Beantwoord

Kan geen bestande naar sd kaart schrijven

• 31 januari 2021
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

Krijg steeds een melding dat ik niet naar mijn sd kaart kan schrijven. Hij staat op alleen lezen. Weet 8emand wat ik hier aan kan doen

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 januari 2021, 11:27

Hallo @dilkado1954 

Deze schijf is tegen schrijven beveiligd (locked)

Meestal krijg je deze melding als de vergrendel schakelaar aan de linker kant van de SD kaart op LOCK staat. Zorg dat deze schuif schakelaar naar boven is geschoven (unlock positie). Je kan geen inhoud wijzigen of verwijderen als de kaart “locked” is. Als je een microSD- of een miniSD-kaart gebruikt, doe de kaart dan in de SD-adapter. De SD-adapters hebben ook een vergrendel schakelaar. Als de lockschakelaar niet in de gesloten stand zit, maar je toch deze foutmelding krijgt kan je nog één ding doen.

1. Schuif de schakelaar naar boven en beneden. Doe dit drie keer.

2. Laat het staan op de ‘lock’ positie voor 30 seconden.

3. Schuif de schakelaar naar boven om de kaart weer te unlocken.

Als dit ook niet werkt is de kaart waarschijnlijk beschadigd en zou je alleen nog kunnen proberen om de kaart te formatteren; je bent dan wel al je gegevens kwijt.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @dilkado1954 

Deze schijf is tegen schrijven beveiligd (locked)

Meestal krijg je deze melding als de vergrendel schakelaar aan de linker kant van de SD kaart op LOCK staat. Zorg dat deze schuif schakelaar naar boven is geschoven (unlock positie). Je kan geen inhoud wijzigen of verwijderen als de kaart “locked” is. Als je een microSD- of een miniSD-kaart gebruikt, doe de kaart dan in de SD-adapter. De SD-adapters hebben ook een vergrendel schakelaar. Als de lockschakelaar niet in de gesloten stand zit, maar je toch deze foutmelding krijgt kan je nog één ding doen.

1. Schuif de schakelaar naar boven en beneden. Doe dit drie keer.

2. Laat het staan op de ‘lock’ positie voor 30 seconden.

3. Schuif de schakelaar naar boven om de kaart weer te unlocken.

Als dit ook niet werkt is de kaart waarschijnlijk beschadigd en zou je alleen nog kunnen proberen om de kaart te formatteren; je bent dan wel al je gegevens kwijt.

Reageer