Vraag

LG G4 batterij loopt hard leeg

• 29 maart 2017
  • 10 reacties
  • 3977 Bekeken

Sinds de laatste reperatie aan mijn lg g4 loopt de batterij zo hard leeg dat ik hem 2x per dag moet oplasen(bij minimaal gebruik). Nu dacht ik dat dit aan de telefoon lag gezien ik daar al zoveel problemen mee heb gehad, maar gister stopte ik mijn sim in de oude lg g3 van mijn vrouw en ook die liep opeens hard leeg. Zou het aan mijn sim kunnen liggen?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Ah, dat is natuurlijk ook mogelijk! Goed dat je het zelf aangeeft.

Mocht je een mooi aanbod willen dan kan je telefonisch contact opnemen met onze vriendelijke collega's van de afdeling vernieuwingen. Dit kan via 0800-8104.

Als je andere vragen hebt dan horen we het graag van je!
Hoi issam, ik ga er nog even overdenken. Wellicht verleng ik over 2 dagen en dan heeft dat niet zo heel veel nut meer.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ernst,

Hmm jammer, ik hoopte op een positief berichtje.

Als je de bovenstaande resultaten hebt behaald zonder de back-up terug te plaatsen dan is er toch iets mis met de batterij. Ik wil je dan adviseren om je toestel weer ter reparatie op te sturen bij ons.

De reparateurs gaan er dan voor zorgen dat jij na de reparatie weer goed gebruik kan maken van je toestel zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je accuduur!
*met schermhelderheid op 0
Hoi issam, heb hem gister middag terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar weinig verbetering. Gister avond 10 uur was had ik hem 100% opgeladen. Om 7 uur sochtends was hij op 79%. Maar als ik scherm aan zet gaat er meer dan 1% per minuut af. En na wat mail checken en nieuws browsen op inet zat ik op 50%..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ernst,

Bedankt voor de update!

Vreemd dat je met de nieuwe simkaart geen verbeteringen opmerkt. Zou je een back-up willen maken van al je gegevens en je toestel terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Probeer de telefoon na de fabrieksreset eerst uit voordat je de back-up terug plaatst. Één van de applicaties of instellingen die in je back-up opgeslagen zijn kunnen namelijk de oorzaak zijn van je verslechterde accuduur.

Als je merkt dat je na een fabrieksreset weer een volledige dag met je accu kan doen, dan kan je handmatig applicatie voor applicatie installeren op je telefoon en in de tussentijd je batterijverbruik in de gaten houden.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat Ernst! Houd ons op de hoogte.
Update: nu een paar uur de nieuwe sim gebruikt. In mijn lg g4 tot nu toe geen verschil helaas. De oude telefoon van mijn vrouw gaat wel flink minder leeg snel met de nieuwe sim.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ernst,

Natuurlijk nooit fijn als jouw batterij snel leeg gaat! Ik zie dat Kaassausje al een aantal goede vragen heeft gesteld (dankje!). Ik zie in het systeem niet terug dat je een verouderde simkaart hebt, maar mogelijk is 'ie beschadigd door het vaak wisselen. Ik heb uit coulance kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen. Vergeet 'm niet eerst te activeren voordat je de nieuwe simkaart gaat gebruiken. Ik hoop dat met de nieuwe simkaart jouw batterij weer een stukkie langer meegaat.

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? 🙂
Hoi kaassausje. Zonder sim loopt ie stuj lsngzamer leeg. Met haar sim heb ik nog niet geprobeert. Ik heb mijn sim niet laten knippen maar hij heeft wel wat krassen, hij is al 4 jaar oud en heeft vaak van toestel moeten wisselen ivm reparatie.
Hoi ernstpolder.

Het zou inderdaad aan de simkaart kunnen liggen. Zeker als 'ie in meerdere toestellen problemen veroorzaakt. Als je de simkaart van je vrouw in jouw toestel doet, loopt de batterij niet zo snel leeg? Heb je de simkaart misschien laten knippen, of is 'ie beschadigd / zitten er vuiltjes op?

Reageer