Beantwoord

Instellingen Huawei E5372 icm Stel Samen en Stel Bij data simkaart

• 26 maart 2015
  • 4 reacties
  • 823 Bekeken

Hallo forum-ers,

ik heb een Huawei E5372 mobile MiFi en heb het "probleem" dat ik alleen via roaming internet verbinding krijg. Ik heb dan wel internet toegang maar het is een beetje gevaarlijk als je met de MiFi naar het buitenland gaat. Wat ik zie is dat de provider TMO NL is, wat mij t-Mobile lijkt te zijn. Toch moet ik roaming in het apparaat aanvinken om internet toegang te krijgen. Met "Settings->Dial-up->Profile Management" heb ik het volgende profiel ingesteld (en geactiveerd):

Profile name: T-Mobile Internet
User name: leeg
Password: leeg
APN (static): Internet

Netwerk type en operator selectie staan allebei op auto.

Weet iemand hoe ik deze MiFi juist in moet stellen om zonder roaming internet toegang te krijgen?

Alvast heel veel dank,
groeten, Arend
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 26 maart 2015, 11:45

Roaming aan hebben staan is geen probleem, T-Mobile blokkeert standaard de internetverbinding via buitenlandse aanbieders. Als je roaming dan toch aan heb staan, zal je eerst de vraag krijgen of je een travel&surfpas wil aanschaffen. En pas als je dat gedaan hebt kun je internetten in het buitenland.
Bekijk origineel

4 reacties

Roaming aan hebben staan is geen probleem, T-Mobile blokkeert standaard de internetverbinding via buitenlandse aanbieders. Als je roaming dan toch aan heb staan, zal je eerst de vraag krijgen of je een travel&surfpas wil aanschaffen. En pas als je dat gedaan hebt kun je internetten in het buitenland.
Hi Gwendolyn70,

Dank voor het snelle antwoord!
Huawei E5372 MiFi router, APN instellingen en activatie extra sim (mb-verdeler).

Heb me vandaag tureluurs gezocht naar instellingen voor deze mifi router om mijn extra sim (mb verdeler) te activeren. De standaard uitleg op de site werkte niet voor mij en ik kreeg maar geen connectie. Ergens onder in het archief van T-mobile vond ik de opmerking dat er een ANP in profielbeheer aangemaakt moest worden. Deze blog ging wel over telefoons maar toch geprobeerd. Voila verbinding !! en wordt je automatisch naar de activatie pagina geleid om de extra sim te activeren. (Je moet hiervoor dan via 192.168.8.1 via de wifi op je laptop verbinding maken met de mifi router die in het SSID overzicht staat) Maar helaas de pagina wilde niet laden en kwam met een connection timeout oid. Toen maar gebeld....en ja de dame van t-mobile activeerde de extra sim en koppelde dit aan mijn SSSB abbonement. Alles werkte en 4G kwam ook in het venster. ANP kan op verschillende manieren kennelijk. Ik heb de mijne als volgt ingesteld:

Profielnaam T-Mobile Internet
gebruikersnaam tmobile
wachtwoord tmobile
ANP op dynamisch gezet
Roaming is dan gewoon uit en het werkt perfect.

Instelling zoals op de t-mobile site staat is:

Profielnaam T-Mobile Internet
gebruikersnaam tmobile
wachtwoord tmobile
ANP smartsites.t-mobile of internet
staat niet bij of deze statisch of dynamisch moet zijn

Kortom het lukt wel deze mifi router goed in te stellen, alleen de activatie zal dan wel even telefonisch moeten met de klantenservice.

🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi waiphone,

Bedankt voor het delen van jouw instellingen en oplossing! 🙂 Dat is erg handig voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Een MB-verdeler kunnen wij trouwens ook activeren mocht het niet lukken. Maar gelukkig is het bij jou wel gelukt!

Laat je het weten als je nog ergens anders tegenaan loopt? Ik help je graag!

Reageer