Beantwoord

Huawei Y300 Wel of niet simlockvrij?

Toon eerste reactie

115 reacties

De toestellen die je nu koopt zijn in de regel NIET simlock vrij. Er zijn nog "oudere" toestellen in omloop die wel simlockvrij zijn.

Als je een toestel nu koopt, vraag het de verkoper en neem een niet T-Mobile simkaart mee.  Je weet dan zeker dat je een simlockvrij toestel koopt of eentje die wel gelockt is.
Reputatie 5
@NielsY300 heb je nog wel de mogelijkheid om een unlockcode in te voeren of is het volledige toestel geblokkeerd?

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/nielsy300-318546/" heb je nog wel de mogelijkheid om een unlockcode in te voeren of is het volledige toestel geblokkeerd?

Hij zegt: SIM-BLOKKERING opheffen 
en dan kan ik een code daaronder invullen
Das goed nieuws !!!!!!!

Het betekend in elk geval dat je toestel niet volledig geblokeerd is.....    Ik hoop dat Tom wat in de hoge hoed heeft Niels...... IK heb het gevoel dat je snel weer kan bellen !!
Ik heb ook nog steeds die sim-blokkering op mijn y300.
Het zou fijn zijn die op te kunnen heffen zodat mijn tabletje weer een telefoon wordt.
@Joost,

Voor jou het zelfde,  kun je nog wel een unlockcode invoeren ?

Men is nig steeds bezig een oplossing te vinden...
Ik zou inderdaad een code in kunnen voeren, maar zolang ik die niet weet klik ik op "negeren".
Dan is er hoop!

Men is bezig de juiste code's te krijgen dus beter niet meer proberen en even nog afwachten, hoe vervelend dat natuurlijk ook is.

Zo snel de oplossing er is word het gepost en ik zal dan de "slachtoffers" ook een PM sturen.

John
Code is niet meer gratis op te vragen via T-mobile, ben benieuwd of men nog een oplossing gaat vinden ?
Men is aan het werk...

Vergeet ook niet dat het zeer ongebruikelijk is als een toestel gelijk unlocked kan/kon worden.... normaal gesproken moet je echt 12 maanden wachten voor je een (gratis) unlock code van je provider kan krijgen. Bij mijn weten is er ook nooit mee geadverteerd dat het toestel gratis unlocked kon worden, wel waren en op een gegeven moment T-Mobile Y300 toestellen in de handel die deels unlocked waren en de andere hadden gewoon zoals gebruikelijk de simlock.

Zoals Tom heeft aangegeven, als er meer nieuws is over deze kwestie word het hier gepost....  En het is echt beter om geen code te krijgen dan een code die je toestel locked!!

John
Die 12 maanden geld alleen voor andere providers en niet t-mobile. Ik kan nu zelfs helemaal niks doen met de t-mobile simkaart.
Die 12 maanden is een algemene regel die alle providers hanteren, Ook bij T-Mobile kun je niet gelijk na aankoop je toestel simlock vrij maken zonder kosten Niels...  Alleen voor de Y300 was er een andere situatie, die werd een tijd lang door T-Mobile (bewust of onbewust) simlock vrij geleverd.

En ja, door het invoeren van die verkeerde codes is nu je toestel geblokeerd tot je de juiste code hebt..... Ik weet dat het al een poosje duurt maar men probeerd het toch echt voor je op te lossen.
Reputatie 5
Wij hebben navraag gedaan over de eventuele kosten n.a.v. het simlock issue. Klanten die de aanvraag hebben gedaan voor 24 november 2013 , kunnen de code straks kosteloos ontvangen, na deze datum zijn er kosten aan verbonden.
Super Tom !
@Tom
wat bedoeld u met aanvraag?
En mijn t-mobile simkaart word ook geblokkeerd, dat hoort toch niet
Je toestel is geblokeerd Niels......  dus voor alle netwerken.  Er word bedoeld dat als men voor die datum een verkeerde code heeft ontvangen...   Jij zit dus absoluut goed!!

Je toestel is geblokeerd Niels......  dus voor alle netwerken.  Er word bedoeld dat als men voor die datum een verkeerde code heeft ontvangen...   Jij zit dus absoluut goed!!

Dus ik krijg meteen als het is opgelost een code
Daar mag je absoluut van uit gaan.....  Ik moet het voorzichtig uitdrukken natuurlijk omdat ik niet verantwoordeloijk ben voor die codes....  maar ga er gerust van uit dat je binnen afzienbare tijd weer volop gebruik kan maken van je toestel ZONDER extra kosten voor het unblocken.

Daar mag je absoluut van uit gaan.....  Ik moet het voorzichtig uitdrukken natuurlijk omdat ik niet verantwoordeloijk ben voor die codes....  maar ga er gerust van uit dat je binnen afzienbare tijd weer volop gebruik kan maken van je toestel ZONDER extra kosten voor het unblocken.

Dat zou wel fijn zijn. 
U kunt gerust zijn meneer Niels 🙂 🙂

Fijn weekend !

U kunt gerust zijn meneer Niels 🙂 🙂

Fijn weekend !

U Ook fijn weekend en fijne kerstdagen alvast
Niels ik had je een PM gestuurd, heb je die al gelezen, dan ben je maandag al van je probleem verlost.

Zoek nu eens met Google op  Ascend Y300 Ervaringen en Discussie

Wij hebben navraag gedaan over de eventuele kosten n.a.v. het simlock issue. Klanten die de aanvraag hebben gedaan voor 24 november 2013 , kunnen de code straks kosteloos ontvangen, na deze datum zijn er kosten aan verbonden.

Het is natuurlijk top dat T-mobile de codes beschikbaar stelt voor nop.
Maar diegene die nu de raad hebben opgevolgd om te wachten met de (verkeerde) unlockcodes aan te vragen vallen buiten de boot.
zijn jullie al verder?
Bij mijn weten nog niet, maar er komt wel een update aan op heeeel korte termijn   maar ik denk niet dat je daar blij van word als je nog niet kan bellen 😞

Reageer