Beantwoord

Kan ik een Htc one unbranden???

• 6 november 2013
  • 11 reacties
  • 1747 Bekeken

Dag
ik vroeg me af kan je de tmobile branding uit of weghalen zo ja hoe doe ik dat, HTC zelf doet dit niet heb al naagevraagd???
Bedankt graag reactie😕
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 11 november 2013, 14:15

Wat ik begreep vanuit de toestelexpers van T-Mobile is dat er wat extra functies worden toegevoegd met betrekking tot het 4G netwerk van T-Mobile, waaronder dat als er tijdens het 4G gebruik (data only netwerk) een gesprek binnenkomt je telefoon zonder enige onderbreking terugschakelt naar 3G/2G zonder dat je hier iets van merkt. Ook na het gesprek zit je nagenoeg direct weer op het 4G netwerk zodat je met volle snelheid weer kunt internetten.
Ik heb dit vorige week met een branded toestel kunnen testen en ik moet zeggen dat dit erg goed werkt.
Met mijn unbranded One nog geen toegang tot het 4G netwerk en daarnaast in mijn woonplaats tot volgend jaar Feb geen 4G te vinden dus hoe het daarbij gaat werken weet ik nog niet.
Bekijk origineel

11 reacties

Gewoon je toestel rooten en de bootloader verwijderen   dat is alles.

Weet wel waar je aan begint...  meestal als je moet vragen hoe je zoiets doet heb je niet de juiste texhnische kennis om te weten wat de risico's zijn als er iets misgaat. Het is heel eenvoudig van een HTC one een mooi glimmend rechthoekig objeckt te maken wat alleen nog nuttig is om je paieren tegen wegwaaien te beschermen.....

Als je weet waar je mee bezig bent gaat er een wereld van extra mogelijkheden voor je open.....  Mijn advies is dan ook   eerst jezelf heel goed informeren en dan besluiten wat verstandig is.... Je verliest de mogelijkheid tot OTA upgrades en er zal geen of weinig ondersteuning meer komen van HTC en T-Mobile....

Het Unbranden van toestellen is dan ook meer iets voor "gevorderden"
@Phrozencrew

Maar is het niet mogelijk om alleen de branding te verwijderen maar het toestel daarna wel weer normaal te maken (ongeroot, OTA upgrades van HTC) ?

Mijn vorige toestel was een s3 die niet gebrand was maar daarmee ontving ik gewoon OTA updates van Samsung. Die situatie wil ik het liefst nu ook weer hebben met mijn One. direct de updates van HTC wanneer die beschikbaar komen zonder die wekenlange vertragingen van T-Mobile.
Als het toestel zonder branding is geleverd krijg je de ota via de fabrikant. Eenmaal geroot en de bootloader unlocked lukt het zelden het toestel weer zo te krijgen als hij uit de doos kwam en is het meestal niet meer mogelijk ota updates te krijgen.
Je kunt dan meestel wel gewoon de update doen via de SD kaart, maar niet altijd dat blijft proberen en light aan hoe het toestel is geroot.

. Ik raad het dan ook af als je niet van plan bent alleen een custom ROM te gaan gebruiken.
ik zou ook graag van die t-mobile ellende afkomen, maar wel me toestel orgineel houden.
ik ben niet bang te rooten, alleen is idd een custom rom niet perfect.

ik had bij t-mobile specifiek ook om unbranded gevraagd, maar kreeg dus branded :(

ik word er echt gek van hoe traag me telefoon opstart door die t-mobile ellende, scheelt bijna 20 seconden ten opzicht van unbranded (HTC One)
ook weet ik wel welke provider ik heb dus die vertraagende splash screen heeft totaal geen nut en wekt alleen irritaties op.
daarnaast wil ik al die t-mobile troep niet, nutteloze apps en ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet wil, nja dat zou ik graag willen bepalen, maar met branded word er van alles door je strot gedauwd.

een oplossing en antwoord van t-mobile zou ik graag wel willen zien, het moet kunnen het weer unbranded te maken, alleen hun kunnen je daar denk het beste mee helpen.

en t-mobile stop aub met die nutteloze reclame door toestellen te branden....klanten kiezen al voor jullie, hoeven ze toch niet x op x aan herrinderd te worden!
Ik ben bang dat je niet helemaal gebrijpt waarom een toestel branding heeft....

Wil je een unbrabnded toestel dan kun je gewoon direct een toestel ergens kopen, geen branding en geen extra opstart schermen en geen bloatware van de provider. Je moet dan wel bereid zijn de volle prijs voor een toestel te betalen. Als je via een provider een toestel bij een abonoment neemt is een deel van het toestel gesponsort door die provider en in ruil daarvoor is het toestel niet alleen voorzien van een simlock (om het eerste jaar toch het bedrag terug te verdienen) maar ook is er vaak een extra provider splash schreen en wat bloatware toegevoegd. Mensen willen goedkoop een toestel en dat heeft wel voorwaarden, dit heeft niets met reclame te maken en een provider zal nooit zonder extra kosten een unbranded toestel leveren.

