Beantwoord

Issue met runtime update (OS 10 v2836) BB Passport/Audible werkt niet meer.

• 10 mei 2016
  • 6 reacties
  • 507 Bekeken

Hallo Forum!

Ik heb een paar weken geleden de OS mijn BB Passport SE bij laten werken naar versie 2836. Blijkbaar is hier een runtime probleem mee waardoor Android apps niet worden gedeïnstalleerd maar geheugen blijven vastgehouden. Als gevolg hiervan is mijn runtime bestand naar een grootte van meer dan 12GB gegroeid. Gevolg was dat bijvoorbeeld Deezer vaak vastliep; mijn Audible app liep echter gewoon door.

Intussen heb ik de BB patch geladen (http://crackberry.com/android-runtime-update-blackberry-10-now-available) maar er zijn een aantal zaken die nu gebeurd zijn:
1. de update blijft aangeven "initializing, please wait".
2. als ik 'm toch reboot werkt Deezer duidelijk beter, maar werkt Audible niet meer (ik vind audible belangrijker dan Deezer - de app speelt twee seconden af van een hoorboek en stopt dan voor een seconde of vier om daarna het proces te herhalen).
3. ik kan nog steeds geen Android apps deïnstalleren - als ik audible deïnstalleer dan zie ik dat hij nog steeds alle bestanden behoud.

Ik heb intussen diverse zaken geprobeerd.
- factory reset + meest recente backup,
- factory reset + oudere backup,
- reload OS + oudere backup,
- sideloaded van oudere runtime versie via sachesi.
Wat ik ook doe, audible blijft niet werken.

Ik heb nu opnieuw de telefoon naar OS v2836 geupdate, patch geladen en de telefoon staat nu al twee dagen op "initializing, please wait". Ik weet niet goed hoe ik nu verder moet. Hebben jullie suggesties?

Alvast mijn dank!
Willem Jan
icon

Beste antwoord door Rajaalderi 12 mei 2016, 13:29

Hallo Willem-Jan,

Welke versie van de audible app gebruik je nu? en heb je deze via een site als APKMirror of APKPURE gevonden?

Als de telefoon verder goed werkt zou ik eerst proberen de falende apps volledig te verwijderen, daarna een volledige backup te draaien, vervolgens de telefoon volledig opnieuw installeren en ten slotte de apps die niet werkten opnieuw te installeren. Ik weet niet of je deze volgorde al hebt geprobeert?

De backup die nu word teruggezet bevat de gegevens van de falende apps nog, dus het kan zijn dat daar ergens een bestandje/scriptje/macrootje tussen zit die er voor zorgt dat het iedere keer weer misgaat.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Willem-Jan,

Hier schijnen meer mensen problemen mee te hebben. Maar vaak komen ze er wel uit met Sachesi. Ik vind het erg vreemd dat dit niet gewerkt heeft.

Heeft u alle twee deze bar-files vervangen met Sachesi?

Ziet uw PC de telefoon als je hem met een USB kabel koppelt?

Ik hoor het graag!
Hallo Rajaalderi,

Mijn dank voor je reactie! Mijn Passport werkt op zich nog steeds. En deze runtime-files heb ik met behulp van Sachesi geïnstalleerd, wat ervoor zorgde dat het runtime probleem (ook) wordt opgelost maar zorgde er niet voor dat Audible ging werken.

Mijn idee is om nu om
1. een oudere versie van de audible app te installeren zo gauw ik door heb hoe ik Sachesi kan gebruiken om de huidige versie van audible kan verwijderen.
En als dit niet werkt:
2. een oudere versie van de gehele OS te installeren, en dan alles opnieuw van de grond af aan op te bouwen (en geen back-up terug te zetten).

Wat zijn uw ideëen bij dit aanvalsplan?

Mvrgr,
WJ
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Willem-Jan,

Welke versie van de audible app gebruik je nu? en heb je deze via een site als APKMirror of APKPURE gevonden?

Als de telefoon verder goed werkt zou ik eerst proberen de falende apps volledig te verwijderen, daarna een volledige backup te draaien, vervolgens de telefoon volledig opnieuw installeren en ten slotte de apps die niet werkten opnieuw te installeren. Ik weet niet of je deze volgorde al hebt geprobeert?

De backup die nu word teruggezet bevat de gegevens van de falende apps nog, dus het kan zijn dat daar ergens een bestandje/scriptje/macrootje tussen zit die er voor zorgt dat het iedere keer weer misgaat.
Sorry dat ik zo lang heb gewacht met te reageren. Ik heb met uw hulp mijn BB weer aan de gang gekregen en heb ook met een oudere versie van de audible-app ook dat weer werkende gekregen. En nu kan ik mijn BB weer gebruiken zonder na te hoeven denken. Erg fijn & mijn dank!
Reputatie 4
Badge +4
Dat is fijn om te horen! Veel plezier er mee en graag gedaan!
welke versie van de hoorbare app gebruikt u nu? en heb je ze gevonden via een site zoals
IMO APP?

Als de telefoon goed werkt, probeer ik eerst de defecte apps volledig te verwijderen, neem dan een volledige backup, start de telefoon opnieuw op en laat de apps die niet werkte opnieuw installeren. Ik weet niet of u deze methode al heeft geprobeerd?
imo for pc, KIK For PC and snapchat on pc. Because your mobile is not working well, so you will have to run your application in pc.

Reageer