Beantwoord

Huawei Y300 Wel of niet simlockvrij?

Toon eerste reactie

115 reacties

Betreft dit ook simlock als hij weergeeft: unlock SIM BLOCK? Hij neemt namelijk ook geen t-mobile kaartjes meer aan...

Ik heb hetzelfde probleem: ik heb dus t mobile gebeld en die zijn bezig met het probleem. ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen. voor mij duurt het nu wel al 3 weken
Mij is het wel gelukt whatsapp erop te zetten. dus voor de mensen die whatsapp'en, hier is de oplossing(RESERVE MOBIEL NODIG!!!): Download whatsapp, voer je nummer in, klik op ok, hij zegt "wachten op automatische sms verificatie, wacht 5 minuten maar doe helemaal niks, dan komt er een schermje omdat  het niet werkte dus of je opgebeld wil worden, doe nog niks, kijk op je anderen mobiel (als je die hebt) welke code je hebt gekregen, want nou kun je die code invoeren. als het goed is werkt het. bij mij wel. voor vragen reageer gewoon

@Allen

Op dit moment is er een storing waardoor de Huawei Y300 niet simlockvrij gemaakt kan worden. Wij adviseren jullie om te wachten met het simlockvrij maken. Zodra er meer bekend is zullen wij dit hier plaatsen. Onze excuses voor het ongemak!

Krijgen wij compensatie als het probleem is opgelost voor het ongemak???

Betreft dit ook simlock als hij weergeeft: unlock SIM BLOCK? Hij neemt namelijk ook geen t-mobile kaartjes meer aan...

Ik heb hetzelfde probleem: ik heb dus t mobile gebeld en die zijn bezig met het probleem. ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen. voor mij duurt het nu wel al 3 weken

Is dit probleem na de storing ook te verhelpen als hij T-mobile sims weigert? Ik wil mijn Y300 nl. retour sturen (ik heb nog een week de tijd).
Als je een werkende code krijgt werken ALLE kaartjes...   dus ook de T-Mobile.
Ik krijg nu ook steeds de melding unlock sim block,
wat moet ik nu doen?
Niets.... Er was volop gewaarschuwd nog even niet de codes te gebruiken tot het probleem was opgelost. Er is dus op het moment niets wat je kunt doen...
Ja die had ik nog niet gelezen, ik keek eerst alleen op tweakers en volgde daar alle stappen op. daarna ging ik pas hier lezen
@Nicatje.......

Het is altijd beter eerst op de juiste plaats te kijken...    Er is een oplossing, koop de code op Ebay en je bent klaar kost nog geen 5 Euro.  Maar je kunt voortaan het beste eerst even kijken op een forum van de provider aangezien daar de mensen wat dichter bij het vuur zitten.

Als het goed is zal de code die je op Ebay koopt ook een geblockte Y300 weer wakker maken.  (maar dat heb je natuurlijk al op Tweakers gelezen :))
Reputatie 6
Badge +16
@Iedereen

Zoals eerder aangegeven willen we jullie vragen om te wachten met het unlocken van je Huawei Y300. We zijn druk bezig met het vinden van een oplossing hiervoor. Zodra hier meer bekend over is zal ik jullie gelijk van meer informatie voorzien. Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

@Iedereen

Zoals eerder aangegeven willen we jullie vragen om te wachten met het unlocken van je Huawei Y300. We zijn druk bezig met het vinden van een oplossing hiervoor. Zodra hier meer bekend over is zal ik jullie gelijk van meer informatie voorzien. Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

Hier op internet kun je de code opvragen: het zijn 4 verschillende:
Network code
service provider code
service provider code
sim block code
Waarom koop je die dan niet als t mobile zijnde?
Reputatie 4
@NielsY300

Website links van derde partijen halen wij weg. Dit omdat een dergelijke procedure niet binnen de garantie van het toestel valt. Zoals mijn collega Issam al aangaf zijn we hier hard mee bezig. Zodra er een update is zal deze aan jullie worden gecommuniceerd. 🙂

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/nielsy300-318546/"

