Kan Sony Ericsson niet simlock vrij krijgen

Heb gister naar t mobile gebeld om te vragen hoe ik mij mobiel simlock vrij kan krijgen.

vandaag netjes een uitleg via email toe gestuurd gekregen, geprobeerd maar werkt niet.

unlock code blijkbaar "ongeldig"

hoe lang moet de unlock code zijn?

de mijne was 15 cijfers maar toen ik hem invoerde kon er nog 1 bij.

alvast bedankt

17 reacties

Reputatie 6
@Chieloverbeek
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

De unlockcode voor Sony Ericsson toestellen moeten uit 16 cijfers bestaan. Als je een unlockcode hebt ontvangen van 15 cijfers, dan kun je een 0 voor de unlockcode plaatsen. Laat je weten of het is gelukt?
Lukt nog steeds niet

krijg nog steeds een melding "code is ongeldig"

kan het nu nog 1 keer proberen anders blokeerd die...
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg echter wel een 16 cijferige unlock code bij het invoeren van de IMEI.

Bij het invoeren van de unlock code krijg ik ook de opmerking code ongeldig.

Weet iemand hoe dit opgelost moet worden?
Reputatie 5
@Chieloverbeek
@F0kkedeVries

Zouden jullie de procedure kunnen beschrijven die jullie hebben ontvangen?
@Aeon

Dit is de procedure die ik heb gebruikt, het werkt dus tot punt 5

Het unlocken gaat als volgt:
1. Plaats een 'vreemde' SIM-kaart in het toestel; (een SIM-kaart die wordt geweigerd door het toestel)
2. Druk met de navigatie stick 1x naar links, toets 2x *(STER) en nogmaals de navigatie stick 1x naar links,Wacht tot de melding: "Netwerk" verschijnt;
3. Selecteer nu op de [Kiezen];
Wacht tot de melding: "MNC2" verschijnt;
4. Selecteer nu op de [Kiezen];
Wacht tot de melding: "Voer NCK in" verschijnt;
5. Voer nu de code (...........................) in en bevestig met de [ok] toets;
6. Druk nu op de [clr] toets om het menu te verlaten.
7. Het toestel is nu vrij van SIM lock.
Hetzelfde bij mij:

1. Plaats een simkaart van een andere provider (KPN, Vodafone, Telfort) in uw toestel.;
2. Zet uw toestel aan;
3. De tekst ´Plaats de juiste simkaart´ verschijnt op uw beeldscherm.
4. Ga met de pijl/joystick naar links en druk 2 keer op: *
5. Ga opnieuw met de pijl/joystick naar links
Let op: u ziet deze stappen niet in het display verschijnen.
6. Selecteer: Netwerk
7. De tekst ´Voer NCK in´ verschijnt op uw beeldscherm
8. Druk op: Yes
duurt lang...
Reputatie 5
@F0kkedevries
@Chieloverbeek

Welke melding krijgen jullie op het toestel zodra je deze aanzet met een simkaart van een provider hierin geplaatst?
waar haal je die NCK code weg want die heb ik niet:S
Reputatie 5
@Mark123

Kun je niet vinden hoe je in het menu bij NCK moet komen, of heb je de 16-cijferige code nodig?
16 cijferige code maar moet ik die dan opschrijven want die heb ik niet ik heb wel t-mobile maar hij zegt van dat t-mobile hem niet kent:S

de imei code heb ik wel
??? want wil het nu graag weten:S

wat moet ik doen mn mobiel is voor 2008 geloof ik

tis een sony ericsonn w660i

zeg maar!!!
@mark123 zoek eerst zelf eens op de site, staat er wel ergens. weet zo effe niet waar.

@aeon "plaats de juiste simkaart"
Iemand...?
Duurt lang
Reputatie 7
@Chieloverbeek
Mijn excuses voor de late reactie.

Zou je mij een privébericht willen sturen met de unlockcode die je van ons hebt ontvangen? Ik kijk deze dan voor je na.

@Mark123
Om je toestel simlockvrij te kunnen maken heb je de simunlockcode nodig. Deze kun je opvragen via My T-Mobile door te kiezen voor 'Toestel en Sim' en dan 'Simlock verwijderen'.
Bedankt Chieloverbeek!

Na het aanvragen van een unlock code word je verwezen naar de toestelhulp, maar daar staat dan weer niets over de te volgen procedure. Niet erg handig. Je instructie werkte op een K810i.

PS. Je hoeft niet een vreemde SIM-kaart te plaatsen, hij doet het ook met de oorspronkelijk SIM.

Reageer