Beantwoord

Klacht over defecte XPeria Z

Beste forumleden en T-Mobile,

graag wil ik een reactie op het volgende. Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik kan het niet anders verwoorden. 

12 juli heb ik mijn Xperia Z ter reparatie aangeboden bij een van jullie filialen. De USB aansluiting is defect en aangezien het defect RUIM binnen een half jaar viel wilde ik graag een reparatie. 
Langer dan verwacht kreeg ik mijn telefoon op 1 augustus terug. Wat schertste mijn verbazing dat het defect niet onder de garantie viel. Waarom dat zo was moest ik via navraag van jullie bij de reparatieservice vernemen. Mijn telefoon zou last hebben van val/druk en stootschade wat geenzins het geval is. Mijn telefoon heeft altijd netjes in een beschermend hoesje gezeten en is simpelweg in de drie maanden dat ik hem had geen enkele keer gevallen of gestoten. Tevens blijkt uit reactie van de consumentenbond ( http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/sony/xperia-z/) dat het een veel voorkomend probleem is dat bij meerdere mensen voorkomt. Ook op internationale fora van o.a. Sony komt dit probleem veelvuldig voor en ook onder forumleden hier, zoals we hebben kunnen lezen.

Maar wat ik nog frapanter vond is dat de achterzijde van de Xperia telefoon verkeerd teruggeplaats was. Dit was duidelijk doordat hij ruim uitsteekt aan de rechterzijde en er aan de linkerzijde een deel  niet overlapt met de telefoon. 
Na contact met jullie via zowel de klantenservice als de winkel, vele excuses en verontschuldigingen namens de reparatieservice de telefoon nogmaals aangeboden bij de reparatieservice, want dit kon en mocht niet gebeuren volgens jullie medewerkers. Ook was er bij mij als bij de medewerkers reden om te denken dat hij nu niet meer waterdicht was. 

Afijn, de telefoon nogmaals aangeboden bij de reparatieservice op 2 augustus. Ik was dan ook blij dat ik al snel weer, op 8 augustus,  bericht kreeg dat mijn telefoon mijn kant op kwam.
Maar, wat bleek, de achterkant was nog steeds even ongerepareerd als eerst. De achterkant van de telefoon steekt nog even ver uit als voor de reparatie, wat mij frapant lijkt want volgens de status van Dynafix is hij gerepareerd. Maar niets is minder waar, hij wijkt nog evenzeer af als de dag dat ik hem opgestuurd heb, wat ook aantoonbaar is door de foto's die ik genomen heb voordat ik hem verstuurd heb.

Na lang wachten op contact van jullie kant op een belletje kwam de langverwachte excuses, op 27 augustus. Dit weet ik precies omdat het mijn verjaardag was en ik hoopte op goed nieuws van jullie kant en uitzicht op een werkende telefoon, maar uiteindelijk was de melding dat ik mijn telefoon op mocht sturen, wederom, om hem te laten repareren door Dynafix/Teleplan. Ook dit maal weer excuses door een medewerker, want het was toch wel gek dat dit gebeurd was en dit hoort niet. 
Op 30 augustus is hij dan alsnog weer via de winkel opgestuurd. De medewerker in de winkel was ook hoog verbaasd dat er niets veranderd was. De status die werd gekoppeld voor het reparatieproces was het volgende : "Na vorige reparatie is backcover niet goed teruggeplaatst. Gelieve deze goed terug te plaatsen". Vrij recht door zee lijkt mij. 

Nu kreeg ik 11 september mijn langverwachte telefoon weer terug, en wederom is de backcover niet teruggeplaatst en is de telefoon op precies dezelfde manier naar mij toegezonden als dat ik hem deze en afgelopen keer had opgestuurd. Ik ben wederom naar de winkel gegaan, en die hebben het dossier heropend en mij toegezegd dat er contact vanuit jullie zou komen.

Jullie kunnen mijn teleurstelling wel begrijpen dat we nu alweer een week verder zijn en ik nog niets heb vernomen. Telefoontjes naar jullie heeft geen zin, want via het telefoonnummer krijg ik geen mensen te spreken die inhoudelijk over mijn probleem kunnen praten. Ik word zo zachtjesaan gegijzeld door mijn eigen telefoon en het wachten op een reactie van jullie kant en dit staat me zeer tegen.  Ik heb sinds dag 1 begripvol gereageerd, altijd geduldig gewacht en geprobeerd de juiste wegen te bewandelen om me gehoord te voelen. Ik betreur het ook ten zeerste dat ik nu de weg van sociale media moet bewandelen, maar ik heb het gevoel alsof ik zachtjesaan door mijn opties heen ben. Graag krijg ik van jullie dan ook een inhoudelijke reactie over mijn probleem hetzij via de telefoon of de e-mail in de hoop dat we naar beider tevredenheid tot een oplossing kunnen komen. 
icon

Beste antwoord door WillemE 20 september 2013, 14:59

@ Finkel84

Ik kan me je frustratie over deze gang van zaken goed voorstellen, dit is zeer slordig en vreemd. Ik ga meteen contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling. Op het moment dat ik een reactie heb zal ik jou hier meteen over informeren. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
@ Finkel84

Ik kan me je frustratie over deze gang van zaken goed voorstellen, dit is zeer slordig en vreemd. Ik ga meteen contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling. Op het moment dat ik een reactie heb zal ik jou hier meteen over informeren. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak!
Heel erg bedankt voor je berichtje. Het heeft overduidelijk geholpen want ik ben zojuist gebeld en krijg een vervangend toestel!
Reputatie 6
@Finkel84, fijn om te lezen dat het is opgelost en bedankt dat je dit nog even hebt laten weten op het forum. Nogmaals excuses voor het ongemak!

Reageer