Beantwoord

Imei simlock vrij

ik heb een huawei y 300 prepaid aangeschafd bij t-mobile, nu heb ik een andere provider.
sim kaart nieuwe  provider erin, en hij vraagt om een pincode om het sim netwerk te ontgrendelen.
De grap is dat als ik mijn Imei nummer door geef ze allemaal roepen die is sim lock vrij, ja dat klopt,ook op de verpakking staat niet dat er een simlock op zit.
De nieuwe sim kaart doet het probleemloos in een ander toestel, t mobile geeft als antwoord dat ik eerst bij t mobile moet blijven voor een jaar, maar let op hij is dus prepaid en Imei nummer is simlock vrij.
Please help😕
icon

Beste antwoord door Anne-Marie 10 juni 2014, 10:12

Hallo hexs, je kunt als het toestel een jaar oud de simunlockcode kosteloos opvragen. Meer informatie hierover vind je op: http://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen

De stappen die je moet nemen om je Huawei toestel simlockvrij te maken vind je in onze toestelhulp: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/huawei/ascend-y300/simlock-verwijderen/usecase/simlock-verwijderen

Bekijk origineel

24 reacties

Hallo hexs, je kunt als het toestel een jaar oud de simunlockcode kosteloos opvragen. Meer informatie hierover vind je op: http://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen

De stappen die je moet nemen om je Huawei toestel simlockvrij te maken vind je in onze toestelhulp: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/huawei/ascend-y300/simlock-verwijderen/usecase/simlock-verwijderen

Welke software staat er op jouw toestel ? De meeste Y300 toestellen zijn gewoon simlock vrij geleverd.... en indien niet werden deze kosteloos alsnog unlocked.... Er is in het Huawei topic veel over te lezen trouwens omdat T-Mobile verkeerde codes uitgaf en toestellen soms compleet onbruikbaar werden.....

Dingen worden wel wat tegenstrijdig aangezien men in het ene topic verteld dat alle toestellen zonder simlock worden geleverd en hier word nu weer vermeld dat het klopt dat jouw toestel een simlock heeft....

Het word dan ook eens tijd dat er een duidelijk verhaal komt of T-Mobile nu wel of niet nog steeds de toestellen levert MET een simlock Hoe zat het ook al weer met de EU regels over dit onderwerp........
Het wordt inderdaad tijd voor duidelijkheid, die toestelhulp is toch ook geen hulp....een simlock code aanvragen na een jaar dat is toch gewoon op een hele nare manier klanten aan je binden.
Dat is dus gewoon een sim lock, met dekans dat je je toestel vernagelt om op een andere manier van een jaarcontract af te komen...
Zo naar gevoel hierover.

quote=JohnH]Welke software staat er op jouw toestel ? De meeste Y300 toestellen zijn gewoon simlock vrij geleverd.... en indien niet werden deze kosteloos alsnog unlocked.... Er is in het Huawei topic veel over te lezen trouwens omdat T-Mobile verkeerde codes uitgaf en toestellen soms compleet onbruikbaar werden.....

Dingen worden wel wat tegenstrijdig aangezien men in het ene topic verteld dat alle toestellen zonder simlock worden geleverd en hier word nu weer vermeld dat het klopt dat jouw toestel een simlock heeft....

Het word dan ook eens tijd dat er een duidelijk verhaal komt of T-Mobile nu wel of niet nog steeds de toestellen levert MET een simlock Hoe zat het ook al weer met de EU regels over dit onderwerp........[/quote]
software weet ik trouwens niet? hoe kan ik dit zien?
Settings, over de telefoon, buildnummer... ik denk trouwens dat het de B199 versie is.....

Heb je ook even in het Huawei topic gekeken? daar is veel te lezen over het simlock vrij maken van dit type toestel.
Het is de B188, en ik ben de topic aan het doorlezen....heb ook de simlock code aangevraagt, dan maar betalen, maar ook dit kan niet omdat ie sim lock vrij is;)
Het is soms lastig met de Y300.... Je zou trouwens een update moeten hebben voor het toestel.....
krijg nu als melding sim blokkering opheffen
dan zou de code dat moeten doen.... Ik ga er wel van uit dat je toestel een T-Mobile branding heeft.....

Lukt het niet met de code GA DAN NIET KLOOIEN dus geen andere nummers proberen dat maakt je toestel onbruikbaar......
ok zal ik niet doen...updates aan het zoeken. en ja die branding is duidelijk te zien.
code als in pin van t-mobile sim kaart of puk? of van nieuwe provider?
Code als in code van de T-Mobile site om het toestel simvrij te maken. Let wel daar vraagt het toestel natuurlijk alleen om als je een niet T-Mobile simkaart plaatst. Word r na plaatsing van een andere sim om de unlockcode gevraagd zou de code van de site het toestel moeten ontgrendelen.

