Beantwoord

ineens batterij snel leeg


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
Ik heb een abonnement met HTC Desire S sinds juni 2012. Al deze tijd zonder problemen gefunctioneerd batterij ging twee dagen mee, maar sinds een week gaat de batterij ineens binnen een halve dag leeg (maximaal 5 uur en dan is hij leeg). Het gebruik van de telefoon is niet veranderd. Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd, alleen de update van Whatsapp. Ik heb alle achtergrondprogramma's gesloten met Advanced Taskkiller. Geen resultaat. Hoe zou dit kunnen komen? En wat kan ik er nog aan doen?

Verder valt me vanochtend op dat ik geen bereik heb op mijn telefoon (soms wel, maar dan valt hij steeds volledig weg), terwijl anderen naast me ook T-mobile hebben en wel volledig bereik hebben. Ik kan handmatig het netwerk wel selecteren, maar dan verdwijnt hij binnen een minuut en komt er weer een melding geen netwerk beschikbaar. Hoe kan dit? Zouden beide zaken iets met elkaar te maken hebben?
icon

Beste antwoord door m.ve 16 april 2013, 18:53

-verwijderd-

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi M.v.E,

Dit zou inderdaad met elkaar te maken kunnen hebben.
Als je telefoon steeds opnieuw naar een netwerk moet zoeken is deze actiever bezig.
Dit ten koste van je batterij.

Echter, het probleem van je bereik kan ik niet verklaren, is je telefoon eens gevallen? Dit zou kunnen dat de antenne beschadigd is geraakt.
08-03-13 14:39 15T-Mobile rolt momenteel NL Alert (Cell Broadcast) uit over 3G. In de periode eind februari tot vandaag konden klanten met een HTC smartphone hinder ondervinden door een sneller leeglopende batterij. T-Mobile heeft dit probleem via een update van het netwerk opgelost. Jullie hoeven niks aan jullie instellingen te veranderen en zouden momenteel geen hinder meer moeten ondervinden.
Ik heb het zelfde probleem met een Sony Xperia S...
Reputatie 4
@ m.ve en J.Wijkamp

Wat een vervelende situatie zeg! 😞 Staat de laatst beschikbare software al op het toestel? Indien dat het geval is, zou ik jullie willen adviseren om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je het toestel selecteren en stapsgewijs zien hoe je deze handelingen kunt verrichten. Laten jullie even weten of dit het probleem heeft verholpen? 🙂
@ https://%22https://forum.t-mobile.nl/members/m-ve-287205/%22 en https://%22https://forum.t-mobile.nl/members/j-wijkamp-287206/%22

Wat een vervelende situatie zeg! 😞 Staat de laatst beschikbare software al op het toestel? Indien dat het geval is, zou ik jullie willen adviseren om de fabrieksinstellingen te resetten. Via https://%22http://www.t-mobile.nl/toestelhulp%22 kan je het toestel selecteren en stapsgewijs zien hoe je deze handelingen kunt verrichten. Laten jullie even weten of dit het probleem heeft verholpen? :)

Ik kan blijkbaar de update 1.17.404.3 voor de htc explorer alleen verkrijgen via OTA.
Ik kan nergens de update los vinden.
De helpdesk zegt dat de update niet los verkrijgbaar is.

Echter werkt de OTA niet met een geroot toestel.
Houdt dit nou in dat het probleem niet oplosbaar is?
Alleen last met een tmobile simkaart (heb al een nieuwe gekregen).
-verwijderd-
@ m.ve en J.Wijkamp

Wat een vervelende situatie zeg! 😞 Staat de laatst beschikbare software al op het toestel? Indien dat het geval is, zou ik jullie willen adviseren om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je het toestel selecteren en stapsgewijs zien hoe je deze handelingen kunt verrichten. Laten jullie even weten of dit het probleem heeft verholpen? :)


Bedankt voor de reaktie WillemE. Hoe zie ik of de laatste software op het toestel staat? Ik heb het resetten nog niet geprobeerd, want sinds vandaag heb ik er ineens een nieuw probleem bij; ik kan geen mobiel netwerk meer krijgen. Internet via Wifi doet het nog wel, maar wanneer ik mobiel netwerk aan wil zetten komt er geen 3G verbinding... Zou dit ook allemaal met elkaar te maken kunnen hebben? Ik heb mijn software nooit zelf geupgrade, mijn toestel heb ik sinds 6-2012. In mijn telefoon geeft hij aan Anroid systeem versie 2.3.5... Wat is nu je advies?
Reputatie 5
@m.ve wat vervelend dat je geen mobiel netwerk meer ontvangt. Ik begrijp dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's en dat je het toestel ter reparatie gaat aanbieden bij de verkoper.

Je vindt de informatie over je software doorgaans onder Instellingen > Info > Software informatie > Software nummer.

Reageer