Beantwoord

Huawei P8 Lite gaat niet meer aan na crash

• 1 december 2016
  • 7 reacties
  • 4322 Bekeken

Toen ik vanochtend een video aan het bekijken was op mijn Huawei P8 Lite ging deze plotseling niet verder, bleek dat de telefoon gefreezed was. Dit duurde een paar seconden, waarna deze opnieuw opstartte. Vervolgens kreeg ik in het Huawei Laadscherm een soort grafische tentoonstelling die er niet uitzag alsof dat zo hoorde (als je hem vat) en vervolgens ging hij weer uit. Ik krijg hem nu niet meer aan, crasht meestal op het opstartscherm met het Huawei-teken. Verder gaan er soms lampjes branden: 2x groen, dan 1x rood.
icon

Beste antwoord door David 1 december 2016, 12:24

Hoi Gidjon23,

Oef, dat klinkt niet best! :S

Heb je de Huawei al aan de computer gekoppeld om te kijken of deze dan wel een teken van leven geeft? Heb je ook al geprobeerd jouw toestel via een harde reset op te starten? Dit gaat via de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt houden en kort de powerbutton in te drukken. Vervolgens zou er een scherm van Android moeten verschijnen. Hier krijg je een aantal opties als het goed is. Werkt dit bij jou?

Mocht dit allemaal geen effect hebben, dan kun je jouw toestel ter reparatie inleveren. Je vindt alle voorwaarden op deze pagina. Als je toestel gerepareerd moet worden, lees dat allemaal op je gemak door en als je dan nog met vragen zit, dan weet je ons te vinden. :)

We horen graag van je of mijn suggesties je geholpen hebben! Keep us posted!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gidjon23,

Oef, dat klinkt niet best! :S

Heb je de Huawei al aan de computer gekoppeld om te kijken of deze dan wel een teken van leven geeft? Heb je ook al geprobeerd jouw toestel via een harde reset op te starten? Dit gaat via de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt houden en kort de powerbutton in te drukken. Vervolgens zou er een scherm van Android moeten verschijnen. Hier krijg je een aantal opties als het goed is. Werkt dit bij jou?

Mocht dit allemaal geen effect hebben, dan kun je jouw toestel ter reparatie inleveren. Je vindt alle voorwaarden op deze pagina. Als je toestel gerepareerd moet worden, lees dat allemaal op je gemak door en als je dan nog met vragen zit, dan weet je ons te vinden. :)

We horen graag van je of mijn suggesties je geholpen hebben! Keep us posted!
Bedankt voor de reactie! Ik heb als eerst de harde reset geprobeerd, maar hiervoor moet hij ook iets opstarten, waar hij crashte. Uiteindelijk gekoppeld aan computer, en hiermee deed hij het. Weet niet voor hoe lang, dus ik ga hem volledig resetten denk ik. Kijken of dat wat oplost.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Gidjon23,

Super fijn dat je toestel het nu weer doet. Is hij nog steeds up and running? :8

Een volledige reset kan inderdaad al veel problemen oplossen! In dit forumtopic vind je hier nog een aantal tips voor. Ik duim voor je dat hij het gewoon nog blijft doen!

Houd je ons op de hoogte hier?
Ja hij doet het nog steeds. Lijkt dus op een softwarefout. Wat mij betreft is dit afgehandeld. Erg bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Top! :D

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!
Ik zou dit topic graag weer willen openen. Mijn telefoon heeft sinds die 1e keer nog één keer dit probleem gehad, waarna ik deze weer heb gereset. Nu heb ik dit probleem vandaag voor de 3e keer. Het lijkt wat mij betreft dat dit onmogelijk door software kan komen. Zou dit een hardwarefout kunnen zijn? En wat zou ik eraan kunnen doen?

Kleine note erbij: Nu krijg ik hem zelfs aan een computer niet meer aan
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gidjon23,

Ah nee, balen dat je toestel nu toch weer kuren vertoond! Heb je nog een recente back-up van jouw gegevens? Als je je toestel ook via de computer niet meer aan de praat krijgt en bovenstaande tips niet helpen, dan wil ik je adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie. Op deze pagina vind je alle informatie.

Houd je ons op de hoogte?

Reageer