Beantwoord

Huawei Y300 wifi probleem


Hi,

Ik ben in het bezit van een Huawei Y300 (prepaid toestel).
Ik heb het toestel aangeschaft zodat ik thuis internet via wifi kon gebruiken.

Nu gebeurt het heel vaak dat de wifi verbinding wegvalt.
Met resultaat dat het resultaat dat ik al een groot gedeelte van mijn beltegoed ben kwijtgeraakt.

Met mijn laptop heb ik totaal geen probleem met wifi verbinding.

Ik heb het mobiele netwerk optie uitgezet nu, maar vermoed dat die af en toe automatisch weer aan staat.

Ligt het aan het toestel dat de wifi verbinding elke keer wegvalt? en wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Roytje87 3 augustus 2013, 23:57

Hoi,

Het zou in dit geval inderdaad aan je Wi-Fi chip kunnen liggen. Wellicht dat de chips in die toestellen van verminderde kracht zijn? Dat durf ik zo niet te zeggen.

Weet ook niet of je in een nieuwbouw woning woont (isolatie), metaal in de muren hebt en/of andere draadloze signalen hebt in je directe omgeving die voor storing kunnen zorgen (DECT-telefoon, babyfoon, weerstations, buren met routers enz.). Dit alles bij elkaar zorgt voor verminderd bereik.

Ik heb zelf op mijn toestel Wifi Analyzer staan. Op deze app krijg je mooi inzichtelijk op welke kanalen de buren zitten. Zoek een mooi en redelijk vrij kanaal op en probeer de router daar eens op te fixeren.:)

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 3
@nemain

Welkom op het forum! :)

Wanneer valt de Wi-Fi verbinding weg? Is dit op het moment dat je lekker achter in de tuin zit? Of misschien wanneer je het toestel even niet gebruikt en het toestel op de lock-screen springt? Of gewoon tijdens het bedienen van het toestel?

Als je het mobiele netwerk uitzet dan kun je ook echt niet meer op internet via 3G. Het toestel zal dit niet automatisch aanzetten.:)
Hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb 3 pogingen gedaan om te reageren via mijn gsm, maar dat lukte dus niet.
Dus toch maar weer de laptop erbij gepakt.

De verbinding valt weg tijdens normaal gebruik (reageren op forumbiericht, internet.
gebruik, apps).
Ik gebruik het in de woonkamer. In de tuin hebt ik de gsm niet gebruikt.

De router staat trouwens op de 1de verdieping, maar die zou dus geschikt moeten zijn voor het gehele huis. En volgens mij ook de tuin.
Blijkt ook wel aangezien de laptop dus wel werkt.
Reputatie 3
@nemain

Krijg je wel het volle signaal door van de router? M.a.w. is je signaalbalk vol op het toestel qua Wi-Fi.
De wifi-chip van je toestel en laptop verschillen. En dit kan ook doorwerken in afstand tot waarop je een signaal kunt ontvangen. De veronderstelling dat het op je laptop werkt, en daarmee dan ook op je toestel is dan ook niet waar. :)

Als je in de ruimte bent waar de router staat, lukt het dan wel om de verbinding te behouden?
Heb je op het toestel al een keer geklikt op 'netwerk vergeten' en daarna weer opnieuw aangemeld?
Heb je na aanmelding al een keer de router gereset: stekker er voor 30 seconden uithalen?
Heb je de nieuwste firmware op je router geinstalleerd?
Laat je het kanaal op de router automatisch switchen, of heb je een vast kanaal gekozen?
Zend je uit op 2.4GHz of 5.0GHz frequentie (of beiden)?
Welke versleuteling gebruik je (WPA, WPA2, WEP)?

Er zijn zoveel zaken wat voor problemen kan zorgen, te veel om op te noemen. Het is helaas echt even kijken waar de problemen liggen. Je zult dus misschien een instelling moeten veranderen om na te gaan of dat de oplossing biedt.
Hi,

Dat de laptop en gsm niet dezelfde onderdelen (chip) heeft, was ook mijn reden om af te vragen of het aan de gsm lag dat de verbinding minder is :o)

Mijn gsm geeft niet een volle signaalbalk in mijn huiskamer. Het geeft slechts "redelijk / slecht" aan.
Als ik in de kamer ben met de router, dan is de verbinding wel beter.

Ik ben totaal niet technisch, dus heb het volgende gevonden op je vragen.

Na reset geeft het nog steeds signaal "redelijk".
Het kanaal staat op AUTO.
Band: 2.4 GHz (b+g+n)De 
versleuteling: WPA2 (AES)

Ik heb geprobeerd het kanaal te veranderen. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd want op een kanaal had ik helemaal geen verbinding meer. Door middel van reset heb ik de verbinding weer terug. Maar geen verbetering.
Reputatie 3
Hoi,

Het zou in dit geval inderdaad aan je Wi-Fi chip kunnen liggen. Wellicht dat de chips in die toestellen van verminderde kracht zijn? Dat durf ik zo niet te zeggen.

