Beantwoord

LG-G3 start uit zichzelf opnieuw op...keer op keer

• 22 april 2016
  • 20 reacties
  • 6787 Bekeken

Reputatie 2
Sinds een paar dagen start mijn 1,5 jaar oude G3 iedere keer opnieuw op, soms gaat het redelijk goed en dan wil iets aanraken en gaat hij zomaar opnieuw opstarten.
Wie weet raad? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Issam 23 april 2016, 11:00

Hi c6user,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

De reden waarom je terug bent is natuurlijk minder leuk. Ik kan me voorstellen dat je dit snel opgelost wilt hebben.

Allereerst wil ik je adviseren om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van je gegevens. Mocht je telefoon op een gegeven moment niet meer opstarten of herkend worden door je computer, dan heb je jouw gegevens in ieder geval veilig opgeborgen.

Als je dit hebt gedaan, wil ik je vragen om je toestel volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee sluit je uit dat het probleem wordt veroorzaakt door de software. Controleer daarna of je het probleem ook ervaart als je een andere oplader gebruikt (origineel).

Mocht het bovenstaande niet tot een oplossing leiden dan moet je toestel ter reparatie aangeboden worden. Voordat je dit doet wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi c6user,

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

De reden waarom je terug bent is natuurlijk minder leuk. Ik kan me voorstellen dat je dit snel opgelost wilt hebben.

Allereerst wil ik je adviseren om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van je gegevens. Mocht je telefoon op een gegeven moment niet meer opstarten of herkend worden door je computer, dan heb je jouw gegevens in ieder geval veilig opgeborgen.

Als je dit hebt gedaan, wil ik je vragen om je toestel volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee sluit je uit dat het probleem wordt veroorzaakt door de software. Controleer daarna of je het probleem ook ervaart als je een andere oplader gebruikt (origineel).

Mocht het bovenstaande niet tot een oplossing leiden dan moet je toestel ter reparatie aangeboden worden. Voordat je dit doet wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
Hallo,

Tot op heden druk bezig met back-up, alleen valt de verbinding ook iedere keer weg waardoor ik regelmatig opnieuw moet beginnen. Gaat uiteindelijk wel lukken hoor, ga ik vanuit.
Daarna zal ik hem terug naar de fabriek instellingen zetten, en dan......wachten we even af of het gezegde "eind goed al goed" ook werkelijk klopt ;)
Tot dusver bedankt voor de info.
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi,

Succes ermee! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Houd ons op de hoogte. 🙂
Reputatie 2
Helaas, ondanks het terugzetten naar de fabrieksinstellingen blijft het probleem.
Denk dat hij ten einde is.
Wat nu.....reparatie? een andere mobiel? Wel weer LG?
Vind dat het niet moet kunnen na nog maar 1,5 jaar en dus veel geld neergeteld.
Kan T-Mobile helaas niets aan doen uiteraard.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi c6user,

Ai, dat is inderdaad balen! Je kunt jouw toestel inderdaad het beste aanbieden ter reparatie of je kunt natuurlijk er ook voor kiezen om een geheel nieuw toestel te kopen. Je kunt in het laatste geval bijvoorbeeld voor een Early Renewal kiezen.

Nog even iets anders, wie weet kan ik je hier weer een beetje blij mee maken! 😉 Ik zie dat je nog geen T-Mobile Samen groep hebt aangemaakt. Ken je dat al? Met T-Mobile Samen kun je een groep samenstellen met wie je onbeperkt binnen Nederland kunt bellen en daarnaast kun je maandelijks cadeautje kiezen. En dat allemaal gratis! Via My T-Mobile kun je een groep aanmaken.

Laat je even weten of je voor een reparatie of een nieuw toestel hebt gekozen?
Reputatie 2
mmm, kiezen is altijd moeilijk. Reparatie kan, maar alleen het onderzoeken kost vaak al 50 Euro en dat eigenlijk voor een half jaar.
Early Renwal is een optie en heb het gelezen, alleen betaal je dan wel extra € 71,12 toch?
Als ik nu een leentoestel van iemand zou nemen voor 3 maand ben ik er ook en bespaar ik die € 71,12. Daarna mag ik namelijk een nieuw abbonement en toestel uitzoeken.
Early Renwal is dus misschien geen voordeel voor mij in dit geval.

Maar ik ga er nog even over nadenken, tot nu toe red ik me even met mijn vorige vorige toestel;)
Reputatie 7
Badge +20
Hi c6user,

De keus is natuurlijk aan jou. Als jij denkt dat je toestel nog wel even mee gaat dan zou ik zeker wachten totdat je kan verlengen. Weet je al voor welk toestel je wilt gaan? :8
Ik heb het zelfde probleem. Hij blijft rebooten. Je komt er bijna niet tussen. Heb hem inmiddels op gestuurd voor reparatie. Dit valt onder garantie tis namelijk software fout na een update. Toch ben ik wel benieuwd naar de uit slagen van onderzoek. Maar kan er niks meer over terug vinden. Toestel ligt bij extern reparatie dienst
Reputatie 2
Markinge, mooi nieuws om te lezen. Ga ik morgen meenemen naar een shop van T-Mobile. Zij hebben neem ik aan ook garantie bij LG.
Ik ben benieuwd hoe het bij jouw verder verloopt, ik zal hier wel tegen die tijd iets laten weten.
Ook ik heb dit probleem ondertussen met mijn LG G3. Ook deze is nog geen twee jaar in gebruik. Uiterst hinderlijk, vooral omdat ik het toestel vrij intensief gebruik voor mijn werk. Een toestel wat het dus continue laat afweten is dan zeker niet gewenst.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst van dat onderzoek, en de reparaties. Ik zou graag willen weten of hier nog iets aan te doen is. Ik las ergens anders dat ondertussen LG het probleem wel erkend heeft voor de G4 toestellen, maar heeft dit ook gevolgen voor de G3 serie waar dus hetzelfde probleem speelt?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Earrebarre,

Wat balen dat je hier ook last van hebt! Begrijpelijk dat dit niet handig is als je je toestel voor je werk gebruikt.

