Beantwoord

Huawei Y300 Wel of niet simlockvrij?

Een vraag over de Huawei Y300 Prepaidversie van ca 119,99 euro (zwart/witte voor/achterkant single sim uitvoering)
Als je die aan zet komt hij met een T-Mobile deuntje en dito schermpje.

Zit daar nu wel of niet een simlock op?

T-Mobile schrijft elders op deze site dat sinds enkele jaren geen simlock meer op hun toestellen zit.
In de toestelhulp staat dat de meeste toestellen geen simlock hebben.
In een review op Tweakers staat dat er volgens hun verrassing geen simlock op zit.

Op de site van o.a de Kijkshop staat dat er wel een simlock op zit.
Ik kan het niet testen want ik heb maar 2 werkende simkaarten en die zijn beiden van T-Mobile.

Ik wil vrienden (telefonisch) adviseren deze te kopen, maar ik kan niet 100% beloven dat er geen simlock op zit.
Wie weet het wel zeker?
icon

Beste antwoord door WillemE 18 juni 2013, 15:04

@ My1stSmartPhone

Goed dat je dit even navraagt! Het toestel bevat de zogenaamde T-Mobile branding, via deze link vind je daar alle informatie over. Er zit inderdaad geen simlock op, alle toestellen die T-Mobile tegenwoordig levert zijn simlockvrij. Hier was je zelf gelukkig ook al achter gekomen! 😉 Bevalt het toestel je goed?

Bekijk origineel

115 reacties

Hi kaartje van KPN doet het gewoon, dus weer een aanwijzing dat hij inderdaad simlockvrij is.
Reputatie 4
@ My1stSmartPhone

Goed dat je dit even navraagt! Het toestel bevat de zogenaamde T-Mobile branding, via deze link vind je daar alle informatie over. Er zit inderdaad geen simlock op, alle toestellen die T-Mobile tegenwoordig levert zijn simlockvrij. Hier was je zelf gelukkig ook al achter gekomen! 😉 Bevalt het toestel je goed?
Bedankt voor je bevestiging WillemE. Het is een fantastisch toestel en ik beveel de T-Mobile versie aan iedereen in mijn omgeving aan. Ik weet dat minstens 3 bekenden hem al hebben aangeschaft en die zeggen het ook weer voort. Ik las vandaag dat Huawei de 3e grootste smartphonebouwer is (na Samsung en Apple) en zelfs Nokia wil overnemen. Huawei is nu nog klein in Nederland, maar dat gaat gauw veranderen!
Reputatie 6
Badge +16
@My1stSmartPhone

Dat zijn ook mijn verwachtingen! Zoals je al zei; op dit moment is het merk nog niet zo bekend in Nederland. Daar gaat wel verandering in komen.

Heel veel plezier met je Huawei Y300! 😉
28 aug. 2013 heb ik de Huawei Y300 T-Mobile prepaid binnengekregen.
Hoewel velen zeggen dat deze simlockvrij is zit er toch echt WEL een simlock op !

KPN sim gaat dus niet lukken zonder 'm eerst simlockvrij te maken.
Reputatie 5
@El Pollo, dat is inderdaad veranderd helaas. Om aantrekkelijk geprijsde toestellen mogelijk te maken investeert T-Mobile in elk PrePaid-pakket dat ze verkopen. Deze investering moet worden terugverdiend door het gebruik van de klant en dus door het opwaarderen van tegoed door de klant. Als dit niet gebeurt dan is het voor de T-Mobile niet mogelijk om de prijzen voor PrePaid-handsetpakketten in stand te houden.

Door misbruik van PrePaid handsets, bijvoorbeeld door verscheping naar het buitenland en gebruik met simkaarten van andere providers, zijn daarom PrePaid-handsets vanaf juli voorzien van een simlock. Via www.t-mobile.nl/simlock kan de unlockcode opgevraagd worden (gratis na 12 maanden).
Rooten en daarna een custom rom erop zetten lijkt me dan de enige optie.
Ik ben blij dat mijn toestel in ieder geval nog wel simlock vrij is. Draait overigens wel op een heel erg mooie custom rom.
Reputatie 5
@boksbalsmurf je kunt de simlock er gewoon vanaf halen via www.t-mobile.nl/simlock waar @Minty ook al naar verwees. Het is dus niet nodig om een custom rom op het toestel te zetten.
@Tom
Ik heb er juist een andere ROM op gezet omdat ik die prettiger vond. Niet omdat ik een simlock had.
Ik begreep in de T Mobile winkel dat als je het toestel bij de T mobile winkel koopt er geen simlock op zit, koop je hem ergens anders in edze aanbieding dat er dan we, een simlock op zit
Tom schreef:

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/boksbalsmurf-291421/" je kunt de simlock er gewoon vanaf halen via https://"http://www.t-mobile.nl/simlock" waar @Minty ook al naar verwees. Het is dus niet nodig om een custom rom op het toestel te zetten.

