Beantwoord

Huawei Y300 wifi probleem

Hi,

Ik ben in het bezit van een Huawei Y300 (prepaid toestel).
Ik heb het toestel aangeschaft zodat ik thuis internet via wifi kon gebruiken.

Nu gebeurt het heel vaak dat de wifi verbinding wegvalt.
Met resultaat dat het resultaat dat ik al een groot gedeelte van mijn beltegoed ben kwijtgeraakt.

Met mijn laptop heb ik totaal geen probleem met wifi verbinding.

Ik heb het mobiele netwerk optie uitgezet nu, maar vermoed dat die af en toe automatisch weer aan staat.

Ligt het aan het toestel dat de wifi verbinding elke keer wegvalt? en wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Roytje87 3 augustus 2013, 23:57

Hoi,

Het zou in dit geval inderdaad aan je Wi-Fi chip kunnen liggen. Wellicht dat de chips in die toestellen van verminderde kracht zijn? Dat durf ik zo niet te zeggen.

Weet ook niet of je in een nieuwbouw woning woont (isolatie), metaal in de muren hebt en/of andere draadloze signalen hebt in je directe omgeving die voor storing kunnen zorgen (DECT-telefoon, babyfoon, weerstations, buren met routers enz.). Dit alles bij elkaar zorgt voor verminderd bereik.

Ik heb zelf op mijn toestel Wifi Analyzer staan. Op deze app krijg je mooi inzichtelijk op welke kanalen de buren zitten. Zoek een mooi en redelijk vrij kanaal op en probeer de router daar eens op te fixeren.:)

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 4
@lindas19

Ik hoop dat je probleem hierna verholpen is. Hou je ons even op de hoogte?

@Linda....

Als het toestel niet goed werkt dan werkt wifi nergens... het lijkt er gewoon op dat de telefoon wel verbinding maakt met de router maar dat er geen ip adres verstrekt word door de router... het valt altijf te proberen de beveiliging eens uit te zetten en te kijken of de telefoon dan wel verbinding maakt zo ja dan moet je even een ander type beveiliging in de router instellen. Nogmaals, als het wel op een andere router werkt is er met het toestel niets aan de hand en staan ook die instellingen goed.

Nee hij deed het nergens, maar ik had hem gekregen voor mijn verjaardag. maar ze hebben hem opgestuurd want hij kon niet meer updaten.
@Snooze,

Jij natuurlijk ook een fijn weekend !!

Domme mensen bestaan natuurlijk niet maar wel mensen voor wie alles op een accu een uitdaging is :P   

Je komt soms zulke vreemde dingen tegen ook hier....  voorbeeldje, mijn telefoon doet gek nadat hij gevallen is hoe komt dat toch.......  of mijn accu gaat zo snel leeg na een upgrade.....   Ik zeg altijd Google is je vriend en als Google je niet kan helpen stel je vraag...  Maar ik kan heel erg lomp zijn hoor.... geloof me!

Fijn weekend !!
@Phrozencrew Ik vind het allemaal nog wel meevallen, als we elkaar maar kunnen helpen dat is het mooiste, dat je aangeeft dat ik een van de slimme gebruikers ben, dat doet goed 😛. Het klopt ik werk in de ICT wereld zowel de industrie als kantoor. Ik programeer, installeer en als een bedrijf een probleem heeft waar ze niet uitkomen dan ga ik er meestal heen. Zowel hardware, als software ben heel zeer goed onderlegd. Linux is ook een hobby van mij. Als er ook wat aan de hand is met een installatie, ben ik ook de enigste die altijd aangeeft, er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen. 😮.

🙂
@Tom,

Geen probleem, ik sta open voor kritiek!   jij ook een prettig weekend en ik zal me een klein beetje inhouden wanneer nodig 😉
Reputatie 5
@Phrozencrew haha bedankt voor deze introductie! Ik kan je aanvulling op ons forum zeker waarderen. Je technische kennis heeft een meerwaarde en ik ben blij dat je ons af en toe te hulp schiet. Het valt me alleen op dat je soms wat botter reageert tegen sommige andere leden, vandaar dat ik deze opmerking plaatste. Alvast een prettig weekend heren! 🙂
@Tom, en Snooze.....

