Beantwoord

Kan gesprek niet beëindigen op Sony Xperia X

• 18 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 637 Bekeken

Ik heb de laatste Sony XPERIA X. Sinds een aantal weken (laatste update?) lukt het me niet om een gesprek te beëindigen als ik bel of gebeld wordt. Het scherm wordt donker en gaat gewoon niet meer aan! Ik moet het simkaartje eruit halen anders blijft het gesprek in b.v. een voicemail!!!
Gisteravond mijn telefoon gereset... Terug naar fabrieksinstellingen. Maar het heeft niets opgelost!
Zo'n slechte telefoon heb ik nog nooit gehad!
Wat moet ik doen?? Moet nog een jaar hiermee!!

Alvast bedankt,

Groet,

Barbara
icon

Beste antwoord door ShadowLea 19 oktober 2017, 18:01

Helaas een vaker voorkomend probleem in Xperia toestellen. Het is een probleem met de proximity sensor.

Heb je een hoesje, of screen protector? Zo ja, probeer dan eerst eens zonder. (Of de originele bescherm folie, sommige mensen schijnen die erop te laten.)

Werkt dat niet, probeer dit dan eens:

Stap 1. Zet de telefoon uit.
Stap 2. Druk stevig op de linker en rechter bovenhoek (vooral de rechter) van het scherm, ongeveer 3-4 seconden. (Zie rode cirkels afbeelding)
Stap 3. Zet het toestel opnieuw aan.
Stap 4, Sruk nogmaals 3-4 seconden stevig op de beide bovenste hoeken van het scherm.

Klinkt heel raar, maar het probleem is dat het scherm te ver van de nabijheidssensor af gaat staan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helaas een vaker voorkomend probleem in Xperia toestellen. Het is een probleem met de proximity sensor.

Heb je een hoesje, of screen protector? Zo ja, probeer dan eerst eens zonder. (Of de originele bescherm folie, sommige mensen schijnen die erop te laten.)

Werkt dat niet, probeer dit dan eens:

Stap 1. Zet de telefoon uit.
Stap 2. Druk stevig op de linker en rechter bovenhoek (vooral de rechter) van het scherm, ongeveer 3-4 seconden. (Zie rode cirkels afbeelding)
Stap 3. Zet het toestel opnieuw aan.
Stap 4, Sruk nogmaals 3-4 seconden stevig op de beide bovenste hoeken van het scherm.

Klinkt heel raar, maar het probleem is dat het scherm te ver van de nabijheidssensor af gaat staan.

Ik hoop dat dat het is, maar bij mij heeft dit het niet opgelost.
Ik heb ook een ander vermoeden… Ik word nu inmiddels 3 a 4 keer gebeld vanuit het buitenland. Neem deze gesprekken natuurlijk niet aan. Maar wanneer ik dat wel zou doen gaat de meter lopen. Een meter waarvan ik het gesprek niet kan verbreken. Volgens mij zijn er momenteel handige oplichters aan het werk.
De volgende nummers komen veelvuldig voor:
+45 78 72 51 40
+45 78 72 51 45
+31 20 643 3361
+44 20 3219 1469
+45 78 76 84 15
+31 30 297 7002
+44 7760 661121
Kan T-mobile deze nummers blokkeren voor gebruikers van T-mobile?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @brew 

Goed dat je zelf niet hebt teruggebeld. Wij kunnen deze nummers niet blokkeren, maar jij kan ze wel zelf blokkeren in je toestel. Verder is het advies om niet op te nemen en vooral niet terug te bellen. 

Zelf die nummers blokkeren lukt mij niet. Kan je mij daarvan vertellen hoe dat dan moet?  

Reputatie 3
Badge +1

Hi @brew 

Hier kan ik je zeker bij helpen! Wat voor telefoon maak je gebruik van? Ik geef voor de zekerheid zowel de iPhone als de Android uitleg! :wink:

Voor Android:

1. Open de 'Telefoon'-app.
  2. Druk op het telefoonnummer dat je wil blokkeren.
  3. Druk in het menu dat verschijnt op 'Gegevens'.
  4. Druk rechtsboven op de drie puntjes.
  5. Druk op 'Contact blokkeren'.

Voor iPhone:

1. Open de Telefoon-app en ga naar het tablad ‘Recent’;
  2. Naast het nummer dat je wilt blokkeren, tik je op de ‘i’;
  3. Veeg wat naar onderen en kies ‘Blokkeer deze beller’;
  4. Tik nog eens op ‘Blokkeer contact’ en je bent klaar.

Laat je even weten als het is gelukt? 

Reageer