Beantwoord

Huawei Y300 wifiprobleem

• 1 december 2013
  • 4 reacties
  • 605 Bekeken

sinds kort kan ik op mn huawei 300 de wifi niet aan of uit zetten. hij blijft op, niet opgelicht!!! "uit' staan, 
klik ik op wifi dan krijg ik "wifi inschakelen..., maar verder niets. Ook geen lijst met  wifispots.
dus deze zijn niet in of uit te schakelen. Ik heb nog wel n bruikbare wifi op de al ingestelde spots zoals thuis
of in mn stamcafe. 
'N raadsel voor me, iemand enig idee?
Resetten op de fabriekinstellingen lijkt me riskant omdat ik dan misschien de kans loop ook de nog werkende wifispots
definitief uit te schakelen
icon

Beste antwoord door JohnH 1 december 2013, 16:17

Das vreemd.....

Heb je toevallig een app of widget in gebruik die van invloed kan zijn? Soms neemt een app simpelweg het heft in eigen hand en blokeerd de instellingen.

Alleen als er echt een defect is loop je een risico met een fabrieksreset.  Je zou eventueel een kunnen proberen toestel uit te zetten en de accu er heel even uit.  Of instaleer eens de app "wifi analyzer"  die heeft ook wat truukjes achter de hand.
Bekijk origineel

4 reacties

Das vreemd.....

Heb je toevallig een app of widget in gebruik die van invloed kan zijn? Soms neemt een app simpelweg het heft in eigen hand en blokeerd de instellingen.

Alleen als er echt een defect is loop je een risico met een fabrieksreset.  Je zou eventueel een kunnen proberen toestel uit te zetten en de accu er heel even uit.  Of instaleer eens de app "wifi analyzer"  die heeft ook wat truukjes achter de hand.
@ kim17

Dat is inderdaad erg vreemd.. Hebben de tips van JohnH tot een verbetering geleid? Ik hoor graag van je! 🙂
ik dacht dat whatsapp nog werkte via wifi, zodoende.
mogelijk via internet van mn abonnement (?)

wifi werkte dus  niet meer en was ook niet meer in te schakelen.
oorzaak mij onbekend!!??
na fabrieksreset alles weer ok.

zal die wifianalyzer nog even bestuderen.

totzover bedankt john en willem
Vaak schakelt een app over naar een verbinding die wel beschikbaar is......

Het komt soms voor dat instellingen erg "in de war" raken. De fabrieksreset lost dat in de meeste gevallen op zoals je zelf heb ondervonden.

Hou het even in de gaten, het is iets wat niet alleen erg vervelend is maar zou eigenlijk niet voor moeten komen. Ik gebruik zelf dagelijks een Y300 en die heeft nog nooit een enkel probleem gegeven maar dat zegt natuurlijk niets....

Dank voor de terugkoppeling en ik hoop dat alles nu naar behoren blijft werken !!

Reageer