Overgins is dat extra splashscreen een scherm wat tijdens het booten te zien is, het vertraagt het opstarten niet! wel kan het zijn dat sommige apps opgestart worden die het booten wat vertragen maar bij T-Mobile is alle bloatware gewoon uit te zetten en dan starten deze apps ook niet meer op. Verwijderen kan niet bij alle apps maar ook dat is nu eenmaal het gevolg van het goedkoop een toestel willen hebben.

Als je dus geen Branding op je toestel wilt is het heel eenvouding, koop een los toestel voor de volle prijs en neem bij de provider van jou keus een sim only abonnement. 

Vergeet echter niet dat een branded toestel ook voordelen heeft, updates en upgrades lopen dan via de provider en niet meer via de fabrikant. In veel gevallen heeft de provider eerder de update beschikbaar als de fabrikant zelf dit omdat op fora zoals dit er veel contact is tussen de klanten en de provider over eventuele gebreken in de software. Bij een unbranded toestel kun je niet langer de updates uitgegeven door een provider instaleren.

Elke provider wereldwijd hanteerd dit systeem,  denk maar eens hoeveel een provider eigenlijk voorschiet op jou toestel....   je loopt de winkel uit met een toestel dat los 700 euro kost en dat terwijl je niets of maar een heel klein bedrag betaald...... de rest zit in je abo en betaal je per maand min of meer af....

Nogmaals de keus is aan de klant, wil je geen extra opstart scherm en software van de provider dan kun je heel eenvoudig in elke telefoonwinkel een unbranded versie kopen van een toestel naar keuze die prima werkt op elk netwerk. Maar dan moet je wel de volle retail prijs in een keer betalen.  Vrijheid komt met een prijs 🙂
Wat ik begreep vanuit de toestelexpers van T-Mobile is dat er wat extra functies worden toegevoegd met betrekking tot het 4G netwerk van T-Mobile, waaronder dat als er tijdens het 4G gebruik (data only netwerk) een gesprek binnenkomt je telefoon zonder enige onderbreking terugschakelt naar 3G/2G zonder dat je hier iets van merkt. Ook na het gesprek zit je nagenoeg direct weer op het 4G netwerk zodat je met volle snelheid weer kunt internetten.
Ik heb dit vorige week met een branded toestel kunnen testen en ik moet zeggen dat dit erg goed werkt.
Met mijn unbranded One nog geen toegang tot het 4G netwerk en daarnaast in mijn woonplaats tot volgend jaar Feb geen 4G te vinden dus hoe het daarbij gaat werken weet ik nog niet.
Reputatie 1
Als je van die zooi afwilt met opstartscherm enzo, dan reset je je htc one en start hem op zonder simkaart. Daarna doe je je simkaart erin en dan zeg je annuleren als die aangeeft dat hij software van de provider of simkaart wil installeren. Dan start je htc net zo snel op als ee unbranded, maar heb je toch de voordelen van branded.
??  De software van de provider zit in de ROM, niet in de simkaart. Het T-Mobile logo is het tweede bootlogo wat in de ROM zit gebakken en de apps zijn voorgeinstaleerd en of je nu wel of niet met de simkaart opstart die apps staan gewoon op het toestel.

Een unbranded toestel heeft simpelweg een andere ROM en het kan heel goed zijn dat die ROM sneller (of trager) opstart.  Die paar keer per maand dat je een toestel moet herstarten lijkt mij geen echt probleem als het dan 20 seconden langer duurt maar dat is persoonlijjk.

Het meest handige is gewoon de apps die je niet wilt gebruiken uit te schakelen en de iets langere opstarttijd en het logo voor lief te nemen. Als je tijdens het opstarten even naar links (of als je dat liever doet naar rechts) kijkt zie je het opstart logo ook niet.

Het is trouwens nooit een goed idee om in een toestel wat aanstaat een simkaart te plaatsen..... zowel je toestel als de simkaart kan defect raken als je dat doet.
Reputatie 3

In veel gevallen heeft de provider eerder de update beschikbaar als de fabrikant zelf

De fabrikant zal toch echt 1st de nieuwe android voor het toestel beschikbaar moeten stellen en dan kunnen providers pas werken aan de branded versies. Een branded versie is toch gewoon een bewerkte unbranded versie?
Oftewel de unbranded versies zijn altijd eerder klaar dan de branded versies.