Een van mijn eigenschappen is dat ik alleen betaald vriendelijk bent 🙂 :)    maar zoals Snooze het aangeeft  het was vriendelijk bedoelt, Ik gooide er zelfs een gratis smiley tegenaan..... en legde uit wat hij had gekregen....
Er waren al weer mensen aan het kijken of er een versie hoger als B192 was.....   (en natuurlijk was ik een van die mansen lolz)

Snooze is een van de "slimme" gebruikers hier op het forum  dus die weet vast wel wat ik bedoel toch?  🙂 :)

Maar ik zal ook tegen anderen iets subtieler zijn.......  ik weet dat ik bij sommige dingen soms iets hard kan overkomen... zeker als mensen huilen na wanbetaling das vaak haast komisch :P  

Voor de goede orde...  Ik heb gewerkt voor MCI/Wordcom als client sales manager (zakelijk) en een paar jaar voor Multikabel (nu Ziggo) als derde lijn helpdesk en financiele klantenservice en afsluit waarschuwingen). En heb wat gedaan voor F-Secure.  Was nooit de vriendelijkste maar had de meeste "first call closed" tickets :)

Hier probeer ik af en toe te helpen als ik me tijdens het werk verveel.

Geld dit als een voorstel ronde ?   lolz  
@Tom, Phrozencrew bedoeld het goed. 😮
Reputatie 5
@Phrozencrew niet te streng worden tegen je mede forumgebruikers hè. 😉! Voor een groot deel van de Y300 bezitters is dit een nieuwe update.
Ik heb de B192 er al een week of drie op staan, wat jij heb gekregen geld alleen voor de toestellen met de B188 ROM... Het is niet zo zeer een nieuwe update maar een verlate voor de toestellen die niet konden updaten de eerste keer 🙂
Vandaag heb ik die update binnengekregen. De vorige was B188 nu is ie B192. Via De update programma van de Huawei (Grote Pijl naar boven)

🙂
@Snooze7555,

En waar zou een update vandaan moeten komen ?   tot nu toe was er maar een update voor de T-Mobile Y300......  de B192.
Hallo,

Er is een nieuwe update voor de Y300, misschien geeft dat een oplossing. Ik heb het probleem nog niet gehad.

🙂
@Linda....

Als het toestel niet goed werkt dan werkt wifi nergens...     het lijkt er gewoon op dat de telefoon wel verbinding maakt met de router maar dat er geen ip adres verstrekt word door de router...   het valt altijf te proberen de beveiliging eens uit te zetten en te kijken of de telefoon dan wel verbinding maakt zo ja dan moet je even een ander type beveiliging in de router instellen.  Nogmaals, als het wel op een andere router werkt is er met het toestel niets aan de hand en staan ook die instellingen goed.
hallo,
ik wil ook even reageren op dit forum.
ik heb het zelfde probleem en met de zelfde telefoon. dus het ligt aan het toestel, heb jij toevallig ook als je ook op whatsapp zit dat die weer terug gaat naar je beginscherm.

gr linda
Reputatie 4
@ Demi25

Mijn excuses voor de late reactie. Wanneer je zonder problemen gebruik kunt maken van WiFi op een andere locatie, dan heeft het probleem dus inderdaad niet met je toestel te maken! Lukt het op alle andere locaties om verbinding te maken met WiFi?

Heb je het wachtwoord van je WIFi gecontroleerd? Als je toestel ergens anders wel wifi heeft zit het probleem hem in de verbinding met JOU router.....

Ik heb de stekkers eruit gehad, het wachtwoord een paar keer opnieuw ingevoerd..

Hij zegt dat die sterke verbinding heeft, al vanaf het begin.. maar doet nog steeds niets!
Af en toe krijg ik een keer een melding van facebook ofzo, en dan wil ik gaan kijken en dan kom ik er niet op!
vind het gewoon vreemd omdat whatsapp het wel gewoon doet! en ik was net bij mijn ouders op de wifi en daar deed die het ook gewoon.. 
Heb je het wachtwoord van je WIFi gecontroleerd?  Als je toestel ergens anders wel wifi heeft zit het probleem hem in de verbinding met JOU router.....
Ook ik heb een huawei y300, ik denk net een half jaartje.
Ik had er niks geen problemen mee, alleen nu doet opeens wifi het niet meer.. what's app werkt prima en op de laptop heb ik ook gewoon internet. maar fb en google search op mijn telefoon helemaal niet! Nou ben ik gisteren via mijn vriend zn telefoon (wifi hotspot) op internet gegaan en toen deed die het opeens wel!
Maar zodra ik van zijn verbinding af ga doet die het weer niet. Ik heb de telefoon al opnieuw naar de fabrieksinstellingen gedaan maar dat werkt ook niet,
Ik ben zooo A technisch..

