Beantwoord

Huawei Y300 wifi probleem

• 3 augustus 2013
  • 31 reacties
  • 11548 Bekeken

Toon eerste reactie

31 reacties

het ligt gewoon aan huawei
ik heb de ascend P6 gehad en precies de zelfde probleem mooi toestel maar geen huawei voor mij meer.
Reputatie 3
Hoi,

Het zou in dit geval inderdaad aan je Wi-Fi chip kunnen liggen. Wellicht dat de chips in die toestellen van verminderde kracht zijn? Dat durf ik zo niet te zeggen.

Weet ook niet of je in een nieuwbouw woning woont (isolatie), metaal in de muren hebt en/of andere draadloze signalen hebt in je directe omgeving die voor storing kunnen zorgen (DECT-telefoon, babyfoon, weerstations, buren met routers enz.). Dit alles bij elkaar zorgt voor verminderd bereik.

Ik heb zelf op mijn toestel Wifi Analyzer staan. Op deze app krijg je mooi inzichtelijk op welke kanalen de buren zitten. Zoek een mooi en redelijk vrij kanaal op en probeer de router daar eens op te fixeren.:)
Hi,

Dat de laptop en gsm niet dezelfde onderdelen (chip) heeft, was ook mijn reden om af te vragen of het aan de gsm lag dat de verbinding minder is :o)

Mijn gsm geeft niet een volle signaalbalk in mijn huiskamer. Het geeft slechts "redelijk / slecht" aan.
Als ik in de kamer ben met de router, dan is de verbinding wel beter.

Ik ben totaal niet technisch, dus heb het volgende gevonden op je vragen.

Na reset geeft het nog steeds signaal "redelijk".
Het kanaal staat op AUTO.
Band: 2.4 GHz (b+g+n)De 
versleuteling: WPA2 (AES)

Ik heb geprobeerd het kanaal te veranderen. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd want op een kanaal had ik helemaal geen verbinding meer. Door middel van reset heb ik de verbinding weer terug. Maar geen verbetering.
Reputatie 3
@nemain

Krijg je wel het volle signaal door van de router? M.a.w. is je signaalbalk vol op het toestel qua Wi-Fi.
De wifi-chip van je toestel en laptop verschillen. En dit kan ook doorwerken in afstand tot waarop je een signaal kunt ontvangen. De veronderstelling dat het op je laptop werkt, en daarmee dan ook op je toestel is dan ook niet waar. :)

Als je in de ruimte bent waar de router staat, lukt het dan wel om de verbinding te behouden?
Heb je op het toestel al een keer geklikt op 'netwerk vergeten' en daarna weer opnieuw aangemeld?
Heb je na aanmelding al een keer de router gereset: stekker er voor 30 seconden uithalen?
Heb je de nieuwste firmware op je router geinstalleerd?
Laat je het kanaal op de router automatisch switchen, of heb je een vast kanaal gekozen?
Zend je uit op 2.4GHz of 5.0GHz frequentie (of beiden)?
Welke versleuteling gebruik je (WPA, WPA2, WEP)?

Er zijn zoveel zaken wat voor problemen kan zorgen, te veel om op te noemen. Het is helaas echt even kijken waar de problemen liggen. Je zult dus misschien een instelling moeten veranderen om na te gaan of dat de oplossing biedt.
Hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb 3 pogingen gedaan om te reageren via mijn gsm, maar dat lukte dus niet.
Dus toch maar weer de laptop erbij gepakt.

De verbinding valt weg tijdens normaal gebruik (reageren op forumbiericht, internet.
gebruik, apps).
Ik gebruik het in de woonkamer. In de tuin hebt ik de gsm niet gebruikt.

De router staat trouwens op de 1de verdieping, maar die zou dus geschikt moeten zijn voor het gehele huis. En volgens mij ook de tuin.
Blijkt ook wel aangezien de laptop dus wel werkt.
Reputatie 3
@nemain

Welkom op het forum! :)

Wanneer valt de Wi-Fi verbinding weg? Is dit op het moment dat je lekker achter in de tuin zit? Of misschien wanneer je het toestel even niet gebruikt en het toestel op de lock-screen springt? Of gewoon tijdens het bedienen van het toestel?

Als je het mobiele netwerk uitzet dan kun je ook echt niet meer op internet via 3G. Het toestel zal dit niet automatisch aanzetten.:)

Reageer