Beantwoord

Huawei Y300 Wel of niet simlockvrij?

Toon eerste reactie

115 reacties

@Niels,

Welke ROM zit er in je toestel ?  dat kan belangrijk zijn om te vergelijken met welke ROM het wel en niet werkt..... Wat ik heb begrepen werkt het wel met de B188
Hoi Niels,
Ik heb alleen testen kunnen doen op de y300 met een B188 Firmware. Anderen heb ik nog niet in de handen gehad.
Ik had ook mijn unlock code opgevraagd en alle cijfers aan het eind geprobeerd.
Niets werkte.
Echter, ook het originele T-Mobile kaartje kan ik niet meer gebruiken in dit toestel, ook hierbij wordt om de code voor het opheffen van de SIM-blokkering gevraagd.
Na wat zoeken op internet ontdekt dat je toestel na 5 mislukte pogingen niet meer via een code, dus softwarematig kan worden ge-unlocked.
Het lijkt er op dat ik nu een 4 inch, wifi only, tablet heb...
@Joost,

Welke ROM heeft het toestel ?   Hoe meer informatie je geeft hoe beter er kan worden geholpen.
Ik heb dit nog niet eerder gelezen maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je de enige bent waarbij het niet schijnt te werken...  Vergeet ook niet dat alle andere cijfers moeten kloppen (een foutje is snel gemaakt)
@Phrozencrew,

Dan moeten ze bij t-mobile toch eens kijken of de unlockcode direct goed kan zijn. De mensen waar ik contact mee heb gehad daar is het wel gelukt. Ik heb volgens mij die code ook wel vaker dan 5 keer ingevuld. Eerst een paar keer met de 0 aan het einde en toen proberen met een ander nummer.

Ik heb wel de mobiel eens gereboot voordat ik een andere probeerde. Misschien heb ik daarom het probleem niet gehad.

Ik zal een kijken als ik maandag t-mobile opbel wat ze er van zeggen. Ik vind dat die code goed moet zijn als je die via de normale weg krijgt.

😮
@Snooze,

Als je goed gelezen had had je kunnen zien dat het probleem met niet werkende code,s bekend is bij T-Mobile en dat er aan een oplossing gewerkt word. Sommige dingen kosten nu eenmaal tijd. Vergeet niet dat je een toestel koopt MET simlock, dat is ook duidelijk vermeld. Je heb gelijk dat het niet oke is dat men codes geeft die niet juist zijn, T-Mobile zou in mijn ogen dan ook beter tot het probleem opgelost is GEEN codes moeten geven dat scheelt een hoop problemen.

Je heb helemaal gelijk dat als je een code krijgt hij gewoon goed moet zijn punt.  Ik ben er zeker van dat men een oplossing voor je heeft maandag.
@Joost,

Welke ROM heeft het toestel ?   Hoe meer informatie je geeft hoe beter er kan worden geholpen.
Ik heb dit nog niet eerder gelezen maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je de enige bent waarbij het niet schijnt te werken...  Vergeet ook niet dat alle andere cijfers moeten kloppen (een foutje is snel gemaakt)

Het build-nummer is Y300-0100V100R001NLDC150B188, dus een B188 rom.

Overigens ben ik me ervan bewust dat ik bepaalde risico's loop bij het op deze manier unlocken.
Alleen had ik niet verwacht dat het toestel ook gelocked kon worden voor de bijgeleverde t-mobile simkaart.
@Joost,

De meeste berichten met die ROM zijn positief .....  ik ben benieuwd wat er uit je belletje komt.  

Volgens mij zal hij echter niet onbruikbaar worden, na een volle reset denk ik dat je het weer opnieuw zou kunnen proberen. met de pin code is het wat anders dan heb je de PUK code nodig maar voor het unlucken van het netwerk denk ik niet dat er een blokade zal ontstaan voor alle netwerken. hooguit werkt geen net werk tot de juiste code ingevoerd is.
@Joost,

Heb je al geprobeerd zoals Phrozencrew aangeeft, een reset (misschien alleen accu eruit.)

we horen het wel.