Ik weet niet meer hoe lang ik ooit heb moeten wachten op een update van t-mobile voor mijn branded galaxy s2 terwijl de unbranded versie er al lang was en de 2 grote concurrenten Vodafone en KPN hadden de update ook al lang klaar voor de branded toestellen.
@ peter045

Onze software-expert binnen T-Mobile heeft onlangs twee blogs geschreven over de T-Mobile branding. Ik denk dat door het lezen veel vragen die je hebt beantwoord worden! 🙂
Ik ben bang dat je niet helemaal gebrijpt waarom een toestel branding heeft....

Wil je een unbrabnded toestel dan kun je gewoon direct een toestel ergens kopen, geen branding en geen extra opstart schermen en geen bloatware van de provider. Je moet dan wel bereid zijn de volle prijs voor een toestel te betalen. Als je via een provider een toestel bij een abonoment neemt is een deel van het toestel gesponsort door die provider en in ruil daarvoor is het toestel niet alleen voorzien van een simlock (om het eerste jaar toch het bedrag terug te verdienen) maar ook is er vaak een extra provider splash schreen en wat bloatware toegevoegd. Mensen willen goedkoop een toestel en dat heeft wel voorwaarden, dit heeft niets met reclame te maken en een provider zal nooit zonder extra kosten een unbranded toestel leveren.

Ik snap niet waarom providers nog met dergelijke fabels komt. Rekenkundig is dit ook niet meer rond te rekenen met de SIM/only abonnementen want bij de reguliere abonnementen is het toestel vaak al in de abonnementsprijs verrekend en vaak nog duurder ook.

Een rekenvoorbeeld.

----------------------------------------------------------------
T-Mobile Sim Only

Startabonnement (2 jaar):     5.00
Internet (1GB)      10.00
Bellen (200 minuten)      6.00
Los toestel (prijs van T-Mobile):  590.48 (HTC One zwart)
------------------------------------------------------
Totaal (24x abbo + toestel):    1094.48

Dat is een mooi sommetje op basis van de gegevens uit de shop.
Nu eenzelfde rekensom maar dan op basis van een gelijkwaardig abonnement.

Stel Samen, als je alles zelf wilt kiezen

Startabonnement:     10.00
Internet (1GB)      15.00
Bellen (200 minuten)     15.00
Extra betalen voor toestel:   296.95 (HTC One zwart)
------------------------------------------------------
Totaal (24x abbo + restant toestel):  1256.95

Wanneer je een SIM-only neemt samen met de HTC One zwart dan heb je hem niet alleen unbranded, het is nog eens €162,47 goedkoper ook. Ditzelfde sommetje kun je met vrijwel alle toestellen maken en je zult op dezelfde uitkomst komen. Het is niet helemaal terecht dat er steeds maar weer wordt gesteld (en dit doen dus alle providers) dat een provider toelegt op een toestel want dit is niet zo, de klant betaalt die sigaar uit eigen doos helemaal zelf.

Klanten doen dit echter niet zo omdat deze vaak niet de volle mep voor een toestel in één keer wil neerleggen en gaat voor een abonnement waar het toestel 'bij in' zit. Die constructie snap ik wel en als alle providers dit zo vertellen dan is dat nog eerlijk ook. Dan zou ik het extra geld zelfs nog een risicodekking willen noemen ook vanwege gederfde inkomsten bij wanbetalers. Eerlijkheid, dat siert dus meer dan zeggen dat een toestel een cadeau is.

Verwijderen kan niet bij alle apps maar ook dat is nu eenmaal het gevolg van het goedkoop een toestel willen hebben.
Ja, dat is mooi. Je betaalt meer voor een branded toestel en dan wordt dit op de klant afgewenteld. Niet geheel terecht. Een klant kan na 2 jaar naar een andere provider stappen maar het toestel zal voor altijd branded blijven totdat het zo versleten is dat het in de vuilnisbak *kuch* recycling *kuch* beland.
Dat is gewoon reclame. Als T-Mobile een echte service met de apps zou willen verlenen, waarom moet er dan zo drastisch op een ROM worden ingegrepen?

Verder heb je helemaal gelijk, alle providers hanteren dezelfde constructie qua abonnementsopbouw, dit zal ook niet snel veranderen maar het branden van toestellen zou men niet meer op deze manier moeten doen. Bovendien is er ook nog eens willekeur in het spel. Ik heb een HTC One X via T-Mobile (unbranded) maar voor hetzelfde geld had deze branded geweest. Dit type toestel (en nog een paar andere) is zowel branded als unbranded uitgeleverd.

Voor de mensen die zelf met een custom ROM aan de slag wil kan dit een ramp zijn aangezien je niet zomaar alle bootloaders kan gebruiken omdat er nogal wat verschillen zijn.

Het zou een mooie dienst zijn om na het verlopen van een abonnement ook een toestel te unbranden zoals dit ook met unlocken kan. 🙂

Reageer