Heb je al een back-up gemaakt van jouw gegevens? Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen belangrijke gegevens kwijt kunt raken. Heb je je toestel verder al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet? Wie weet helpt dit in jouw geval.

Als bovenstaande tips in dit topic niet helpen, dan wil ik je toch adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Houd je ons op de hoogte?
Ja, na het lezen van onder andere dit bericht heb ik gisteravond nog een back-up gemaakt van mijn gegevens. En maar goed ook, want vanochtend kreeg ik helemaal geen response meer. De telefoon wilde met geen mogelijkheid meer aangaan. Zelfs niet wanneer ik de oplader aansloot. Tot nu toe was dat de enige manier waarop ik er nog iets van leven in wist te krijgen. Daarom voor vandaag mijn oude telefoon maar terug geconfisqueerd van de kinderen. :P

Ondertussen weer thuis aangekomen, en de fabrieksinstellingen aan het terugzetten. Kijken of het nog enige soelaas biedt.
Nee, helaas heeft het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet het gewenste effect opgeleverd. Telefoon start weer telkens opnieuw op... :@

Beetje jammer... Ik betaal dus dan wel de komende tijd nog voor een toestel dat ik dus niet meer kan gebruiken. Iemand nog goede suggesties waarbij ik mijn toestel niet direct een paar weken kwijt zal zijn?
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi Earrebarre,

Jammer om te lezen dat het niet heeft geholpen. :(

Wellicht dat iemand nog een suggestie heeft, anders kan je zoals Thalina aangaf je toestel ter reparatie aanbieden. We streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben.

Laat ons weten als je nog aanvullende vragen hebt!
Reputatie 2
De mijne is opgestuurd geweest en heb hem vorige week weer teruggekregen.....nog NIET gemaakt dus. Eerst leek hij het goed te doen totdat ik mij had aangemeld op het toestel....nu doet hij het dus weer niet maar waardoor??
Geen idee dus, geen appje gedownload of wat dan ook.
Weer terug naar de winkel dus helaas.
Reputatie 7
Badge +20
Hi c6user,

Wat jammer dat hij bij jou alweer kuren vertoont. Hadden ze ook aangegeven wat de oorzaak van het probleem was? Ben je van plan om je toestel opnieuw ter reparatie aan te bieden in T-Mobile of Shop of denk je nu wel aan een Early Renewal?
Reputatie 2
Uiteraard opnieuw aangeboden voor reparatie gezien dat nog onder garantie zou vallen.
Echter kreeg ik vandaag een bericht dat deze reparatie helaas niet onder garantie valt, wat het probleem was werd echter NIET verteld, beetje jammer gezien een klant toch graag wil weten wat er aan mankeert.
Ik had de keuze, laten maken voor bijna 49 Euro of niet repareren, maar dan zou ik voor nakijkkosten bijna 37 Euro betalen. Voor dus 12 Euro dan alleen die controle heb ik gekozen voor de reparatie, is het toestel namelijk wel waard.
Maar het blijft dus vreemd waarom er niet verteld wordt wat het probleem is, nu wordt ene klant bijna verplicht om 49 Euro te betalen want T-Mobile weet heus wel dat een toestel van 1,5 jaar de moeite waard is.
Tijdens het betalen via i-deal werd gevraagd het bedrag over te maken, maar wel naar een hele vreemde stichting....voor mij tenminste.
Jammer dat T-Mobile daar niet iets meer duidelijkheid in geeft.
Het overmaken is nu een 15 minuten geleden en nog heb ik daarop geen e-mail ontvangen.
Verder altijd tevreden over T-Mobile hoor....maar het bovenstaande vind ik....vreemd
Reputatie 7
Badge +15
Hey C6user,

Lastig verhaal zeg! Ik ben net naar jouw reparatie status gaan kijken en ik zie inderdaad terug dat je toestel niet meer onder de garantie valt. Helaas kan ik ook niet terug zien wat er precies mis is met het toestel. Ik snap dat je voor optie 1 bent gegaan omdat dit uiteindelijk misschien wel de voordeligste optie is. Heb je via de link in de prijsopgave betaalt? Dan zit het wel goed! 🙂 De reparateurs gaan er nu mee aan de slag en zodra je toestel gemaakt is zal je daarvan op de hoogte gebracht worden.

Ik heb je nog wat meer informatie over de kosten gestuurd via een privébericht. Houd je ons hier op de hoogte? 🙂
Reputatie 2
Vanmorgen overigens rond 10.00 toch nog een e-mail ontvangen dan mijn betaling is voldaan en dat het toestel in reparatie gaat.
Toch MOOI dat het eigenlijk best snel gaat bij T-Mobile.
Kan me nog wel herinneren dat je vroeger ( ) wel eens een toestel zoals een pc wel eens 5 of 6 weken krijg was.
Reputatie 7
Badge +15
Hey C6user,

Fijn dat je de e-mail hebt gehad! Nu alles in werking is gezet ben ik er zeker van dat je het toestel snel weer in handen hebt!

Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

Reageer