Beantwoord

LG G3 selfiecamera-icoontje verdwenen

• 25 mei 2016
  • 4 reacties
  • 548 Bekeken

Beste T-Mobile,

Sinds de reparatie van mijn LG G3 is het icoontje van mijn selfiecamera verdwenen in de camera-app. Ook bij andere fotogerelateerde apps als Instagram, Snapchat en Facebook geeft mijn telefoon aan dat de selfiecamera niet gestart kan worden. Ik heb vanalles geprobeerd, van een factoryreset, naar het verwijderen van de data en cashe van mijn camera app. Maar niets helpt.
Zou ik dit software probleem op een of andere manier kunnen verhelpen? Graag jullie hulp.

Alvast bedankt,

Marijn
icon

Beste antwoord door Kaassausje 27 mei 2016, 12:48

Hoi Marijn.

Als het ook in Safe Mode niet lukt, dan is de optie dus echt 'gewoon' verdwenen. Ik vrees dat het terugsturen wordt. Het zal waarschijnlijk of een bug in de software zijn (hebben ze je telefoon tijdens de reparatie geüpdatet?) of de front cam is kapot gegaan tijdens de reparatie.

Voor de zekerheid zou je kunnen proberen of de selfie cam wordt meegepakt in een diagnostics test. De code die je ervoor nodig hebt zou je even zelf moeten googlen, het schijnt -sowieso op de LG- te verschillen op o.a. sommige versies van Android, da's dus even uitvogelen welke werkt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Marijn,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum! Gaaf dat je hier je vraag stelt.

Wat vreemd zeg! Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Zelf ben ik niet bekend met dit probleem, dus ben ik voor je op zoek gegaan. Ik ben deze twee topics tegengekomen waarin mensen hetzelfde probleem ervaren. Zou je hier naar willen kijken?

Werkt de camera aan de voorkant bijvoorbeeld wel als je jouw toestel opstart in veilige modus?

- Ensure your device's screen is on, then press & hold the Power button.
- Touch & hold the Power off option in the dialog box.
- Touch OK in the following dialog to start safe mode.

Laat het ons weten Marijn. We zijn erg benieuwd!
Deze topics heb ik ook al doorgelezen. Zij hebben het vooral over de Nexus 4 en 5. De enige manier die zij hadden is om hun toestel terug te sturen naar Google.

Na het opnieuw opstarten in veilge modus heb ik nog geen resultaat. Het camera-draaien icoontje is nog steeds verdwenen. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld snapchat. Als ik wil switchen gebeurt er niks. Lijkt wel alsof de software voor de selfiecamera is verwijderd of niet wordt herkend.

Ik weet echt niet meer wat te doen.

Alsnog bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Marijn
Hoi Marijn.

Als het ook in Safe Mode niet lukt, dan is de optie dus echt 'gewoon' verdwenen. Ik vrees dat het terugsturen wordt. Het zal waarschijnlijk of een bug in de software zijn (hebben ze je telefoon tijdens de reparatie geüpdatet?) of de front cam is kapot gegaan tijdens de reparatie.

Voor de zekerheid zou je kunnen proberen of de selfie cam wordt meegepakt in een diagnostics test. De code die je ervoor nodig hebt zou je even zelf moeten googlen, het schijnt -sowieso op de LG- te verschillen op o.a. sommige versies van Android, da's dus even uitvogelen welke werkt.
Okee, bedankt voor de hulp. Ik zal kijken wat ik kan doen.

Reageer