Nou dat werkt dus niet. Heb het gedaan en nu werkt zowel mijn vodafone als mijn t-mobile niet.
Heb al vier keer gebeld of contact gezocht, maar probleem wordt alleen maar groter ipv dat het opgelost wordt.

Wordt hier wel een beetje zat van.
@margreeth,

De code doet moeilijk met de nieuwer versies van de Y300..    als de code niet werkt moet je even contact opnemen met T-Mobile voor een oplossing.

@Manoek,

Alle nieuwer Y300 toestellen hebben nu een simlock.... ongeacht waar je hem koopt. De meeste kans op een Y300 ZONDER simlock is met de toestellen die een B171 ROM hebben maar dat is geen garantie.

@margreeth,

De code doet moeilijk met de nieuwer versies van de Y300..    als de code niet werkt moet je even contact opnemen met T-Mobile voor een oplossing.

@Manoek,

Alle nieuwer Y300 toestellen hebben nu een simlock.... ongeacht waar je hem koopt. De meeste kans op een Y300 ZONDER simlock is met de toestellen die een B171 ROM hebben maar dat is geen garantie.

Helaas heb ik dat al vier keer gedaan, zucht
Als het je te lang duurt kun je werkende codes (je heb er meer als een nodig)  kopen op E-Bay  dacht dat het euro 3,50 koste maar weet het niet zeker meer het was in elk geval minder dan 5 euro.  In de software update draad van de Y300 kun je lezen dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt word... (maar daar heb je nu even niets aan natuurlijk)
Reputatie 6
Badge +16
@margreeth

Ik kan me voorstellen dat je het opgelost wilt hebben. Als je mij in een privébericht de volgende gegevens stuurt zal ik dit doorzetten naar de afdeling die hierover gaat zodat jij alsnog de juiste unlock code krijgt. :)

• IMEI nummer
  • Waar aangeschaft?
  • Unlock code per e-mail of post ontvangen?

Ik wacht je bericht af!
Beste lezers, ik heb het probleem dat mijn huawei y300 (via t-mobile bestelt) WEL een simlock heeft, zijn er misschien mensen met hetzelfde probleem, of is er iemand die weet hoe ik deze goedkoop kan laten verwijderen? Bij voorbaad dank.
Hoi,
Het probleem van de simunlock die niet werkt is toch op te lossen. Ik ben er achter gekomen dat het laatste cijfer niet goed is die je krijgt van t-mobile. Het gaat dan ook om de nieuwe modellen y300 met fimware B188. Bij mij was de laatste cijfer een 0 maar door proberen kwam ik op 3. een ander forum lid op tweakers gaf mij dat aan, bij hem was het laatste cijfer een 0 en moest een 1 zijn.
Je kunt dus via http://www.t-mobile.nl/simlock de sim unlock vragen en als het niet werkt het laatste cijfer aanpassen.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Hoi,
Het probleem van de simunlock die niet werkt is toch op te lossen. Ik ben er achter gekomen dat het laatste cijfer niet goed is die je krijgt van t-mobile. Het gaat dan ook om de nieuwe modellen y300 met fimware B188. Bij mij was de laatste cijfer een 0 maar door proberen kwam ik op 3. een ander forum lid op tweakers gaf mij dat aan, bij hem was het laatste cijfer een 0 en moest een 1 zijn.
Je kunt dus via http://www.t-mobile.nl/simlock de sim unlock vragen en als het niet werkt het laatste cijfer aanpassen.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Thx, bij mij werkte die met de 1, super bedant 😃
Reputatie 5
@Snooze7555 super! Bedankt voor het delen van een mogelijke oplossing voor dit probleem. Ik zal je wat punten toekennen om je hartje aan te vullen. 🙂
Bedankt Tom,
Samen komen we er wel.:D
Hier gaan veel mensen blij van worden 🙂 🙂
@Phrozencrew,
Ik heb al contact gehad de helpdesk, ze hadden mij gebeld naar aanleiding van mijn vraag hierover. Toen gaf ik aan dat ik de oplossing al had en ze gaan deze oplossing ook gebruiken 😃.
Super !

De mijne is van he begin af aan simlock vrij geweest dus heb er nooit mee hoeven rommelen :)    Toch wel een briljant idee om met de laatste cijfers te gaan werken... Ik denk niet dat ik daar opgekomen was......  En hey, T-Mobile staat ook altijd klaar met hulp dus het is best leuk ook eens T-Mobile de goede richting op te helpen !
Ik heb alles geprobeerd, nummers 0-9 aan het eind maar het werkt niet. Weet iemand iets????
Tom schreef:

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/snooze7555-318276/" super! Bedankt voor het delen van een mogelijke oplossing voor dit probleem. Ik zal je wat punten toekennen om je hartje aan te vullen. :)

Het werkt niet bij mij

Reageer