Beantwoord

Lenovo Moto Z Play verbinden met autoradio

De telefoon en de autoradio vinden elkaar wel, maar helaas is het niet mogelijk om te bellen. Dat gaat alleen via de telefoon. Telefoonaudio kan ik niet aanvinken. Elke andere telefoon van Samsung werkt wel in de auto maar de Moto Z Play niet. Heeft het wel gedaan toen ik hem net had maar na een update niet meer. Wie kan mij verder helpen, kan wel terug gaan naar fabrieksinstellingen maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt en dat wil ik liever niet.

Groetjes,
C. Hom
icon

Beste antwoord door Egbert54 8 maart 2017, 14:40

Ok. De door Motorola zelf aangedragen oplossing is als volgt:

1) ga naar Instellingen

2) Selecteer optie Locatie

3) Kies rechtsboven de drie puntjes

4) Kies optie Scannen

5) Zet Bluetooth-scannen uit.

Dit zou het Telefoonaudio probleem oplossen.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hoi C. Hom,

Allereerst welkom op het forum!

Hmm vreemd zeg. Werkte de verbinding niet meer sinds een update op je telefoon of een update op je autoradio? Welke autoradio gebruik je? Mocht het een geïntegreerde autoradio zijn, dan horen we graag welk model dit is, welk model auto het is en wat de bouwjaar is. Wellicht dat we met behulp van deze informatie een soortgelijke situatie kunnen vinden.

Heb je jouw toestel al geprobeerd te verbinden met andere apparaten via Bluetooth? Ervaar je dan ook problemen met het bellen of afspelen van geluid?

Mocht je toestel ook met andere apparaten moeite hebben met het maken van een stabiele verbinding, dan wil ik je adviseren om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Hallo Issam,

Dank voor je reactie. In mijn auto zit de radio van citroen. in de lijst van citroen staat hij als Hands-Free set. Mijn auto is een C4 Picasso van het bouwjaar 2007. De radio en telefoon vinden elkaar wel, maar het is niet mogelijk te spreken en het geluid te horen. Kan de telefoon gewoon bedienen met de knoppen op het stuur maar dan gaat alleen de telefoon over. Ik probeer ook als ik verbinding heb de functie telefoonaudio in te schakelen maar dat lukt niet. Ik hoop dat je me verder kan helpen. Heb de telefoon gisteren terug gezet naar de fabrieksinstelling maar dat heeft niets geholpen. De Android-versie op mijn telefoon is 6.0.1, deze staat ook op de telefoon van mijn vrouw een samsung s5 en die doet het wel in de auto.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi C. Hom,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Jammer dat de fabrieksreset niet heeft geholpen. Zo te lezen staat er een software update (naar 7.0 nougat) voor jouw toestel klaar die je kunt downloaden, zou je dat willen doen? Wil je daarna eens kijken of het dan wel werkt? Kun je eens een printscreen van jouw scherm maken als je de optie 'telefoonaudio' wilt inschakelen? Krijg je een foutmelding? Heb je jouw toestel al geprobeerd te verbinden met andere apparaten via Bluetooth? Lukt dat wel?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Helaas lukt het me niet om een printsreen te maken. De update naar 7.0 nougat lukt ook niet als ik een software update doe dan geeft hij aan uw apparaatsoftware is bijgewerkt. Andere apparaten vind hij ook niet zoals mijn printer. Ik krijg geen foutmelding als ik telefoonaudio wil inschakelen, hij pakt het vinkje gewoon niet.

Groetjes,

Cees
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cees,

Heel opmerkelijk dat het bij alle andere telefoons wel werkt, maar bij jouw Lenovo niet.. Hopelijk komen we er gauw achter waar dit aan ligt!

Wat lukt er niet met het maken van een printscreen? Het toevoegen aan een reactie kun je doen met de button 'Afbeeldingen'. Het maken van de printscreen kun je doen door de volume en power-button tegelijk ingedruk te houden, als het goed is hoor je dan het geluid van een sluiter en dan is het gelukt. Dan hebben wij ook gelijk voor ons wat precies het probleem is.