Weet ook niet of je in een nieuwbouw woning woont (isolatie), metaal in de muren hebt en/of andere draadloze signalen hebt in je directe omgeving die voor storing kunnen zorgen (DECT-telefoon, babyfoon, weerstations, buren met routers enz.). Dit alles bij elkaar zorgt voor verminderd bereik.

Ik heb zelf op mijn toestel Wifi Analyzer staan. Op deze app krijg je mooi inzichtelijk op welke kanalen de buren zitten. Zoek een mooi en redelijk vrij kanaal op en probeer de router daar eens op te fixeren.:)
het ligt gewoon aan huawei
ik heb de ascend P6 gehad en precies de zelfde probleem mooi toestel maar geen huawei voor mij meer.
Ik heb een Y300, en geen enkel probleem met wifi dan ook...    het is natuurlijk wel van belang dat de router juist ingesteld staat...... router kunnen natuurlijk een heel lijstje protocollen aan en die staan niet altijd aangevinkt...  maar men is bezig een update uit te brengen viir de Y300 dus wie weet zit daar ook wat verbetering in...
mijn huawei gebruikt heel veel mb per dag hebben alles al gereset  zoals ze bij klantenservice zeiden maar het mag niet baten zo moet ik nog om de 10 dagen opwaarderen wat niet de bedoeling is want de bundel is voor een maand afgesloten misschien zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben en hoop dat er alsnog een oplossing is
Er zijn wat dingen die met een update verholpen zijn...  alleen lijkt het erop dat T Mobile voor de Y300 geen moeite meer doet...   Er werd aangegeven dat er een update goedgekeurd was en naar de Huawei server zo gaan maar nu reageert de verantwoordelijke medewerker simpelweg niet eens meer op het topic en de update is nergens te bekennen...  Het lijkt er dan ook op dat T mobile niet echt een provider is die na aankoop de toestellen ondersteund.

trouwens heb je gekeken naar de update ferqentie van je apps?  als je elke 5 min controleerd of er mail is of als je FB altijd aan heb vreet dat data...  dat is geen probleem met de Y300 maar FB kan rustig een paar honderd mb per week verbruiken alleen met controleren of er updates zijn voor je account....  resetten doet niets met de standaard instellingen van apps... sterker nog het zet apps als facebook en Gmail op een hoog data verbruik......

T mobile geeft wel vaker compleet verkeerde informatie omdat men simpelweg geen mensen heeft die werkelijk verstand van zaken hebben als het gaat om iets anders dan T mobile dingen.....   Maar van de andere kant het is ook geen T mobile probleem als de klant niet weet hoe hij zijn telefoon juist in moet stellen om het data verbruik in de hand te houden....providers vinden een hoog dataverbruik niet zo heel erg...... 🙂
Ik heb ook van de week de huawei y300 aangeschaft. Op wifi doet ie het uitstekend en is ie supersnel. Als ik buiten mijn wifi netwerk zit begint t probleem en dan heeft ie moeite met een simpel Whatsapp berichtje. Ik moet wel zeggen dat ik geen bundel heb ingesteld omdat ik buiten toch niet veel anders doe dan een whatsappberichtje versturen. Bij mijn vorige telefoon had ie hier geen moeite mee maar dit werkt niet zoals het hoort. Het duurt oms een uur voordat hij besluit een appje te versturen. Iemand ervaring hier mee? Of nog beter een oplossing.... 🙂
IK heb geen enkel probleem met versturen via een data bundel   ik gebruik dan wel Vodafone voor mobiel internet maar dat is gewwwon een andere sim ik verander geen instellingen. De Y300 is een heel goed toestel mits je weet hoe je de diverse instellngen in Android moet gebruiken. Er zijn wel een paar bugs in de ROM die voor veel mensen opgelost zijn maar T mobile wil blijkbaar niet updaten, ook de beveiliging van de Y300 is niet gefixed en dus volledig open.... (draai maar eens de gratis bluebox security app).

