die manier kun je eigenlijk direct achterhalen waar het nou precies verkeerd gaat.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie, Vanessa!
Reputatie 2
Het blijft een heel vreemd probleem. Haar bellen bleek uiteindelijk wel nog te lukken, mijn bereik was hier heel slecht dus vandaar dat het me niet lukte haar te bellen. Het bereik van T-Mobile is over het algemeen heel slecht hier in Oostburg.

Toen ik bij haar aankwam werkte haar wifi bij mij en een vriendin wel gewoon. Op mijn moeders telefoon was de hele wifi provider echter onvindbaar. Heel vreemd: andere providers uit de buurt waren wel zichtbaar. Ik koos uiteindelijk voor een reset van de telefoon maar ook daarna was de provider onvindbaar. Uiteindelijk hebben we de stekker van de modem er even uit gedaan en daarmee was het hele probleem ineens opgelost.

Gisteren was het probleem echter zomaar ineens weer terug. Heel vervelend want moeders snapt helemaal niets van computers of telefoons dus heeft ze gewacht tot een vriendin vandaag kwam. Weer was het probleem opgelost na het resetten van de modem. Nou zou je gaan denken dat het aan de modem zelf ligt, alleen waarom heeft niemand anders het probleem.. Als ik bij mijn moeder op bezoek ga of wie dan ook werkt de wifi gewoon zonder problemen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Vanessa,

Ik ga verder met jou meekijken!

Zoals ik het begrijp, heb je het hier specifiek over de wifi van een modem.

Heeft jouw moeder een modem van 4G voor Thuis of maakt zij gebruik van een andere aanbieder (denk aan KPN, Ziggo, etc.)?

Gaat het namelijk om het tweede geval, dan staat dit helemaal los van het mobiele T-Mobile netwerk. Bellen en 4G heeft namelijk met het mobiele T-Mobile netwerk te maken, maar Wifi van een modem heeft te maken met de verbinding die de betreffende aanbieder biedt.

Van welke provider heeft zij het modem? 😊
Reputatie 2
Mijn moeder heeft Zeelandnet, ik bedoelde dat mijn telefonische bereik (T-Mobile) hier in Oostburg erg slecht is en ik haar daardoor niet kon bellen. Dat lag dus niet aan haar netwerk maar aan het mijne. Inmiddels heb ik al gelezen dat mijn moeder niet de enige is met het Wifi probleem, dit heeft zeer waarschijnlijk met de Huawei P8 Lite te maken.

Reageer