🙂
Het is zowiezo altijd handig na een unlock actie de telefoon helemaal opnieuw op te starten.... dan leest hij alle gegeens opnieuw in ook van het netwerk.
als er n het unlocken nog verkeerde gegevens in de cache staan gaat het ook nit helemaal lekker.....
@Joost heb je al leven in de telefoon.
Ik was eigenlijk van plan om even te wachten tot t-mobile geldige codes uit zou geven en ik ook van b188 naar een nieuwere versie kon upgraden.
Toch maar besloten om een reset naar fabrieksinstellingen te doen.
Helaas, ook daarna wordt om een 'simblock unlock code' gevraagd.
Omdat ik nog geen nederlands als taal gekozen had, nog in het engels.
Dus óf er is iets met het toestel, óf er is een maximum aan het aantal unlock pogingen.
Althans, da's mijn conclusie.
Ik zal het toestel gaan registreren, het lijkt erop dat het opgestuurd moet gaan worden.
@Joost,

Mischien een vreemde vraag maar je hebt het unlocken toch wel gedaan met de T-Mobile sim in je toestel ?    Vaak als er dan wat fout gaat blijft het werken met de sim van het orginele netwerk. Ik unlock toestellen altijd met de orginele kaart en als de code "gepakt" heeft toestel uit, accu er even uit, andere sim erin en opstarten weer.  Dit wil echter niet zeggen dat het altijd fout gaat met een andere simkaart.
@Phrozencrew,
Ik had een KPN sim gebruikt. Heb andere toestellen ook altijd met de nieuwe sim geunlocked.
Hoe krijg je anders de popup waar je de code in moet geven?
Je hebt een punt, sommige toestellen kun je unlocken door eerst een code in te voeren, dan word er om de unlock code gevraagd.  Werkt ongeveer net als met het opvragen van het serienummer via het toetsenbord.  Bijna all toestellen hebben via het toetsenbord toegan tot systeeninstellingen na het invoeren van de juiste code.
@Phrozencrew,

Ik krijg morgen nog een T-mobile Y300 in de handen die geunlockt moet worden, even kijken of het goed gaat, heb toch 10 mogelijkheden, is toch alleen het eindcijfer wat aangepast moet worden.

🙂
Ik vraag me een beetje af waarom T-Mobile nog niet met een echte oplossing is gekomen....  Ik bijf zeggen dat als de verstrekte code niet juist is men moet stoppen met het geven van de code..... Veel mensen zijn niet handig en hebben na proberen een onbruikbaar toestel...

Een bericht dat tot nader order er even niet kan worden unlocked is beter voor de klant denk ik dan klanten die met een geblokeerd toestel komen te zitten. Bij de meeste toestellen moet je braaf een jaar wachten of betalen maar dan werkt het meestal wel :)

Ik hou het in de gaten of het jou wel lukt maar ik durf het mensen niet meer aan te raden zonder het gevaar te lopen boze reacties te krijgen 😛
Reputatie 6
Badge +16
@Allen

Op dit moment is er een storing waardoor de Huawei Y300 niet simlockvrij gemaakt kan worden. Wij adviseren jullie om te wachten met het simlockvrij maken. Zodra er meer bekend is zullen wij dit hier plaatsen. Onze excuses voor het ongemak!
@Razza,

Kijk daar kan je nu wat mee!  Ik ben het met je eens dat even wachten een betere oplossing is dan te experimenteren met alle risico's van dien .....
@Allen

Op dit moment is er een storing waardoor de Huawei Y300 niet simlockvrij gemaakt kan worden. Wij adviseren jullie om te wachten met het simlockvrij maken. Zodra er meer bekend is zullen wij dit hier plaatsen. Onze excuses voor het ongemak!

Bedankt Razza,

Ik wacht je berichtje af.

🙂
@Phrozencrew,

Ik krijg morgen nog een T-mobile Y300 in de handen die geunlockt moet worden, even kijken of het goed gaat, heb toch 10 mogelijkheden, is toch alleen het eindcijfer wat aangepast moet worden.

:)

Vandaag de Y300 geunlocked, de unlockcode via t-mobile aangevraagd, bij deze was de laatste weer een 0. Na proberen weer op de 3 als laatste nummer. Dus het unlock nummer via de t-mobile was wel goed op het laatste nummer na. Dit nu al bij 3 Y300 met firmware B188 gedaan. Met deze gegevens moet t-mobile toch wat kunnen doen. Ik heb in iedergeval weer een goed geunlocked toestel.

😮
Betreft dit ook simlock als hij weergeeft: unlock SIM BLOCK? Hij neemt namelijk ook geen t-mobile kaartjes meer aan...
Betreft dit ook simlock als hij weergeeft: unlock SIM BLOCK? Hij neemt namelijk ook geen t-mobile kaartjes meer aan...

Wat jij hebt is dat je te vaak de foute unlock code ingegeven hebt,

Ik heb je een PM gestuurd. 

Ah, ik ben niet meer de enige met dit probleem....
Als men hier plaatst dat er een storing is zou het dan niet gewoon handig zijn even te wachten met verder te experimenteren?......

Het is een feit dat het veranderen van het laatste nummer KAN werken maar gebleken is dat het dus ook mis kan gaan......  Ik ben er zeker van dat snel T-Mobile met een werkende oplossing komt ook voor de mensen die hun toestel in een wifi only tablet(je) hebben getransformeerd...

Reageer