PLEH!
Reputatie 5
@Allen in dit topic houden we jullie op de hoogte over de updates van Huawei & LG. Graag jullie vragen / opmerkingen over de update in dat topic plaatsen. 🙂
IK heb geen enkel probleem met versturen via een data bundel   ik gebruik dan wel Vodafone voor mobiel internet maar dat is gewwwon een andere sim ik verander geen instellingen. De Y300 is een heel goed toestel mits je weet hoe je de diverse instellngen in Android moet gebruiken. Er zijn wel een paar bugs in de ROM die voor veel mensen opgelost zijn maar T mobile wil blijkbaar niet updaten, ook de beveiliging van de Y300 is niet gefixed en dus volledig open.... (draai maar eens de gratis bluebox security app).

Mijn advies is blijf aandringen op de update van de ROM  versie 190 en hoger is al uit maar helaas niet voor de T mobile toestellen....   er is een topic over upgrades maar T mobile reageert daar al bijna twee weken niet meer..... 
Ik heb ook van de week de huawei y300 aangeschaft. Op wifi doet ie het uitstekend en is ie supersnel. Als ik buiten mijn wifi netwerk zit begint t probleem en dan heeft ie moeite met een simpel Whatsapp berichtje. Ik moet wel zeggen dat ik geen bundel heb ingesteld omdat ik buiten toch niet veel anders doe dan een whatsappberichtje versturen. Bij mijn vorige telefoon had ie hier geen moeite mee maar dit werkt niet zoals het hoort. Het duurt oms een uur voordat hij besluit een appje te versturen. Iemand ervaring hier mee? Of nog beter een oplossing.... 🙂
Er zijn wat dingen die met een update verholpen zijn...  alleen lijkt het erop dat T Mobile voor de Y300 geen moeite meer doet...   Er werd aangegeven dat er een update goedgekeurd was en naar de Huawei server zo gaan maar nu reageert de verantwoordelijke medewerker simpelweg niet eens meer op het topic en de update is nergens te bekennen...  Het lijkt er dan ook op dat T mobile niet echt een provider is die na aankoop de toestellen ondersteund.

trouwens heb je gekeken naar de update ferqentie van je apps?  als je elke 5 min controleerd of er mail is of als je FB altijd aan heb vreet dat data...  dat is geen probleem met de Y300 maar FB kan rustig een paar honderd mb per week verbruiken alleen met controleren of er updates zijn voor je account....  resetten doet niets met de standaard instellingen van apps... sterker nog het zet apps als facebook en Gmail op een hoog data verbruik......

T mobile geeft wel vaker compleet verkeerde informatie omdat men simpelweg geen mensen heeft die werkelijk verstand van zaken hebben als het gaat om iets anders dan T mobile dingen.....   Maar van de andere kant het is ook geen T mobile probleem als de klant niet weet hoe hij zijn telefoon juist in moet stellen om het data verbruik in de hand te houden....providers vinden een hoog dataverbruik niet zo heel erg...... 🙂
mijn huawei gebruikt heel veel mb per dag hebben alles al gereset  zoals ze bij klantenservice zeiden maar het mag niet baten zo moet ik nog om de 10 dagen opwaarderen wat niet de bedoeling is want de bundel is voor een maand afgesloten misschien zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben en hoop dat er alsnog een oplossing is
Ik heb een Y300, en geen enkel probleem met wifi dan ook...    het is natuurlijk wel van belang dat de router juist ingesteld staat...... router kunnen natuurlijk een heel lijstje protocollen aan en die staan niet altijd aangevinkt...  maar men is bezig een update uit te brengen viir de Y300 dus wie weet zit daar ook wat verbetering in...

Reageer