Mijn advies is blijf aandringen op de update van de ROM  versie 190 en hoger is al uit maar helaas niet voor de T mobile toestellen....   er is een topic over upgrades maar T mobile reageert daar al bijna twee weken niet meer..... 
Reputatie 5
@Allen in dit topic houden we jullie op de hoogte over de updates van Huawei & LG. Graag jullie vragen / opmerkingen over de update in dat topic plaatsen. 🙂
Ook ik heb een huawei y300, ik denk net een half jaartje.
Ik had er niks geen problemen mee, alleen nu doet opeens wifi het niet meer.. what's app werkt prima en op de laptop heb ik ook gewoon internet. maar fb en google search op mijn telefoon helemaal niet! Nou ben ik gisteren via mijn vriend zn telefoon (wifi hotspot) op internet gegaan en toen deed die het opeens wel!
Maar zodra ik van zijn verbinding af ga doet die het weer niet. Ik heb de telefoon al opnieuw naar de fabrieksinstellingen gedaan maar dat werkt ook niet,
Ik ben zooo A technisch..

PLEH!
Heb je het wachtwoord van je WIFi gecontroleerd?  Als je toestel ergens anders wel wifi heeft zit het probleem hem in de verbinding met JOU router.....

Heb je het wachtwoord van je WIFi gecontroleerd? Als je toestel ergens anders wel wifi heeft zit het probleem hem in de verbinding met JOU router.....



Ik heb de stekkers eruit gehad, het wachtwoord een paar keer opnieuw ingevoerd..

Hij zegt dat die sterke verbinding heeft, al vanaf het begin.. maar doet nog steeds niets!
Af en toe krijg ik een keer een melding van facebook ofzo, en dan wil ik gaan kijken en dan kom ik er niet op!
vind het gewoon vreemd omdat whatsapp het wel gewoon doet! en ik was net bij mijn ouders op de wifi en daar deed die het ook gewoon.. 
Reputatie 4
@ Demi25

Mijn excuses voor de late reactie. Wanneer je zonder problemen gebruik kunt maken van WiFi op een andere locatie, dan heeft het probleem dus inderdaad niet met je toestel te maken! Lukt het op alle andere locaties om verbinding te maken met WiFi?
hallo,
ik wil ook even reageren op dit forum.
ik heb het zelfde probleem en met de zelfde telefoon. dus het ligt aan het toestel, heb jij toevallig ook als je ook op whatsapp zit dat die weer terug gaat naar je beginscherm.

gr linda
@Linda....

Als het toestel niet goed werkt dan werkt wifi nergens...     het lijkt er gewoon op dat de telefoon wel verbinding maakt met de router maar dat er geen ip adres verstrekt word door de router...   het valt altijf te proberen de beveiliging eens uit te zetten en te kijken of de telefoon dan wel verbinding maakt zo ja dan moet je even een ander type beveiliging in de router instellen.  Nogmaals, als het wel op een andere router werkt is er met het toestel niets aan de hand en staan ook die instellingen goed.
Hallo,

Er is een nieuwe update voor de Y300, misschien geeft dat een oplossing. Ik heb het probleem nog niet gehad.

🙂
@Snooze7555,

En waar zou een update vandaan moeten komen ?   tot nu toe was er maar een update voor de T-Mobile Y300......  de B192.
Vandaag heb ik die update binnengekregen. De vorige was B188 nu is ie B192. Via De update programma van de Huawei (Grote Pijl naar boven)

🙂
Ik heb de B192 er al een week of drie op staan, wat jij heb gekregen geld alleen voor de toestellen met de B188 ROM... Het is niet zo zeer een nieuwe update maar een verlate voor de toestellen die niet konden updaten de eerste keer 🙂
Reputatie 5
@Phrozencrew niet te streng worden tegen je mede forumgebruikers hè. 😉! Voor een groot deel van de Y300 bezitters is dit een nieuwe update.
@Tom, Phrozencrew bedoeld het goed. 😮
@Tom, en Snooze.....

Een van mijn eigenschappen is dat ik alleen betaald vriendelijk bent 🙂 :)    maar zoals Snooze het aangeeft  het was vriendelijk bedoelt, Ik gooide er zelfs een gratis smiley tegenaan..... en legde uit wat hij had gekregen....
Er waren al weer mensen aan het kijken of er een versie hoger als B192 was.....   (en natuurlijk was ik een van die mansen lolz)

Snooze is een van de "slimme" gebruikers hier op het forum  dus die weet vast wel wat ik bedoel toch?  🙂 :)

Maar ik zal ook tegen anderen iets subtieler zijn.......  ik weet dat ik bij sommige dingen soms iets hard kan overkomen... zeker als mensen huilen na wanbetaling das vaak haast komisch :P  

Voor de goede orde...  Ik heb gewerkt voor MCI/Wordcom als client sales manager (zakelijk) en een paar jaar voor Multikabel (nu Ziggo) als derde lijn helpdesk en financiele klantenservice en afsluit waarschuwingen). En heb wat gedaan voor F-Secure.  Was nooit de vriendelijkste maar had de meeste "first call closed" tickets :)

Hier probeer ik af en toe te helpen als ik me tijdens het werk verveel.

Geld dit als een voorstel ronde ?   lolz  

Reageer