Vraag

LG G3 gaat niet meer aan

• 18 maart 2017
  • 4 reacties
  • 5495 Bekeken

Beste,
Sinds gisteravond doet mijn Lg G3 het niet meer. Ik was op een Nieuwsapp aan het kijken en toen viel ie uit. Ik kan hem niet meer aanzetten en hij reageert ook niet als ik m in de oplader stop. Weet iemand wat er mee aan de hand is?
Met vriendelijke groet,
Vivian

4 reacties

Reputatie 2
Badge +13
Beetje lastig aan te geven wat er aan de hand is. Je hebt wel recentelijk een back-up gemaakt?

Heb je al geprobeerd om door middel van de knoppen het toestel aan te krijgen?
Let op! Geen back-up = alles kwijt!!
Zie voor instructies de video:
Ik heb wel recentelijk foto's op mijn computer gezet, maar sinds de nieuwe android versie kon ik geen echte backup maken via LG tool helaas.
Ik heb inderdaad geprobeerd om via de knoppen op de achterkant de telefoon weer tot leven te wekken. Het is helaas nog niet gelukt. Ik heb ook de telefoon gebracht naar een telefoonwinkel en deze zegt dat de telefoon niet meer gemaakt kan worden. Het is toch schandalig dat een smartphone maar 2,5 jaar mee gaat?? 😞
Reputatie 4
Badge +5
We leven in een wegwerpmaatschappij, Vivian_.
2,5 jaar is kort maar verschillende factoren kunnen ten grondslag liggen..kwaliteit merk, gebruiker.
Feit is dat een smartphone meer functies heeft dan alleen bel en sms, scherm is groter dan een basic toestel en er bestaat iets als pech.
Reputatie 7
Badge +9
Probeer dit eens:

1. Haal de batterij eruit.
2. Hou de aan/uit knop 15 seconden ingedrukt. (Zonder batterij en zonder oplaadkabel!) Dit is wat we een discharge noemen, het haalt al het resterende stroom van het toestel.
3. Stop de batterij weer in het toestel.
4. Laad de telefoon ongeveer 15 minuten op met de originele LG lader die bij de telefoon hoort.
5. Probeer na deze 15 minuten het toestel aan te zetten.

Als hij opstart, maak dan direct een backup van al je gegevens. Dit is een probleem met het moederbord, en ik kan niet garanderen dat hij het blijft doen. Waarschijnlijk zit je wel aan een nieuwe.

2.5 jaar is 250 jaar in technologietermen. Op het moment dat hij uit de fabriek komt, is hij al verouderd. Het is nou eenmaal een extreem gevoelig, fragiel stukje elektronica waar constant vanalles mee gebeurt, en 24/7 stroom op staat. Een stofje op de verkeerde plek en hij is al kapot. Het is een wonder dát ze überhaupt 2 jaar mee gaan.

Reageer