Vraag

Kan ik 1 specifiek nummer blokkeren in mijn telefoon?

• 2 februari 2012
  • 7 reacties
  • 2341 Bekeken

Kan ik 1 specifiek nummer blokkeren in mijn telefoon?

Ik heb een HTC legend en wordt al 2 weken bijna dagelijks gebeld door een bedrijf. Ook tijdens mijn werk, waar ik niet kan en mag bellen.

Voordat ik kan opnemen, schakelen zij zelf door naar een gesproken bericht, waarin zij zeggen met mij contact te willen hebben.

Iemand heeft, zéér waarschijnlijk met opzet, een foutief nummer doorgegeven aan deze instantie en nu word ik dus steeds gebeld.

Het is een mobiel nummer, waar ik al naar terug sms-te dat het een foutief nummer is en dat ik niet degene ben die zij zoeken.

Eerder belde ik al naar het nummer, maar dan kom ik in een ellelang keuzemenu, waar ik mijn belminuten niet aan wil opmaken.

ook vandaag werd ik hierdoor weer gebeld.

Weet u een oplossing?

Bedankt, mea

7 reacties

@Beekeme

Helaas kunnen wij geen mobiele nummers blokkeren, je kunt wel een formulier voor telefonisch overlast invullen en naar ons toe sturen. In sommige telefoons is het ook mogelijk om bij de instellingen een mobiel nummer te blokkeren, daarvoor kun je in de handleiding kijken.
Reputatie 6
Tip: kijk even in de handleiding van je telefoon. 'n Vriend van me heeft een HTC sensation en hij kan in z'n telefoon bepaalde nummers blokkeren. Zorg wel dat je zowel de 06 xxxx xxxx als de +31 6 xxxx xxxx blokkeert. Dan weet je zeker dat je niet gebeld kan worden door dat nummer.
Reputatie 2
Badge
Je kunt er ook een app voor gebruiken, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.appbrain.com/app/blacklist-free/vc.software.blacklist
Geweldig bedankt voor jullie reacties.

Die App zou een oplossing kunnen zijn.

In mijn telefoon heb ik nog niets kunnen ontdekken; misschien toch even de hele handleiding doorploegen...

En anders vul ik idd even zo'n formulier in,

Nogmaals bedankt!
Geweldig bedankt voor jullie reacties. Die App zou een oplossing kunnen zijn. In mijn telefoon heb ik nog niets kunnen ontdekken; misschien toch even de hele handleiding doorploegen... En anders vul ik idd even zo'n formulier in, Nogmaals bedankt!

Ik heb meerdere app's geprobeerd, die blokkeerden helemaal geen enkel ingegeven nummer; dus geen goede optie.

Daarna heb ik naar T-Mobile klantenservice gebeld.

Ik werd geholpen dooe een zeer attente jonge vrouw, die via T-Mobile belde met het bedrijf.

Zij vertelde dat zij ditzelfde bedrijf gebruiken als mensen bij T-Mobile betalingsachterstand hebben, en zij dus een toegangscode hadden voor het bedrijf. Ik kreeg een medewerker van het betrefffende bedrijf aan de telefoon die gelukkig mijn nummer uit de computer heeft gewist.

Helemaal perfect, bedankt klantenservice (ik heb helaas haar naam niet onthouden)

Groetjes Mea
Reputatie 6
Badge +9
Leuk dat je de goede afloop nog even meld.
Gelukkig opgelost!
Reputatie 7
@Beekeme
Dat is goed nieuws, Mea! :D

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat mijn collega Peggy je heeft geholpen. Ik heb haar je compliment doorgestuurd!

Reageer