Ik krijg geen notificatie melding van berichten etc via mijn apps op Oneplus 7

• 27 juni 2019
  • 6 reacties
  • 3302 Bekeken

Maandag Oneplus 7 ontvangen en ik krijg geen notificaties van nieuwe inkomende berichten/meldingen van mijn apps. Wanneer ik nu mijn mail, whatsapp etc open dan vliegen er plots tig berichten binnen.

Alle instellingen doorlopen zowel via de apps zelf als via 'instellingen' en alle vinkjes staan aan voor het ontvangen van meldingen. Foefjes doorlopen zoals cache wissen, apps opnieuw installeren en zelfs terug naar fabrieksinstellingen. Niks helpt.

Wie kan mij helpen want dit is heel vervelend.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
@DebbieB Welkom op het forum.

Heb je de software naar de laatste versie bijgewerkt?

Ik heb wat via Google gekeken en vond er niks over, maar het toestel is dan ook nog vrij nieuw.

Ik heb zelf de 6T en kom alleen tegen over geen notificaties vanwege batterij optimalisatie. Dit kun je vinden op Instellingen > batterij > Batterij optimalisatie. Je zou om te testen eens de apps uit de optimalisatie kunnen halen. Het kan ook zijn dat het een bug is maar lees er niks over.

Als je er niet uitkomt, kun je beter op het oneplus forum een bericht plaatsen. Zij hebben er meer ervaring mee, dan de gebruikers hier, ben ik bang.

Wel een mooi toestel wat hebt, geniet ervan.
@Glassertje Dankje voor je snelle reactie.

Ja de laatste software staat erop.

Ik heb wel nu net de betreffende apps uit de batterij optimalisatie verwijderd. Wellicht heeft dit effect.
Ik test het de komende uren en anders plaats ik het bericht nog in het oneplus forum.

Top toestel! alleen wel belangrijk om de notificaties te krijgen :)

Bedankt voor de hulp !
Reputatie 6
Badge +4
Hoi @DebbieB

Ik ga je nu iets heel vervelends vragen. Heb je het toestel al eens een keer gereset? Dus naar fabrieksinstellingen? Dit zou ook kunnen helpen. Zeg vervelends omdat ik het vreselijk vind als ik mijn 6T zou moeten resetten als alles er weer op moet zetten. 😁

Lees dat je hem pas vanaf maandag hebt, maar het nooit gedaan heeft? Dan lijkt me een fabrieksinstellingen reset niet veel te helpen, maar je weet nooit.

Ik zit terwijl ik dit bericht naar je typ, op tweakers te kijken. Zie dat het wel moet werken. Je zou het ook daar eens kunnen vragen. Dit is een Nederlands forum. Best kans dat je daar verder komt.

Het forum van oneplus 7 is hier. Mocht het helemaal niet lukken.
@Glassertje

Ja is ook al uitgevoerd, zonder succes helaas.

Ik gooi eens een bericht eruit op tweakers.
Want ik ontvang nog steeds geen berichten na de aanpassing in de batterij optimalisatie.

Toch bedankt!
Reputatie 6
Badge +4
@DebbieB Er is niks vervelender, dan dat je geen melding krijgt bij een nieuw bericht, dus nap je helemaal.

Succes en hoop voor je dat het snel opgelost is. Misschien heeft een andere gebruiker ook wel de 7 en weet het antwoord op je probleem. Dan lees je het hier. Dus houd je mail in de gaten.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi @DebbieB,

Dat is inderdaad niet fijn. Notificaties zijn enorm handig. Om mee te denken; heb je de notificaties in 'apps en meldingen' al eens helemaal uit gezet en daarna weer aan?

Of in de app zelf de instellingen gecheckt en eventueel bijgesteld? Staan eventuele machtigingen goed?

Reageer