Als echter de site aangeeft dat het toestel al simlock is dan word het lastig en moet men een andere code bezorgen. Ik ben echter bang dat men om een voor mijn onduidelijke reden opeens gelockte toestellen is gaan verkopen.... die dan weer op de site als simlockvrij worden herkent... Dit om de klant nog meer in de war te brengen denk ik 🙂 :)

Mocht het niet lukken laat het dan even weten, dan kijk ik morgen of ik wat voor je kan doen of in elk geval eens duidelijkheid te krijgen over de situatie met de Huawei Y300
ok, ja dat wordt een probleem omdat hij sim lock vrij zou moeten zijn, maar ik heb eerst de melding gehad netwerk vergrendelt en de pin van de nieuwe provider ingetoest wat het resultaat geeft van deze melding.
zou hij dan unlockt moeten worden via de nieuwe provider?
Unlocken moet je doen met de simkaart van de nieuwe provider in je toestel.... Het toestel is immers niet gelocked voor T-Mobile kaarten.....

Soms vraagt het toestel eerst de (default) pincode van de simkaart en dan om een code om het netwerk vrij te geven Ik heb zelf nooit een Y300 hoeven te unlocken mijne zijn allemaal simlock vrij en maar eentje is T-Mobile branded

De rest van de avond kan ik helaas niet meer reageren maar ik kijk vol spanning morgen hoe het ervoor staat!
In dat geval wacht ik heel rustig en vertrouw ik jou op jouw deskundigheid om te kijken wat je voor mij kan doen.....
sim netwerk t-mobile nu ook op huawei geblokkeert....op mijn andere telefoon kreeg ik een confugiratie melding met sim kaart tmobile,niet gedaan natuurlijk,maar sindsdien sim kaart geblokt in huawei....
Zoal je kunt lezen, heb ik daar niet veel aan, omdat het toestel sim lock vrij is.
Ik wil jou in een prive bericht wel mijn Imei nummer geven zodat je het zelf kan zien.

Het probleem is een beetje dubbel.

De toestellen worden NIET als simlockvrij door T-Mobile geleverd.... Toch waren de eerste partijen allemaal simlock vrij en hadden alleen de Branding en bloatware. Er is toen een poosje geregeld dat mensen met een T-Mobile Y300 die een simlock had toch gratis een unlock code kregen en het toestel simlock vrij konden maken.

Blijft het probleem dat de site vreemde dingen aangeeft, eerst weren er netjes codes uitgegeven die meestal gewoon werkte, later bleek dat bij nieuwe toestellen de code helaas verkeerd was.

Het punt is nu dat strikt genomen je toestel MET simlock is verkocht, de site aangeeft dat hij simlockvrij is en de code die je krijgt niet werkt.... Nu heb ik niets met T-Mobile te maken maar men zou wel heel rap eens een heel duidelijk verhaal moeten plaatsen en de informatie op de unlock pagina aanpassen.

Ik heb niets aan je IMEI ik kan niet kijken in de gegevens en ben bang dat ik via Huawei ook niets kan doen. IK weet niet of de priveberichten al weer werken probeer anders een Tom te benaderen die was met de codes toendertijd bezig als ik het goed heb.
Ik heb Tom idd een week terug ongeveer al een prive bericht gestuurd, ik wacht het af...en anders nog 5 maanden en dan zit mijn 12 maanden vast zitten erop....:)
Het probleem is een beetje dat de berichten op het forum nog niet of niet goed werken..... Ik heb de vraag ook nog even in het update topic gesteld aan Tom.

Ik denk dat men wegens het prijsverschil toch weer de simlock heeft toegevoegd, hij was tenslotte na geld terug net geen 80 euro.... en T-Mobile wilt natuurlijk ook wel wat verdienen 🙂

Een heel goede tip is, als je een Huawei wilt, de G700.......Simlock vrij, 2 Gb RAM quadcore 720p 5" scherm en net geen 200 Euro..... en hij is vrijwel net zo snel als de P6....

Hij ligt niet bij elke winkel om de hoek maar geen ander toestel heeft meer waar voor zijn geld.....
Reputatie 5
@hexs ik heb je een privébericht gestuurd! 🙂
Is ook zo, tuurlijk moeten ze geld verdienen. Het zou alleen wat klantvriendelijker zijn om dit erbij te vermelden, dan is voor iedereen duidelijk waar hij aan toe is.

Het probleem is een beetje dat de berichten op het forum nog niet of niet goed werken..... Ik heb de vraag ook nog even in het update topic gesteld aan Tom.

Ik denk dat men wegens het prijsverschil toch weer de simlock heeft toegevoegd, hij was tenslotte na geld terug net geen 80 euro.... en T-Mobile wilt natuurlijk ook wel wat verdienen 🙂

Een heel goede tip is, als je een Huawei wilt, de G700.......Simlock vrij, 2 Gb RAM quadcore 720p 5" scherm en net geen 200 Euro..... en hij is vrijwel net zo snel als de P6....

Hij ligt niet bij elke winkel om de hoek maar geen ander toestel heeft meer waar voor zijn geld.....
@Tom

@ JonhH

Hij werkt 🙂
Reputatie 3
Dat is fijn om te lezen hexs, bedankt voor je reactie 🙂
Geweldig !

Ik wed dat Tom de redder in nood was 🙂 🙂

Veel plezier met de kleine Huawei !!! (het blijft een geweldig toestel)

Reageer