Beantwoord

LG G3 accu loopt zeer snel leeg

• 7 april 2016
  • 5 reacties
  • 5143 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een klein jaartje de LG G3 16 GB verkregen bij het abonnement bij T-mobile.
Echter is de accu zeer slecht geworden (na een korte periode sinds het toestel gekocht is) nadat deze bijna 2 a 3 keer per dag moest worden opgeladen. ik heb de accu nagekeken echter bleek dat deze helemaal niet bol stond, dus heb ik deze toch maar snel vervangen. Maar helaas heeft dit niet gewerkt ,want de telefoon is sinds die tijd alleen maar slechter geworden qua accuduur (gaat bij normaal gebruik max 3 uur mee).

ik heb al veel geprobeerd:

+ De accu is vervangen
+ Ik speel er geen zware grafische spellen mee of andere belastende applicaties
+ Taakbeheer wordt zeer vaak gebruikt voor op de achtergrond draaiende apps
+ Toestel is reeds geüpdatet naar android 6.0

Mijn vraag is: wat is de oplossing voor dit probleem?
icon

Beste antwoord door Thalina 8 april 2016, 10:07

Hoi SuperboerHarm,

Allereerst welkom op het forum! Wat een toffe naam heb je! 😉 Ben je in het dagelijks leven echt boer?

Terug naar je vraag. 3 uur is wel erg kort inderdaad! Goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd, natuurlijk jammer dat het nog niet geholpen heeft. Zou je eens naar dit topic kunnen kijken? Hier vind je een hele lijst met tips om de batterijduur van je Android-batterij te verlengen.

Zou je ook eens een andere oplader willen proberen? Het kan namelijk zo zijn dat de oplader die je nu gebruikt te weinig Ampere door laat stromen. De accu wordt dan wel volledig opgeladen, maar loopt dan sneller leeg.

Mocht dit niet helpen dan kun je zoals aangegeven staat aan het eind van het topic nog een fabrieksreset proberen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens.

Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi SuperboerHarm,

Allereerst welkom op het forum! Wat een toffe naam heb je! 😉 Ben je in het dagelijks leven echt boer?

Terug naar je vraag. 3 uur is wel erg kort inderdaad! Goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd, natuurlijk jammer dat het nog niet geholpen heeft. Zou je eens naar dit topic kunnen kijken? Hier vind je een hele lijst met tips om de batterijduur van je Android-batterij te verlengen.

Zou je ook eens een andere oplader willen proberen? Het kan namelijk zo zijn dat de oplader die je nu gebruikt te weinig Ampere door laat stromen. De accu wordt dan wel volledig opgeladen, maar loopt dan sneller leeg.

Mocht dit niet helpen dan kun je zoals aangegeven staat aan het eind van het topic nog een fabrieksreset proberen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens.

Houd je ons op de hoogte?
ik heb precies het zelfde. kreeg. de melding dat ik Android 6.0 er op kon zetten en heb dat gedaan.
echter voor de update ging mijn batterij een hele dag mee. nu haal ik hoog uit 6 uur en dan doe ik er niks geks mee.
ik heb hem al terug gezet naar de fabrieks instellingen. heb mn beeld helderheid op 0% staan en verder is alle onnodige verbindingen uitvgeschakeld.
ik vind dit erg vreemd.
ik heb mijn g3 nu 3 maanden .

alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hey Somebody35,

Vervelend dat jij ook last hebt van dit issue na de update van Android. Het komt inderdaad vaker voor...

Zou je bij je instellingen eens naar je batterij kunenn gaan? Onder batterverbruik zou je kunnen kijken of alles apps helemaal geoptimaliseerd zijn. Dit schijnt nog wel eens over het hoofd te worden gezien, waardoor je batterij sneller leegloopt. Dit werd ook in dit topic als oplossing gevonden.

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen en hoop dat het je geholpen heeft!
hey david,

ik heb het volgende gedaan ,

ik had de update gedaan via de service tool van lg, dus ik heb hun gebeld in te vragen wat het kon zijn. zij gaven als advies in die tool de update-foutherstel uit te voeren, dit heb ik gedaan en tevens heb ik de app doze geïnstalleerd. dit heeft geresulteerd dat mijn accu duur drastisch verhoogd is nu kan ik met een volle accu weer een hele dag doen.

tip voor mensen die het zelfde probleem ondervinden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Somebody35,

Aah wat super dat het is gelukt met behulp van de tip van LG. Ook super bedankt voor het delen van deze tip. Hier zullen andere klanten zeker wat aan hebben! 😳

Reageer