Beantwoord

Instellingen mobiel voor internet en bellen onpeperk

• 8 januari 2020
  • 16 reacties
  • 494 Bekeken

Reputatie 2
  • Als APN kun je smartsites.t-mobile of internet gebruiken
  • Profielnaam: T-Mobile Internet
  • Inbelnummer: *99#
  • Homepage (URL): http://pda.t-mobile.nl
  • Toegangspunt (APN): smartsites.t-mobile of internet
  • Gebruikersnaam: tmobile
  • Wachtwoord: tmobile
  • Netwerktype: IPv4
  • Proxy server adres: geen
  • Poort: 8080 
  • IP-adres apparaat: automatisch
  • Naam servers: automatisch
  • Beveiliging (security opt): niet beveiligd
  • Verificatie: normaal

Moet ik dit zelf in vullen op mij telefoon 

Bij mij staat aleen  Gebruikersnaam, maar staat geen naan achter niets is ingevuld bij mij, en als dat moet waar kan ik dit vinden om intevullen 

icon

Beste antwoord door CrisTien 8 januari 2020, 18:42

Hallo @Carla19  Welkom in de community van T-Mobile.

Als je de simkaart van T-Mobile in je telefoon doet zet je de telefoon op automatisch netwerkselectie en hoef je verder niets in te vullen.

Het gaat allemaal vanzelf, je simcode opgeven en een pin instellen dat is alles.

Werkt je 4g goed?

Weet je zo voldoende? 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Carla19  Welkom in de community van T-Mobile.

Als je de simkaart van T-Mobile in je telefoon doet zet je de telefoon op automatisch netwerkselectie en hoef je verder niets in te vullen.

Het gaat allemaal vanzelf, je simcode opgeven en een pin instellen dat is alles.

Werkt je 4g goed?

Weet je zo voldoende? 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Carla19 

Welke telefoon heb je? Normaal zou de APN automatisch al bij namen toegangspunten staan. Instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Reputatie 2

Ik heb de sony Xperia XA2

Naam is ingevuld

App gevuld 

Proxy Niet

Poort Niet

Gebruikers naam  Niet

wachtwoord  Niet 

Server Niet

M MSC  Niet

Mms proxy Niet

Mms poort Niet

MCC Ingevuld 

MNC Ingevuld 

Verificatietype In gevuld 

APN prodecool Ingevuld 

Roamingprotocol voor APN Ingevuld 

APN Inschakelen/uitschakelaar Staat uit 

Drager Niet opgeven , ?

MVNO type geen ?

MVNO  waarde Niet ingesteld?

Zo staat het bij mij ingesteld 

Reputatie 7
Badge +13

@Carla19 

Lijkt mij gewoon goed als het automatisch is ingesteld. Wat werkt er dan niet precies voor je?

Reputatie 2

Ik was aan het rond kijken voor mijn mobieltje  toen kwam ik dit tegen 

Het luk mijn nog steeds niet hoe ik mijn TicWatch E2 niet kan verbinden  met mij mobiel 

Ik zie ook nergens staan op mij TicWatch Tmobiel net werk 

Terwijl ik wel in de App van Tmobiel onder  service-App instellingen  Gebruik dit account op je Smartwatch en die heb ik op aan staan 

Gr Carla 

Reputatie 7
Badge +13

Als je gewoon netwerk hebt en je kan bellen internetten en sms'en dan ligt het denk ik niet aan de APN instellingen.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://manuals.coolblue.nl/d5/ticwatch-s2-collectie.pdf&ved=2ahUKEwjXjYLR6_TmAhVBU1AKHYBsAqUQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3nK08OkSOBkAbd3askMcWq

Dit is de handleiding in het Nederlands.

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Carla19 

De TicWatch moet gewoon gekoppeld worden zoals in de handleiding staat, zie de link die @Waqqas je stuurde. Die koppeling moet je eerst in orde hebben voor dat je iets anders kunt doen b.v. in de T-Mobile app.

De TicWatch praat enkel via Bluetooth met jouw Sony Experia en het maakt daarbij helemaal niet uit hoe de Sony met internet verbonden is, via Wifi of 4G. De APN instellingen hebben daarom helemaal niets met de TicWatch te maken en je zult op de TicWatch ook niet zien dat je met T-Mobile verbonden bent, hij praat immers enkel met de telefoon via Bluetooth.

Samengevat: De Experia praat met internet via Wifi of 4G en geeft alles door aan de TicWatch via Bluetooth. Zonder de Experia kan de TicWatch dus helemaal niets, behalve de tijd aangeven.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +20

@Carla19 Ik heb een apple 🍎 IWatch en zie ook nergens in mij watch TM staan, maar ga ik naar buiten en heb ik mijn Telefoon bij mij werkt alles perfect door dat het klokje gekoppeld is met mijn Telefoon.

Er kan geen data kaartje in je watch dus hij synchroniseert met je telefoon.

Download en installeer de Wear OS by Google app vanuit de

Google Playstore

Let op je smartphone moet gebruik maken van Android 4.4 of hoger

Zie linken die ik je heb gegeven. De uitleg is redelijk duidelijk.

Aan de instellingen van je TMobile verbinding moet je niets veranderen.die staan automatisch ingesteld.

Als ik jou was zou ik gewoon opnieuw beginnen en stap voor stap de instructies goed lezen.

Succes!

Reputatie 2

Bedank Chris tien en Folkert 

Dus als ik het goed begrijp draait het om de Bluetooth 

En kan dan de Wi-Fi van Telfort die ik wel ziet in mijn TicWatch ziet staan onder Connectiviteit uitzetten 

En dat internet Word overgenomen door Tmobiel en de Bluetooth via mij mobiel ?

Heb ik dat goed ?? Puf 

Groetjes Carla 

Reputatie 7
Badge +20

@Carla19 Je kan de WiFi gewoon aan laten staan. De watch reageert in huis via wifi en buiten neemt je 4g van TM het over als je 4G in je gsm aan hebt staan. 

Je moet Bluetooth wel altijd aan laten staan en altijd buiten je gsm bij je hebben.

Het gaat allemaal automatisch als je goed hebt gekoppeld.

Als ik bij iemand op bezoek ben en op hun wifi netwerk inlogt met mijn gsm, neemt mijn horloge ook gelijk dat netwerk over.

Het gaat er dus om dat je een x goed koppelt en verder gaat alles vanzelf via je telefoon. Wil je een app op je watch zetten gaat dat ook via je telefoon in de app van de watch.

Zet  zonodig bij Instellingen in de watch(app) aan dat hij de instellingen van je gsm moet overnemen.

Succes!

Reputatie 7
Badge +20

@Carla19 Ik ben nu wel erg benieuwd of je iets aan onze tips had en het uiteindelijk is gelukt? #Watch 

Reputatie 2

Ja Cris Tien

Ik ben blij met je 

En met Folker 

Julie zijn beide toppers 

Het werk prima ik heb niets verbanden aan de instellingen 

Alles gelaten zo als het was 

En inderdaad is buiten meer berijk

Toppers zijn jullie 🥰😍👍☎️📱🎉🎊🎈🏆

Reputatie 2

Vergeten Waggas top

👍🥰😍🎈🏆🎊

Reputatie 7
Badge +20

@Carla19 Hartelijk dank! Heel fijn dat het is gelukt.

Jij blij, en wij blij dat jij blij bent🤣🙋‍♀️🍾📱

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +18

Nou @Carla19 van zulke berichten worden wij Superusers @CrisTien  @Waqqas en ik ontzettend blij! 😃😃

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Carla19 

Altijd goed om te horen dat het gelukt is en veel plezier verder nog!

Reageer