Heb je na het resetten van jouw toestel de back-up gelijk teruggezet? Ik wil je namelijk aanraden om een reset uit te voeren, maar dan de back-up nog niet direct terug te zetten. Op deze manier ontdekken we of er misschien een app of instelling zorgt voor het probleem met de autoradio. Zou je dit eens willen testen en laten weten of het dan wel werkt?

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk komen we dan weer dichterbij de oplossing!
Mijn collega en ik hebben ook een Moto Play Z. Wij hebben hetzelfde probleem. Ik was plotseling mijn gekoppelde bt devices kwijt en na mijn headset opnieuw te hebben gekoppeld kon Telefoonaudio niet meer worden geselecteerd. Mijn collega had een nieuwe bt headset gekocht en kon deze optie ook niet selecteren terwijl de headset dit wil ondersteund. Re lijkt eenvoudig probleem te zijn met dit toe telefoon
Correctie laatste zin: Er lijkt een probleem te zijn met dit type telefoon.
Hallo David,
Heb vandaag de fabrieksinstelling opnieuw in gesteld. Daarna in de telefoon met de autoradio gekoppeld en alles werkte, daarna alle apps op de telefoon gezet die ik normaal gebruik en ook toen werkte alles. Telefoon weggelegd toen ik hem weer pakte stond er dat er 25 apps geupdate waren daarna weer gekoppeld in de auto en toen werkte het allemaal niet meer. Denk dat het aan de google apps ligt. Ga nu alles weer opnieuw instellen en zal dan automatische update uitschakelen en kijken of het dan blijft werken. Zal hier nog uitleg overgeven als die het dan wel blijft doen.

Groeten,

Cees
zie voor mogelijke oplossing:
https://forums.lenovo.com/t5/Moto-Z/Bluetooth-devices-does-not-reconnect-to-both-Phone-audio-amp/m-p/3587850#M1606
Reputatie 6
Badge +17
@Egbert,

Lastig dat je hier ook problemen mee ondervindt! Is het toevallig opgelost met de oplossing die je net deelde? Kun je anders eens kijken naar het bericht van C. Hom? Het lijkt te liggen aan een van de apps. Kun je ook eens een goede back-up maken van jouw gegevens en vervolgens jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? En vervolgens niet gelijk de back-up terugzetten, maar eerst proberen jouw toestel te verbinden met de autoradio. Lukt het dan wel?

Ik hoor het graag van je!

@Cees,
Goed om te lezen dat je dit hebt uitgeprobeerd! Het lijkt inderdaad te liggen aan één van de apps. Heb je toevallig al opnieuw kunnen instellen? Werkt het nu wel weer? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
De oplossing van Motorola zelf die ik hier heb gedeeld, werkt vooralsnog bij mij en bij degene die op het Motorola forum het probleem heeft aangekaart. Er zijn overigens meerdere BT problemen gemeld met ons toestel die allemaal sterke overeenkomsten vertonen. Het zou best met een update te maken kunnen hebben omdat de problemen van recente aard zijn. Het uitzetten van BT scanning in Location Services zou dit probleem kunnen opzeilen. Ik ga het de komende dagen aanzien.
Vandaag weer gekoppeld in de auto maar wederom geen telefoonaudio. Weet niet wat nu het probleem is. Ga hem weer opnieuw terug zetten dan de 25 updates doen en kijken of die dan wel werkt. Daarna maar weer mijn apps installeren 1 voor 1 en dan kijken bij welke hij stopt.
C. Hom probeer eerst de oplossing die ik via bovenstaande link heb aangedragen. Ik heb tot nu toe geen problemen met Telefoonaudio
Probeer bij die link te komen maar lukt nog niet erg.
Ok. De door Motorola zelf aangedragen oplossing is als volgt:
1) ga naar Instellingen
2) Selecteer optie Locatie
3) Kies rechtsboven de drie puntjes
4) Kies optie Scannen
5) Zet Bluetooth-scannen uit.

Dit zou het Telefoonaudio probleem oplossen.
Dank je wel ga dit meteen proberen. Dit is de oplossing, heb het net gedaan en nu heeft de telefoon audio. Dank je wel Egbert54
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cees en Egbert,

Wat fijn om te lezen dat het is opgelost! 🙂 Bedankt voor het delen van jouw oplossing Egbert! Erg handig voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Graag gedaan!

Reageer