Vraag

Kan de statusbalk niet naar beneden slepen

Sinds een paar dagen kan ik de statusbalk niet meer naar beneden slepen. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik eraan kan doen? Een normale reset heeft het probleem niet opgelost...

11 reacties

Hoi bart_gk, welkom op het klantenforum.

Bedoel je met een normale reset het herstarten van je telefoon?
Welke telefoon gebruik je? Welke softwareversie staat erop?
Kun je de balk in Safe Mode wel naar beneden slepen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bart,

Welkom op ons Forum!

Heb je het bericht van Kaassausje al gezien? Ik zie dat je gebruik maakt van een Sony Xperia Z3 Compact. Welke software versie staat er op je toestel? Heb je onlangs een update uitgevoerd? Ik zie op deze pagina dat meerdere mensen dit probleem ervaren. Lukt in de safe mode wel zoals Kaassausje aangeeft? Ik zie in dit topic dat een fabrieksreset het problee heeft verholpen. Mocht je jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen, maak dan wel eerst een back-up van je gegevens.

Ik hoor graag van je!
Bedoel je met een normale reset het herstarten van je telefoon?
Welke telefoon gebruik je? Welke softwareversie staat erop?
Kun je de balk in Safe Mode wel naar beneden slepen?

Ik bedoelde inderdaad de normale herstart (met een klein geel knopje)
Het gaat inderdaad om de Xperia Z3 Compact met Android 5.1.1.
In Safe Mode zit er ook geen beweging in.

Hi Bart,

Welkom op ons Forum!

Heb je het bericht van Kaassausje al gezien? Ik zie dat je gebruik maakt van een Sony Xperia Z3 Compact. Welke software versie staat er op je toestel? Heb je onlangs een update uitgevoerd? Ik zie op deze pagina dat meerdere mensen dit probleem ervaren. Lukt in de safe mode wel zoals Kaassausje aangeeft? Ik zie in dit topic dat een fabrieksreset het problee heeft verholpen. Mocht je jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen, maak dan wel eerst een back-up van je gegevens.

Ik hoor graag van je!

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga één dezer dagen maar proberen de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bart,

Laat je ons weten of het heeft geholpen? Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan weten! 😉
Zojuist de telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen... Heeft niet geholpen. Weet iemand misschien nog een andere oplossing?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Bart,

Heel vreemd. Je zou verwachten dat een software probleem na een fabrieksreset opgelost zou zijn.

Wellicht dat het ligt aan de calibratie van je scherm, zou je hier naar willen kijken? De instructies vind je op deze pagina.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Als ik *#0*# probeer krijg ik deze boodschap te zien: "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Dit werkt dus niet, is er een andere manier om in het testmenu en bij de het "calibratie-menu" te komen?
Reputatie 6
Hoi Bart,

Heb je de update voor Android 6 nog niet binnen? Wellicht dat die update de oplossing biedt.

Wanneer je de telefoon verticaal houdt, dus in landscape-mode, kun je dan wel de balk omlaag trekken?

Wanneer dit ook niet werkt, zou je dan om te proberen even een alternatieve launcher willen installeren? Dat is een alternatief menu zeg maar, waarmee sommige opties verbeterd zijn dan origineel. Zo kun je ook je schermen naar keuze aanpassen. Je zou Nova Launcher (gratis) eens kunnen proberen, om te kijken of het daarmee verholpen wordt.

Je kunt bij Sony een code intoetsen zodat je in het service menu komt. Deze code is:

*#*#7378423#*#*

Kies vervolgens 'Service Tests' en kies daarna 'Touchscreen'. Veeg vervolgens overal alle hoeken en gaatjes die je maar kunt vinden. Hier zullen dan streepjes tevoorschijn komen. Veeg je ergens en er komen geen streepjes, dan is dat gedeelte van het scherm niet goed. In jouw geval dus de bovenkant.

Om je toestel/scherm opnieuw te kalibreren heb je bij Sony een app nodig. Deze kun je HIER downloaden. Hij is veilig 😉. Installeer deze, leg je telefoon op vlakke ondergrond en voer de app uit. Na een 15/20 seconden is je scherm opnieuw gekalibreerd.

Een hoop info, hopelijk lukt het!

Let us know!
Hallo, met googlen op mijn probleem kwam ik bij dit draadje.
Mijn z3 compact "denkt" namelijk dat ie linksboven wordt aangeraakt. 3-5 seconden nadat het scherm uitgaat, gaat ie daarom weer aan. En bij wegleggen terwijl het scherm gedraaid is zodat de knoppen bovenaan zitten, wordt het vierkantje "ingedrukt"
Bij bovengenoemde service test wordt linksboven een stukje wit terwijl voor de rest de bovenste balk zwart blijft.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Dit vreet batterij
Bij die kalibreer app wordt toestemming gevraagd oa dat er smsjes gestuurd kunnen worden en gebeld kan worden, lijkt me toch niet zo nuttig voor alleen het scherm fiksen
Reputatie 7
Badge +15
Hi Renate,

Wat onhandig dat je hier ook last van hebt! 😞

Heb je toevallig gekeken of er een software-update voor je klaar staat? Mocht dat niet het geval zijn dan wil ik je adviseren om dit forumtopic even door te nemen. Je vindt daar namelijk allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Wil je laten weten of je daar mee uit de voeten kunt? We blijven graag op de hoogte!

Reageer