Vraag

Internet uit op vakantie

Reputatie 2
Morgen ga ik op vakantie naar het buiteland.
Nou wil ik dan geen gebruik meer maken van het internet, gaat mijn internet vanzelf uit als k in het buiteland kom, of moet ik dat zelf doen, en zo ja, hoe doe ik dit dan?
Want ik wil graag wel naar Nederland kunnen smsen.
x

3 reacties

Reputatie 2
Als je een Blackberry hebt kun je via de netwerkinstellingen aangeven dat je de gegevensservice via "roaming" uit wil hebben. Dit houd in dat je blackberry geen verbinding maakt met het internet in het buitenland, maar je gewoon nog wel op een netwerk zit en dus kan bellen en smsen. Als je geen Blackberry hebt zou je even bij de netwerkinstellingen moeten kijken of er een soortgelijke functie is (Uitschakelen bij Roaming dus)
Reputatie 4
Hallo RoosXx...

Bij mijn toestel heb ik ook de dataroaming uit staan. Dan valt idd internet uit zogauw je je in het buitenland bevindt. Om helemaal zeker te zijn zou je ook de mobile data kunnen uitschakelen 🙂 , maar dan werkt wel de eventuele wifi niet in het buitenland!

Groetjes en succes...
Heb zelf een extreem handige app ontdekt Roamy. Hiermee geef je zelf aan welke app(s) internettoegang hebben, je kan ze zelfs voorzien van een limiet zodat er niet meer MB's worden verbruikt dan door jou is ingesteld.

Erg handig voor op reis, zoek eens op Roamy in de Google Play Store.

Succes en een fijne vakantie.

Reageer