Website links van derde partijen halen wij weg. Dit omdat een dergelijke procedure niet binnen de garantie van het toestel valt. Zoals mijn collega Issam al aangaf zijn we hier hard mee bezig. Zodra er een update is zal deze aan jullie worden gecommuniceerd. :)

sorry dat ik de link er in had gezet, ik wist niet dat dat niet mocht
Reputatie 4
@ NielsY300

Geen probleem hoor, dan weet je het nu in ieder geval! 😉

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/nielsy300-318546/"

Geen probleem hoor, dan weet je het nu in ieder geval! ;)

er is een nieuwe versie voor de y300: b192
@Razza, hoe ver zijn jullie bij T-mobile voor de Y300 ivm de verkeerde unlockcode die gemaakt wordt door T-mobile. Het probleem zit nog steeds bij het laatste cijfer, deze is verkeerd.:)
Zijn jullie al verder???
Zoals je heb gemerkt is er nog geen bericht dat het probleem opgelost is dus nog even geduld.....
Zo snel er nieuws is zal dat door de betreffende persoon gemeld worden :)

Wel lijken er nu B192 ROM's in omloop te zijn die weer gewoon simlock vrij worden verkocht in de T-Mobile shop.....
Hebben jullie het probleem al opgelost?? ik zit nu al heel lang (28 september) te wachten en nog steeds doet hij het niet. misschien moet je wat meer mensen inzetten voor het probleem want ik kan nu nog steeds niet bellen en sms en. dus zijn jullie al klaar????????????????
@Niels,

Probeer even via een PM meer informatie te krijgen, dan heb je direct contact en dat werkt beter en sneller als hier denk ik. (ik denk Tom is het beste aanspreekpunt)
Echt, als de oplossing er was dan was die gemeld. Jou probleem is iets wat individueel opgelost moet worden want het oplossen van de verkeerde code's gaat jou toestel niet meer redden denk ik.

Jou toestel is nu helemaal gelockt en als je niet de optie meer hebt een code in te geven zou je wellicht gebruik kunnen maken van de 3x3 service van Huawei.

Het is enorm vervelend maar ik ben er zeker van dat er een oplossing is!

@Niels,

Probeer even via een PM meer informatie te krijgen, dan heb je direct contact en dat werkt beter en sneller als hier denk ik. (ik denk Tom is het beste aanspreekpunt)
Echt, als de oplossing er was dan was die gemeld. Jou probleem is iets wat individueel opgelost moet worden want het oplossen van de verkeerde code's gaat jou toestel niet meer redden denk ik.

Jou toestel is nu helemaal gelockt en als je niet de optie meer hebt een code in te geven zou je wellicht gebruik kunnen maken van de 3x3 service van Huawei.

Het is enorm vervelend maar ik ben er zeker van dat er een oplossing is!

welke moet ik dan doen
Pick-up & return
repair service
data protectie

en wat is pm
PM staat voor Prive bericht,

Ik zou dat eerst even doen. En als men nog geen oplossing heeft moet je denk ik overleggen wat je het beste verder kan doen.
Normaal kan dit garantie problemen geven maar in dit geval kun je er zelf niets aan doen aangezien er een verkeerde code gegeven is...   Het proberen van eindcijfers KAN een struikelblok zijn omdat alleen de verkeerde code het toestel niet blokeerd....

Het beste is dus even contact op de nemen met een T-Mobile moderator doormiddel van de eerder genoemde PM.
Reputatie 5
@Allen excuses voor de late reactie. Het is helaas nog niet mogelijk om de simlock van de Y300 te verwijderen, dit probleem is nog in onderzoek. Probeer niet alsnog het toestel simlockvrij te maken, na een aantal pogingen raakt het toestel definitief geblokkeerd.
@Tom,

Word nu ook geen verkeerde code meer uitgegeven op de T-Mobile pagina ?   Het lijkt me raadzaam tot dat er een oplossing is GEEN code's meer uit te geven om problemen voor te zijn....

John
Is het toestel wat je dan nu koopt via t-mobile weer simlochvrij begrijp ik?

Reageer